לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Searching for pure, old fashioned, nonsense


רגעי עירות יחסית בנמנום תמידי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2009

רק ביום הולדת


הגיע היום המיוחל, בשמונה ורבע בבוקר החלפתי קידומת.
טיפש עשרה הלך לו לבלי שוב.

 

ימי הולדת מעוררים בי תחושות מעורבות, מאוד מאוד מעורבות.

הייתי אומרת שהחלק היחיד שמצטייר אצלי בצבעי קשת הוא המתנות.

מספר דקות פזורות אלו הן ללא ספק וורודות ופרוותיות, אפילו מגרגרות בטונים גבוהים ונמוכים.

השאר? טוב, כמו שאמרתי קודם, מעורב.

 

הבעיה הראשונה היא רושם מוטעה.

רושם שיקרי ומאוד הרסני שהטביעו בי ובקורבנות רבים אחרים מהילדות - "זה היום שלך!".

ובכן, זה לא.

אני, משפחתי וכל אדם אחר שנוכחתי לצידו למשך יותר ממספר שעות ביום גורלי זה רצה בשלב זה או אחר לפרוץ בבכי.

אם הוא היה נמוך מידי או גבוה מידי בסולם הגיל, הוא גם פרץ.

כולם רוצים לעשות את היום למיוחד. וכולם יודעים מה טוב בשביל חתן היום הולדת.

היו לי וויכוחים ארוכים ומורטי עצבים השנה החל מאלו עם ק' על כך שמועדון חשפנות הוא לא חלום הנרות הרטוב שלי וכלה עם אמא שגדוד חבריה ושלל ילדיהם הצרחניים לא נכללים בו גם כן.

ושניהם עמדו על דעתם לא מעט שעות, הם ידעו ובוודאות שזה מה שאני צריכה ושבלי בית חזה משומן (היות וכל אחת מהאופציות קרצה לו) או עולל מרוח בשוקולד חיי לא יהיו שלמים.

וכך עבר כל יום הולדת אחר שלי הפעם התחמקתי, פעמים אחרות לא.

אם עשו אותך אישה רוב הסיכויים שאת החגיגה הביתית תעבירי בניקיון ובישול.

ותמיד צריך לדאוג למוזמנים, שכולם יהיו שבעים\שתויים ומרוצים.

למי יש כוח לכל החרא הזה?

לדאוג שלכולם יהיה איך להגיע לפאב, שכולם יהלכו להם עם הבעות פנים ששונות מה"i'm carma's bitch" הרגיל.

יוצא שעל חתן או כלת היומולדת האומללים מוטל הר מפלצתי ונורא שבשלב כלשהו שובר גם את הגב האמיץ ביותר.

אם המאושרים קטנים מספיק הם גם חוטפים לאורך כל היום צרחות על כך שהם מפריעים בהכנות/לאורחים/לחגיגה.

המתנות הן סך הכל שוחד שבא להסתיר את העובדה שהיום הוא יום בו אתה הופך לעבד נרצה של כל אוהביך.

דודה שלי שייכת לאנשים המוארים. ביום ההולדת היא מסתגרת בחדר רואה טלוויזיה ומבלה את היום להנאתה.

היא מסרבת לעוגות ומבקרים.

שבוע אחרי היא ממלאת  חובתה, אבל ביום ההולדת היא ציפור דרור.

 

אני עוד לא חייתי מספיק כדי לזכות בעצמאות או אומץ לצעד שכזה.

 

ברכות.

אני לא רואה בהן לרוב נקודות אור, אלא אם כן הן באות מחברים קרובים ומלאות בבדיחות פרטיות.

אחרת הן מייצגות את החוכמה\יופי\בריאות\אושר\חלומות\תישארי כמה שאת, שביננו, זכיתי לראות זה עשרים שנה בכל הקומבינציות ובאינספור חזרות.

גם מאוד מסריח לכתוב אותן, ובדיוק מאותה הסיבה.

ר' מצא את הסוד, הוא קונה כרטיס ברכה ושם בו חמישים שקל, ואיך החכמים אומרים - "שטר אחד שווה אלף מילים".

 

הופ הופ טרללה גדלתי בשנה.

מחשבה המזרימה לא מעט כסף לתעשיית הפרוזק.

אני יודעת שהמשבר היה אמור להגיע בגיל שלושים, אבל איני ככל האדם.

אני חושבת שהתחלתי להתבאס מגיל שתיים עשרה בערך.

תסביך פיטר פן. מעולם לא ששתי לגדול.

מן הסתם קיוויתי בכל נבכי נפשי העדינה ליום בו אשתחרר ממוסד העינויים הנקרא מערכת החינוך.

