לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עוד לא נשוי


מחפש בת-זוג מלאה ומאוד נשית למטרה רצינית בלבד (עוד על הנושא במאמרים שבצד ימין מתחת לכותרת "מומלץ לקרא"). בגלישה מסלולרי נא לבחור בגירסה הלא-סלולרית(!) כדי לראות הבלוג נכון. הדוא"ל שלי לפניות: [email protected]


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2007

לא הלכתי להפגנה.



לא הלכתי להפגנה  היום בערב. לא בגלל שאני תומך כ"כ באולמרט או בפרץ (למרות שהצבעתי בעד פרץ (והתאכזבתי)) אלא בגלל שאני לא בטוח שהוא אשם בכל מה שקרה ואני לא מנסה להסיר ממנו אחריות (שיש לו). בהחלט הייתי מעדיף לראות בראשות הממשלה מישהו יותר מתאים (לדעתי, כמובן) (למשל את שמעון פרס או מישהו אחר). ה"בעיה" שלי כמו בהרבה מקרים בעבר היא לא כ"כ עם חלק מהמנהיגים שלנו, ה"בעיה" שלי היא עם מי שבוחר אותם - כלומר העם... כלומר כולנו... אנחנו מבקשים מראש המממשלה (אולמרט) שיהיה בקיא בתפקידו וישקול שיקולים נבונים וזהירים וכו' וכו', האם "אנחנו" (העם) שקלנו שיקולים מעמיקים ורציניים כשהלכנו לבחירות האחרונות? ובפריימריז שקדמו להן? האם אולמרט או קדימה היתה בחירה טובה מבחינת מי שבחר בה? זה בפירוש נושא בעייתי, גם אני שבחרתי בפרץ, בדיעבד התאכזבתי וטעיתי.

אגב עצרות, לפני כ-12 שנה בעצרת לתמיכה ברבין ז"ל (בה הוא נרצח) הייתי בכיכר רבין ותמכתי בו כי הוא רצה, לדעתי, באמת לעזור לעם ישראל והרגשתי שעושים לו דלגיטימציה ועליהום נורא ושלא בצדק וזה לא מגיע לאיש ההוא שעשה כ"כ הרבה למען המדינה, אני לא אוהב את העליהום הזה באופן כללי, למרות שאני לא משווה בכלל בין רבין ז"ל לאולמרט יבדל לחיים ארוכים וטובים.

ראיתי בטלוויזיה סוציולוג שאמר (ובצדק לדעתי) שגם אולמרט וגם פרץ לא אהובים כי: אולמרט - כאילו זכה בראשות הממשלה ב"מקרה", בגלל ששרון ירד מהבימה ולא כ"כ בזכות עצמו, ופרץ - הלך עם ה-ticket החברתי וזנח אותו (מסיבות לא ממש חשובות) לטובת משהו אחר (תיק הבטחון). זה תיאור מצב מעניין וכנראה די משקף את המציאות.

לדעתי היתה פה הזנחה מתמשכת (של שנים, הרבה לפני ממשלת אולמרט) של עניני הצבא (כפי שכבר נכתב), כנ"ל לגבי העורף וכנ"ל לגבי הטיפול בחיזבאללה במשך השנים אחרי הנסיגה מלבנון. אבל גם לאור זאת, היתה פה סיטואציה אחרת ממה שמוצג כאילו המלחמה הזו היתה כשלון. לא שהיא היתה הצלחה, נעשו בה המון טעויות בכל הרמות, אבל בשורה התחתונה החיזבאללה הובס קשה, למרות שהם בתרגיליהם התקשורתיים מנסים להציג תמונה שונה. יש היוצאים כנגד העיכוב בהכנסת כוחות הקרקע, ייתכן (ודי ברור) שנעשו טעויות והיו החלטות לא מתוכננות מספיק, אבל עיכוב כניסת כוחות הקרקע וההפגזות מהאוויר אולי הקטינו את מספר הנפגעים שהיה נגרם אילולא הכניסה המאוחרת. וברור שהיו אבדות לשווא וזה עצוב וקשה מאד. אבל אל נשכח שיש אויב מהצד השני שלא ממש רוצה בטובתנו (אפרופו הצהרותיו האחרונות בזכות ועדת וינוגרד) והוא זה שיצר את הפרובוקציה שהביאה למלחמה.

אני בכלל טוען שיש בעיה אחרת לגמרי בשיטת הממשל שלנו - זה לא כ"כ אדם כזה או אחר שעומד בראשות הממשלה, זו השיטה. ראשית ייתכן שיש ליצור שיטת שלטון חדשה, למשל פחות מפלגות (כמו בארה"ב) כדי שיהיה כמה שפחות סחר-מכר קואליציוני, שנית - רעיון מהפכני: למנות בפועל מנהיגים רק אחרי שעברו הכשרה ממושכת בכל מה שקשור לתפקידם, מעין תואר ראשון (או יותר) מתאים לתפקיד, למשל לתפקיד ראש הממשלה. תחשבו על זה - מרופא אנחנו דורשים 5 (כמדומני?) שנות לימוד ועוד שנתיים התמחות כי הם אחראיים על (מעט) חיי אדם ומראש ממשלה לא נדרשת הכשרה דומה למרות שהוא אחראי להרבה יותר. אז יבוא מישהו ויגיד שזה לא דמוקרטי, כי לשלטון צריך להיבחר כל אזרח ללא קשר להשכלתו וכו'. זה נכון. אז אפשר למשל להקדים בחירת מועמד ואז לשלוח אותו ללימודים ורק אח"כ (ואולי עוד תקופת התמחות) להיכנס לתפקיד (זה מאד מתאים גם למקרה אולמרט וגם למקרה פרץ) ויש לי עוד רעיונות, אבל נשאיר משהו לפעם אחרת.

ערב מצויין לכם/ן קוראי וקוראותי החביבים.

נכתב על ידי , 3/5/2007 21:25   בקטגוריות אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רווק שלא מרצון ב-3/5/2007 22:31



Avatarכינוי: 

בן: 62




הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דייטינג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוד לא נשוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוד לא נשוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)