לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגים על פוליטקה,אומנות,טכנולוגיה ועוד


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2008

עצות לראש הממשלה הבא של ישראל


את הפוסט הראשון בחרתי להקדיש לבנימין נתניהו. מי שהיה ראש הממשלה בעבר, וכנראה יהיה גם ראש הממשלה העתידי.
כגילוי נאות, אציין שהצבעתי לליכוד ב1996, אך לא לנתניהו כראש ממשלה (זו היתה מערכת הבחירות הראשונה מתוך שתיים בה היה ניתן להצביע לראש הממשלה בנפרד מהרשימה לכנסת), וכי מצד אחד אני תומך בחלקים רבים ממדיניותו הכלכלית, אך מצד שני, איני מסכים עם הדרך בה הוא ניהל את המדינה כראש ממשלה, ועם חלק מרעיונותיו המדיניים, ובכל זאת , מכיון שביבי הולך להיות ראש ממשלה בשנית, בחרתי לתת לו כמה עצות מ"האזרח הקטן", שכן לדעתי , הליכוד בראשות נתניהו יכול לזכות בדרך בה הוא מתנהל היום לכל היותר ב30 - 35 מנדטים בלבד, ואין סיבה  שבהתנהלות נכונה הוא לא יקבל יותר מנדטים.
להלן צרור עצותיי
א. בתעמולת הבחירות שלך התמקד בתעמולה חיובית. הדגש את הישגיך בעבר, העבר מסרים חיוביים לגבי תוכניותיך ותוכניות הליכוד לעתיד. דוגמא למסר חיובי: "הליכוד יחזיר ויעצים את בטחון ישראל". דוגמא למסר שלילי - "בחרתם קדימה/עבודה, קיבלתם חמאסטן" או "בחרתם קדימה/עבודה קיבלתם קסאם על ערי השרון".
הפחד והשליליות בתשדירים דוחים מהליכוד מצביעים פוטנציאליים. וכמו שרבים וטובים אומרים - "הכי קל להיות שלילי, החוכמה היא להיות חיובי".

ב. הפגן מנהיגות בתוך הליכוד - נכון, רוב הסיעה והמפלגה נאמנה לך ורוב חברי הליכוד מבינים שיש להתלכד מאחוריך כדי להביא נצחון, אז ישנן שתי בעיות: סילבן שלום, ומנהיגות יהודית.
לגבי סילבן שלום - עליך להיות החלטי. האם אתה באמת מוכן להניח למשקעי העבר, ובאמת ובתמים לצרף אותו אליך כחלק מההנהגה, ואפילו כשותף סוד? או שאולי תנהג בדרך אחרת - אתה יכול להחליט שאם סילבן סרב להתמודד מולך, מול פייגלין ומול המועמד השלישי (דני דנון, אם זכור לי נכון), אין שום סיבה שהוא ישוריין למספר 2.
לגבי מנהיגות יהודית - ישנם רבים בעלי מודעות פוליטית בקרב מה שאתה מכנה "המרכז הפוליטי". אתה יודע היטב שעל מנת למקסם את כמות המנדטים שהליכוד יקבל, עליך למשוך מצביעים מהמרכז. פייגלין יוצר בעיה למצביעים אלו להצביע לליכוד, שכן ברור מעבר לכל ספק כי פייגלין וקבוצתו אינם מעוניינים בקיום מדינת ישראל כדמוקרטיה פרלמנטרית, ובנוסף, אחד ממנהיגי מנהיגות יהודית, מיכאל פועה קרא לסרב פקודה ולהשתמט במלחמת לבנון השניה בעקבות דבריו של אולמרט שניסה לקשור בין נצחון אפשרי במלחמה לקידום תוכנית ההתכנסות. עבור "המרכז הפוליטי" שמעוניין בסופו של דבר להגיע לפשרה עם הפלשתינאים בצורה זו או אחרת, שהולך לצבא, משרת במילואים , ועדיין מאמין בישראל כמדינה דמוקרטית, גוף כמו מנהיגות יהודית בתוך מפלגה שמתיימרת להיות מפלגת שלטון הוא דבר לא מקובל.

