לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Searching for pure, old fashioned, nonsense


רגעי עירות יחסית בנמנום תמידי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

העיקר הכמות


СУД ЛИНЧА

    Петров садится на коня и говорит,  обра-
щаясь  к  толпе, речь о том, что будет, если
на месте, где находится общественный сад,бу-
дет построен американский  небоскреб.  Толпа
слушает и, видимо, соглашается. Петров запи-
сывает что-то у себя в записной книжечке. Из
толпы  выделяется человек среднего  роста  и
спрашивает Петрова, что он записал у  себя в
записной книжечке. Петров отвечает,  что это
касается только его самого. Человек среднего
роста наседает. Слово за слово, и начинается
распря.  Толпа  принимает  сторону  человека
среднего роста, и Петров, спасая свою жизнь,
погоняет коня и скрывается за поворотом. То-
лпа волнуется и,  за неимением  другой жерт-
вы, хватает человека среднего роста  и отры-
вает ему голову. Оторванная  голова  катится
по мостовой и застревает в люке для водосто-
ка. Толпа, удовлетворив свои страсти, расхо-
дится.
ДАНИИЛ ХАРМС
מכל הדברים המפחידים בעולמנו הכי מפחיד הוא ללא ספק המין האנושי.

ועוד מהילדות הפחידו אותי אנשים כשהם באים בכמות. נראה שאם גדילת מספר הפריטים בקבוצה גדלה האכזריות והטמטום.

נראה שהמון מסוכן הרבה יותר, וגם בהמון עם כוונות טובות יחסית בקלות ניתן למצוא הרבה מאוד צדדים לא נעימים שבמהרה באים לביטוי, כשבודקים אדם יחיד הוא הרבה יותר בטוח ונעים. בדרך כלל בכל אדם אם חופרים מספיק ניתן למצוא צדדים לא מזיקים ואפילו "טובים", וגם את הצדדים ה"רעים" ניתן להצדיק או להתמודד איתם.
היום לראשונה תהיתי למה לעזאזל זה ככה?

נראה שפשוט בכמות הצדדים המזיקים שלנו באים יותר לביטוי מכמה סיבות:

1.אין אשמה- אם אני עושה מעשה שנחשב רע לפני, ביחד עם עוד אנשים הוא כבר לא רע, הרי החברה קובעת את המוסר, לכן הרבה=טוב. וגם אם אנשים טובים בעיני עושים אותו מעשה כנראה שהוא מוצדק.

2. אין עונש- מי שעשה את אותו מעשה הרי לא יאשים אותי, כי הרי אנחנו באותה הסירה.
והקורבן הרי במיעוט, מה הוא כבר יכול לעשות?

3. קשה ליצור או לחשוב בכמות- הרבה=אי-סדר, אי-הבנות, קשה ליצור. וגם אם נעשה מעשה טוב הקרדיט יתחלק בין רבים מדי, אני לא יקבל מזה כלום - לא שווה.

ולעומת זאת, להרוס נוח בכמות: כוח יש בשכל אין צורך.

4. לא כדאי להפוך לקורבן- אם אני יתנגד לאותה הקבוצה היא עלולה בקלות להפנות את זעמה אלי. מאוד לא מומלץ.

5.פטור מאחריות- יש אחרים שיכולים לחשוב ולהחליט במקומי, אפשר לנוח!

 

ולצערי זה אכן כך. אם אני חושבת על עצמי:

כשאני לבד אני שומרת על פרופיל נמוך, ובדרך כלל יותר בוחנת מה אני עושה וכתוצאה אדם נחמד יותר ושקול יותר, אני גם מפעילה יותר את החומר אפור.

אם אני עם חברים או מכרים מיד מופיע ביטחון מופרז, ההתנהגות יותר מוחצנת ומתגרה, בקלות יכולה להתחיל להתנהג ברשעות יחסית. וגם אם נאמר משהו שאני לא לגמרי מסכימה איתו אני בד"כ יתאים את עצמי למרות שלאחר מכן אני ירגיש ממש חרא. ואותה תופעה ראיתי גם אצל אחרים.

 

ברור שזה לא גילוי, תמיד המצב היה קיים ויחסית במודע.

אבל רק עכשיו פירקתי אותו לחלקים וזה מאוד לא מעודד.

נכתב על ידי , 2/2/2008 22:56  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בת: 16




13,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAzazello אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Azazello ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)