לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

סתם, אין כיבוד, רק החיים שלי (הטעויות במקור)


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

אין לי זמן לכותרת, אני אחזור אחר כך כדי להשלים


טוב, אז עברו שלושה חודשים מאז שהכרזתי שאני חוזרת לכתוב בלוג. מאז זרמו הרבה מאוד נמלים בכיור, ע' שחזרה מהגלות הספיקה לצאת לגלות נוספת בחיפה לאחר שהחליטה שהיא מקבלת מסרים דרך הסרט ואלס עם באשיר, אני נשארתי לבדי על הגג שעם בוא החורף (המבורך, לכל הדעות) התרוקן מאורחים שונים ומשונים ובחורות גרמניות שמנגנות ג'אז על שופר ואוכלות פסטה עם חומוס (שזה לא רע, ד"א). ואחרי כל הזמן הזה הגיע הזמן להיזכר באחת משתי הסיבות העיקריות שגרמו לי להחליט לחזור לכתוב. האחת היתה שרציתי לספר לכם איך הפכתי לניצבת בסרט הוליוודי בזמן הטיול שלי לארה"ב, והשנייה בגלל פרוייקט בלוגרים של ערוץ 10 שבו הציעו לי להשתתף ואני כמובן נעניתי בשמחה מכיוון שידעתי שיהיו מעורבים בעניין הרבה בורקסים בחינם, שזה פיתוי שאף פעם לא עמדתי בפניו ובמיוחד עתה לאור העובדה שתקציב המזון השבועי שלי מספיק לי לשקית במבה וקרטון חלב.

אז לפני שלושה חודשים הוזמנתי לראות את פרק הבכורה של הריאליטי "היפה והחנון"  ולאחר מכן הצלחתי בכשרון רב למחוק את הפוסט שכתבתי בנושא. עכשיו, לקראת גמר התוכנית היום בערב, ולאחר שפגשתי את המועמדים הסופיים פנים מול פנים אני אנסה לשחזר את מה שכתבתי אז.

אז ככה, על פניו נראה כי המסקנה המתבקשת מהתוכנית היא שלא כל ריאליטי אמריקאי צריך לעבור גיור, עוד תוכנית ספק-ריאליטי שמתמכרת לסטריאוטיפים ומראה לנו דמויות מוקצנות וערוכות בצורה מגמתית, מצד אחד בחורות יפות, שטחיות וטפשות (כשכמובן מי שעושה רושם שהיא אינטליגנטית יותר מאוגר מחמד ממוצע, לא מקבלת הרבה זמן מסך) ומהצד השני בחורים חכמים, "חנונים", מי פחות או מי יותר ותלוי על פי הגדרה של מי (לדוגמא על פי עדות ששמעתי ממי שמכיר את אחד המשתתפים: "אני לא מבין מה הוא עושה בתוכנית הזאת, הוא בכלל לא חנון, הוא אפילו לא בתול..)

אבל מתחת לסטריאוטיפים מסתתר סוג של ניסוי חברתי מעניין, התוכנית סיפקה כמה רגעים משעשעים ואפילו מרגשים שנוצרים ממפגש של שני זרמים שונים באבולוציה האנושית. הניסוי היה יכול להיות מעניין עוד יותר אם לא היה הולך על הכיוון הצפוי של כוסיות בביקיני ומסביבן איזשהו קונספט אלא אם היה שם את הקונספט של מפגשי תרבויות במרכז, אולי בעונה הבאה אפשר יהיה להפגיש עוד אנשים שלא נפגשים בדרך כלל ולתת להם לעבור את התהליך של מציאת מכנה משותף. ובקיצור, הרעיון טוב, הביצוע הוא התחלה טובה של דרך נכונה, וזה כל מה שצריך, כי כמו שהיטיבה לנסח אחת המתמודדות בתוכנית במשפט שיישאר איתי לנצח: יש לי את הדרך, והדרך זה גם סוג של פתרון.

 

טוב, לא הצלחתי לשחזר הרבה ממה שכתבתי, אבל זה מה שהספקתי ואני נאלצת להפסיק משום שאני חייבת לצאת לעבודה, אני מקווה שזה מספיק בשביל להמשיך לספק לי בורקסים.

 

נכתב על ידי , 1/11/2008 15:28  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

מין: נקבה





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונה. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונה. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)