ג. גבש לך את כוורת ההנהגה העתידית - יש לך מספר חורים בכוורת: מי יהיו המועמדים שלך לתפקיד שר הבטחון ושר האוצר? (אני מניח שבסופו של דבר סילבן יחזור למשרד החוץ). מה לגבי דור הצעירים והמוכשרים בליכוד - ארדן, סער וכחלון? כיצד אתה מתכוון לשלב אותם? אם אתה רואה אותם כשרים עתידיים בממשלתך, יש להצהיר על כך שכן חברי כנסת אלו הם נכסים אלקטורליים לליכוד.

ד. הצג מדיניות חברתית ברורה ופרקטית לפני הבחירות - הצג תוכנית חברתית/כלכלית שתוכל להחזיר לליכוד מצביעים שנפגעו ממעשיך כשר אוצר. אל תציג תוכניות שלא ניתן לעמוד בהן מבחינה תקציבית, אלא הצג תוכנית חברתית באמת ריאלית. כפי שציינתי מקודם, אני מאמין ברוב הדרך הכלכלית אותה התווית, אבל ישנים רבים ממצביעי הליכוד בעבר שנטשו את הליכוד. זכור לי ליל סדר לפני שנתיים בו התארחתי ובעלת הבית סיפרה כיצד כל השנים הצביעה לליכוד, אבל בעקבות מעשיך כשר אוצר בחרה להצביע למפלגה אחרת, אני מניח שכמוה יש עוד רבים.

ה. פעל להקמת ממשלת אחדות - יש לי טענות רבות כלפי מפלגת העבודה וחוסר המעש של מרבית חברי הכנסת והשרים שלה, אבל על כך אכתוב בנפרד. רוב הציבור של אותו "מרכז פוליטי" שאתה צריך כדי למקסם את כמות המנדטים , רוצה ממשלת אחדות. אחת הסיבות שהליכוד הצליח לגרוף 38 מנדטים בשנת 2003 ובעצם להכפיל את כוחו מבחירות 1999 היתה העובדה ששרון הקים ממשלת אחדות בשנת 2001 (למעשה לא היתה לו ברירה) והדבר הוסיף לתחושת הבטחון של אזרחים רבים במדינה. נכון, ישנם רבים במפלגת העבודה אשר לא מחבבים אותך, בלשון המעטה, אך בסופו של דבר, מרבית הפוליטיקאים הם פרגמטיים, ואם הם היו מוכנים לשבת עם ראש ממשלה שכשר בטחון היה אחראי בעיניהם למחדלי מלחמת לבנון הראשונה, הם יהיו מוכנים לשבת גם איתך.

ו. הפגן אורח חיים צנוע - אני בטוח שיתגלה בסופו של דבר כי בנסיעה שלך ללונדון כל הוצאותיך הוצאו בדרך חוקית. התחושה שלי היא שרוב אזרחי המדינה היו רוצים "מנהיגים צנועים כמו פעם". נכון שפעמים רבות הצנעה הזו היתה רק למראית עין, ונכון שאתה הרווחת ביושר כסף רב מהרצאות ואם איני טועה גם מיעוץ עסקי, אבל כמו שאתה כשר אוצר תמיד הטפת שיש להשתמש בכסף בחוכמה, השתמש גם בכספך שלך בחוכמה.

ז. נסה להביא שמות אטרקטיביים לרשימת הליכוד - שמות של חברי מרכז בולטים בליכוד לא אומרים הרבה לציבור הרחב, נסה לצרף לליכוד שמות אטרקטיביים, כי בסופו של דבר השמות האלה הם נכסים אלקטורליים (אם כי פעמים רבות בסופו של דבר השמות הנ"ל לא מספקים את הסחורה , כמו למשל במקרה של אבי דיכטר).

ח. הסעיף הקשה מכל - פרט מה בכוונתך לעשות בתחום המדיני. נכון, כרגע כשהרשות הפלשתינית מפוצלת לשניים, ואחת הישויות היא חמאסית, אין דרך ממשית להתקדם במו"מ. אך ישנם אפיקים אחרים (והשמועות העקשניות אומרות שבעבר התמקדת באפיקים אלו, וכן, אני מדבר על סוריה).


אני מקווה כי עצותיי יגיעו אליך ואל מקורביך. בסופו של דבר אתה תהיה ראש הממשלה הבא שלנו, ועדיף שיהיו לך תנאי הפתיחה הטובים ביותר
נכתב על ידי , 12/4/2008 18:43  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 47





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להמפלצת העירונית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על המפלצת העירונית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)