אבל עדיין העובדה ששעברה עוד שנה שלא בוצע בה ששום דבר יוצא מן הכלל, שום דבר שנכלל ברשימה הדמיונית שלי לאותה השנה, מעולם לא שימח אותי.

והשנה? זה הולך להשמע מאוד מופרך, אבל הנני אדם מופרך ביותר, השנה חטפתי פחד מוות.

פתאום קלטתי שזה אכן הולך לקרות יום אחד.

עד היום הייתי בגן העדן של טיפש עשרה.

אם נוגסים מעץ הדעת, תמיד אפשר להאשים את הנחש.

חיים לנצח.

השנה גורשתי מהגן.

אני לא סובלת מאינפנטיליות, אני נהנית ממנה, או לפחות נהנתי. מוות היה משהו שקורה לאנשים בספרים בסרטים ומסביב.

גם אם אדם קרוב מת - כאב, צרם ושוב כאב. אבל היה בכך אלמנט לא מציאותי. מעין ארוע לא מוסבר, חלק מחלום. מה שבטוח, אליי זה לא היה קשור.

ופתאום זה בא אלי, עם קידומת שתיים אני כבר לא ילדה. אני גדולה. ואל הגדולים מגיע בבוא היום סבא מוות לשתות תה.

וסבא מוות מגיע כאורח לא קרוי אך צפוי, ועם זכויות מלאות.

 

אבל סך הכל, היה לי יום נחמד למדי. מה שכן הוא נגמר עוד מעט וצפוייה תקופה מלאת עצבים ודאגות.

דירה, עבודה ולימודים - שלושתם מחליטים לשחק אותה קשים להשגה.

 

 

נכתב על ידי , 30/6/2009 06:39  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האוזנייה ומנורת הלילה


שבתי לתקופת ליאונרד כהן, מה שאומר שמצב רוחי הוא עגום משהו.
מר כהן דרוש לי במיוחד כשרע. אווירה חדגוגית, פנטסטית ונוגה.
כשפעם בחודש אני עסוקה בהטלת קללות נסערות במיוחד על הישויות העל-טבעיות שעשוני אישה, אין כמו ליאו.

גם הפעם התנחמתי לי בחצות עם סוזן.

ופתאום קלטתי לי שסוזן, המעיל וגם כל השאר הם לגמרי 'ביליארד בתשע וחצי'.

מאז שאני בקנדה מגרדות לי הידיים לסיפרון זה, אבל הוא נשאר לחכות לדואר הימי.

השורות של כהן, המונולוגים של בל, קל להתמוסס בהם ולשכוח מכל רע.

 

וכמובן בורחס-פארסון.

במיוחד כשהוא ללא מילים, סיריוס, לוציפר ושאר מזמורים.

בעצם זה יותר שילוש. בשבילי מ.ס אשר הוא חלק בלתי נפרד מהם.

שלושה מימדים למבוך מילה, תמונה, וצליל.

 

אלפמן, יש בו משהו מפו.

למרות שפארסון השקיע בו אלבום שלם הוא לא ממש קולע ברוב השירים לאפלוליות, המיסטורין והמקאבריות העדינה.

אלפמן, איך האמריקאים אומרים? "nails it."

Sleepy Hollow Sountrack - Main Titles די תופס לדעתי את נפילת בית אשר, או אולי אפילו את ליגיה יותר.

 

וסתם לסיום, הבית השני של סוזן, לגמרי התמכרתי אליו בימים האחרונים. מאוד נחמד איך שבתקופות שונות בחיים פתאום נקשרים לאוסף צלילים או מילים מסויים.
גם אם לפני כן שמעתי את אותו השיר עשרות או אפילו מאות פעמים, פתאום מתגלה לי בו משמעות חדשה. בעצם משמעות היא לא ממש המילה המתאימה, מעין חשק מוזר לשמוע שוב ושוב. אני חושבת שהאובססיה הארוכה ביותר שלי הייתה עם Pink Floyd - Brain Damage  .

Leonard Cohen - Suzanne

...And Jesus was a sailor
When he walked upon the water
And he spent a long time watching
From his lonely wooden tower
And when he knew for certain
Only drowning men could see him
He said "All men will be sailors then
Until the sea shall free them"
But he himself was broken
Long before the sky would open
Forsaken, almost human
He sank beneath your wisdom like a stone
And you want to travel with him
And you want to travel blind
And you think maybe you'll trust him
For he's touched your perfect body with his mind...

 

See you on the dark side of the moon, guys!

נכתב על ידי , 13/6/2009 07:30  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 16




13,774
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAzazello אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Azazello ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)