לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Searching for pure, old fashioned, nonsense


רגעי עירות יחסית בנמנום תמידי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

אמא טבע צריכה צוו הרחקה - דו"ח וועדת ארמיטג'


הגברת הכבודה ייצרה את הדגם הבא:

קטע מNorth and South

 

סתם כדי להכניס אותכם למתח ולהעלות שאלות כבדות משקל כמו:

האם מרגרט תזכה לכאפה הכל כך מתבקשת מיד נעלמה?

האם היד הנעלמה תהיה ידו של תורנטון?

האם תורנטון יגיד, מלאו מים עד נפש, יצוד שפנפנת פלייבוי ויפרוש למיאמי?

האם תורנטון רמז שמרגרט שרמוטה?

האם מרגרט אכן שרמוטה?

האם עזאזלו תוציא A+ בסטטיסטיקה?

ועם בקיצקץ, העלילה מזכירה לא מעט את גאווה ודעה קדומה, רק שליזי לוקחת את מרגרט בכיס הקטן. אבל תורנטון לעומת זאת... אחח תורנטון... ברנש מסוקס זה הרבה יותר מעורר תאבון ממיסטר דארסי. העלילה כמו כן מתעסקת בין השאר בזוטות כמו אגודות הפועלים הראשונות, מאבקים כלכליים, גורל רע ומר וכו'.

וכאן מתעוררת עוד שאלה מהותית. כולנו מסכימות עם ליזי, כי מוצדק ונכון לשנוא, לתעב ולהשפיל גבר שהעז לקרוא לך כונפה.

אך האם אלו גישות נכונות כאשר סה"כ תפסת אותו מכה איזה ברנש מסכן וחולני? הרי ברור למדי שאם הגברבר הזועם נראה כמו ריק ידידנו, אז מן הסתם עוסקין אנו באי-הבנה, ואגרסיות אלו הם רק הפגנה של טוב לב...

ומה קיבלנו כאשר לוהק אובייקט המין האנגלי בדרמה תקופתית?

אני אגיד לכם מה. הפורומים של הBBC קיבלו כזו הצפה של נשים מכל הזנים והגילאים שהמשותף להם הוא התקף זימה בלתי נשלט, שהאתר הפסיק לתפקד זמנית.

והזן האנושי קיבל צבא חדש, בשם צבא ארמיטג', המונה יותר מרבבת נשים שאיבדו צלם אנוש ועוסקות במעקב מתמיד אחרי הדגם הנ"ל וקריעה לגזרים של כל המוצא בו דופי. והנורא מכל הוא שלא ניתן להאשים אותן.

ומצידי? מצידי שילך לעזאזל (או יותר נכון לעזאזלו..).

ואת הסדרה המלאה ניתן לראות כאן או אם מסך של 10*10 ס"מ לא לטעמכם (ועל כך אני יאמר שהינכם בריות מפונקות ביותר) הזמינו את אוסף של אליזבת' גאסקל מאמזון וגרורותיו.

באוסף נכללת גם Cranford שהינה לדעתי יצירת מופת (ומכילה לא אחרת מאשר ג'ודי דנצ'  ובכללי צוות שחקנים נפלא). ו- Wives & Daughters הלא מזיקה ברובה.

אני לצערי לא יכולה להרשות לעצמי (ארבעים פאונד דורשים החזירים הקפיטליסטים, מה נראה להם, שאני מגדלת כסף בעציצים?!)

נכתב על ידי , 30/11/2008 09:45  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איים בזרם


צצים מדי פעם מאורעות נגררים שכאלו.

והם רודפים אותך. נשכחים למספר ימים ואז שוב נותנים סימן חיים.

והמצב מעיק, מעיק ומרגיז.

אבל אין עם מי לחלוק, כי את יודעת טוב מאוד שאם המחשבות יאמרו בקול את רק תצאי מגוכחת, ויאמרו לך שהפכת זבוב לפיל, ולא יבינו מה את כל כך סובלת מכל העניין, ושאין כל בעיה לבחור בדרך זו או אחרת.

ואת תדעי שהם צודקים זוהי באמת מהומה רבה על לא דבר.

ואם את מבינה זאת, את שמנפחת כל מאורע קטנטן, את שלוקחת הכל ללב, אז אובייקטיבית העניינים הוגדלו במיקרוסקופ אלקטרונים.

