לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


"החיים האמיתיים"- Here i come !!!

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

על אף ולמרות הכל


 

האיבר הכי דפוק אצלי הוא ללא ספק האף (לא חיצונית, לא לדאוג ). כבר מספר פעמים שהזכרתי את העובדה המצערת ש 90% מהזמן אני לא מריחה.

בעיה נוספת שהתעוררה בשנתיים האחרונות היא שבזמן הנחיתה (במטוס כמובן) מתפתח אצלי לחץ לא נורמלי מאחורי עין ימין, כזה שגורם לי לחשוב שהיא תיכף תקפץ לה החוצה ותשאיר אותי ציקלופית מסכנה. ההרגשה הזו כאילו מישהו דופק לי בעזרת פטיש על הבפנים של העין עוברת מס' דקות אחרי הנחיתה, אך מותירה אותי עם כאב ראש עצבני למשך יום שלם לאחר מכן.

 

הפעם, בעידודה של האמא הפולניה, קבעתי תור גם לאף-אוזן-גרון (=אא"ג) וגם לרופא עיניים. שני התורים היו היום.

לי כמובן היה ברור שהבעיה היא לא בעין אלא נובעת מהאף הלא מתפקד שלי.. אבל נגיד ש.

הגעתי לאא"ג שמחה וטובת לב, נכנסתי והסברתי לה אודות הפטיש בעין. מיד הצטיידה הרופאה בסיב האופטי שלה וחקרה את פנים אפי.

 

אז ידעתי שהוא דפוק, שהמחיצה עקומה והכונכיות נפוחות באופן כרוני מאלרגיה בלתי ידועה (כבר בדקו ולא מצאו למה.. יחי האסטמה!), אבל לא ידעתי כמה הוא דפוק!

 

קודם כל, מבזק אף: כולנו יודעים שבין נחיר ימין לשמאל מפרידה מחיצה, אבל מה הן כונכיות? הכונכיות הן מן חלקים בולטים שכאלה (ראה איור למטה) שמטרתן היחידה בחיים היא להאריך את מסלול האויר הנכנס באף. מה בעצם עושה האף? 3 דברים: מסנן, מחמם ומוסיף לחות- כל זאת כדי שהאוויר יכנס לגוף נקי יותר, ומותאם יותר לתנאים הפנימיים של הגוף (חום גוף וכד'). כמובן שככל שהאויר נמצא באף יותר זמן פעולות אלה נעשות טוב יותר. לכן טוב שיש לנו כונכיות, אבל אפשר לחיות גם בלעדיהן. 

 

ובחזרה לאף הספציפי שלי...

צד שמאל:

שני פוליפים על כונכיה אמצעית נפוחה.

צד ימין:

זה הצד שאליו נוטה המחיצה העקומה שלי.. מה שכבר מקרב אותה לכיוון הכונכיה האמצעית הנפוחה ויוצר פתח אויר קטן יותר. בנוסף לזה, שלא כמו כל כונכיה נורמלית (ראה ציור) הכונכיה האמצעית שלי נוטה למעלה ולא למטה- מה ששוב, מקרב אותה למחיצה העקומה.

 

ככה יצא שאני צריכה אינסטלטור טוב לאף, כי הוא ממש סתום.

ולמה יש לי פטישים מאחורי העין? פשוט כי הסתימה היא באיזור בו נפתחים הסינוסים לחלל האף.. ואם האזור סתום ואין להם לאן להפתח, אז בזמן הנחיתה נוצר תת לחץ בסינוס שמאחורי העין- להלן הפטיש.

אז שלחו אותי ל- CT... ונראה. למרות שאני יודעת שבסופו של דבר לא יהיה מנוס מניתוח.. אבל אם דחיתי בדיקת דם שבועיים.. תעשו לבד את החישוב כמה זמן אדחה את הניתוח.

 

מישהו רוצה להחליף אף אולי??

אני מוכנה ללכת על משומש במצב טוב..

 

נכתב על ידי סוכריות , 9/10/2005 15:37   בקטגוריות בריאות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  סוכריות

בת: 41

תמונה




17,093
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסוכריות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סוכריות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)