אבל את כבר ניפחת את הזבוב ושהוא שט סביבך ענק ומרוצה, וכעת משהוא גדול כל כך את מבחינה בהרבה חלקים לא נעימים לעין בגופו, שאז, כשהוא עוד היה בגודלו הטבעי, נסתרו ממך. וכעת, משהוא גדול כל כך, אם תנעצי בו מחט הוא יתפוצץ עם הרבה רעש ויעורר הרבה תשומת לב.

והרי תשומת לב היא לא משהו שאת מסמפטת.

ואת חושבת מה עדיף: לצאת בת זונה, אבל עם זמן חופשי ועם פחות גורמים המגרים את עצבייך. או לסבול, לראות את העניין כמעין אימון מסוגו לחיים, כסדנה שבה את יכולה לרכוש כישורים שמאוד חסרים לך ולהתמודד עם העייפות, עם מצב הרוח הירוד, עם השעות שהולכות לטמיון.

 

וכל כך הייתי רוצה מעין רגע נצחי.

לעבור להילוך חומרים איטי עד קרוב לעצירה, ושהכל יקפא על מקומו ולי תהיה הזדמנות לחשוב.

לחשוב בלי לדאוג שהזמן שאין לי יותר מדי ממנו הולך ונשרף.

לחשוב בלי להבין שאין טעם בעצם, והרגעים האלו מאוד יחסרו לי מאוחר יותר.

לחשוב בלי רגשות אשמה.

 

 

והשיר הזה כל הזמן נושף בעורפי. מפתה ואומר שזהו הרי מצבי הטבעי, הקיום אותו אני רוצה.

ואכן, כל כך נעים ונוח. לא להתאמץ, לא להתאכזב, לא להכריח את עצמך ולגרור את עצמך מילימטר אחר מילימטר.

ואולי הייתי נכנעת, עוצמת עיניים ונסחפת בזרם.

אבל יש לי במשפחה אדם שנכנע לו.

ואני יודעת שזהו גורל מאוד לא נעים, עם הרבה כאב ועצב.

ואני יודעת שגם אם בשנים ועשרות השנים הראשונות יהיה נחמד, לאחר מכן יבואו שנים איומות.

וכבר לא ניתן יהיה לצאת, כי כוח הרצון והכישורים אבדו.

והוא עוד בר מזל יש לו את אשתו וביתו של אחיו המנוח.

הן סובלות אותו. כן סובלות, כי השנים עשו את שלהם והוא אדם שלא כשיר לחברה, אדם שלא מסוגל לפשרות, אדם שפיתח לא מעט תכונות לא נעימות לאחרים. אדם שלא מסוגל להכיר באחרים או להתחשב בהם.

ולו יש תירוץ, יש אמא להאשים אותה, והעברת אשמה מקלה לא מעט.

 

ובדידות בשבילי היא סם. בעלת סגולות ריפוי במידות מדודות. אבל כשאני חורגת מתחילה התמכרות, ואני זקוקה ליותר ממנה כדי לשוב לאותה ההרגשה.

ויותר ויותר קשה לחזור למציאות. ואם אני אגזים במנה מעל ומעבר, ברגע ההתעוררות גם כאב פיזי יתן אותותיו. היא לוקחת בעלות עלי, סוחפת אותי הרחק מהסובב אותי, ובתמורה מאכילה אותי בסרטים מעולם אחר. וכשמתחילים להיכנע לה הגמילה הופכת ליותר ויותר קשה. והרי בשלב כלשהו כוח הרצון כבר לא מספיק ודרך חזרה אין.

 

לכל הרוחות עם המרה השחורה הזאת, ואני חשבתי לי כבר : "הנה עזאזלו יקירתי, יצאת מהביצה החביבה עלייך, הורדת את תדירות היללות, הנך אדם יותר שקול והגיוני, אדם שכבר לא חופר בעצמו ללא הרף בכפית, אדם פחות בלתי נסבל". אבל טעיתי. וזה עוד לא הכל, מתברר שאני גם נוטה לדבר על עצמי בגוף שלישי.

נכתב על ידי , 25/11/2008 03:55  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 16




13,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAzazello אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Azazello ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)