לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מי אני? מה אני? למה אני? איפה אני? הגעתי לשלב שבו אני רוצה להגדיר את עצמי מחדש, כבר לא מסתפק במה שלימדו אותי, עכשיו אני מתחיל מהתחלה. אתם מוזמנים להצטרף למסע...

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

מכתב ישן


את המכתב הזה כתבתי מזמן לאחת שהייתה כאן בבלוגיה, הקוראים הקבועים שבטח קראו גם אותה אולי יזהו על מי כתבתי, מעניין אם ייצא לה להכנס לכאן ולהזכר, מעניין מה היא עושה כיום כי כבר מזמן שלא קראתי אותה.

לא הייתי כאן רבה, והרבה עבר עלי.

אין מה להתנצל זה פשוט ככה.

הנה קטעים מן העבר.

אולי עכשיו אכתוב שוב

אולי בזכותכם אצליח להתקדם ולעלות

ביחד

אל ריבונו של עולם...

 

 

בהצלחה לכולנו, וקריאה מהנה!

 

שלום ___יקרה,

הינך יקרה משום שאת בת של מלך, אני יודע כפי שתא ידעת כשכבת שאני הולך לדבר עכשיו בשפה אחרת, וכן כמוך אני גם מצטער, אולי אני ישמע לך מעט קיצ'י, אולי אני אשמע לך כאילו אני מנסה לכפות עלייך את דעותיי, ועוד הרבה אפשרויות; אולי אפילו אזכיר לך את המורים שלך מפעם ושאר דברים, מקווה מאד שלא, ושתצליחי לקרוא את מה שאני כותב ושאזכה רק להוסיף באור ולא לפגוע חס ושלום.

 

מה יקרה אם לא אתחתן,

אני לא יודע, רוב הסיכויים שאעלם, המאבק הוא קשה עלי ביותר, אני לא יודע מאיפה בה הדחף הזה וזאת באמת אחת הסיבות שבגללן חשוב לי להתחתן, ולא רק בשביל שסוף-סוף אוכל להתפרק בהיתר, אלא שיהיה לי בית וכך תהייה לי יציבות אמונית.

 

כולם חוטאים, כשדיברתי על כך עם ראש הישיבה (האדם היחיד שיודע באמת מה עובר עליי- וזה כי אני פשוט מרגיש קרוב אליו) הבנתי ממנו שגם הוא נפל מזה, דיברנו בקודים והוא הבין את הקודים שלי ודיבר בשפה שלי, וגם מההתכתבות עם אחד מהרבנים החשובים שעונים בשו"ת ,הרגשתי כך, ויש שמועות (והבנות שונות בכתביו) שאף רבינו נחמן מברסלב חטא, ובכל-זאת הם חטאו ולא התייאשו...

 

קיבלתי עכשיו לידי איזה מסמך של אחד שטוען שהוא אפיקורס, האדם מזלזל בכל ולכן לא ראוי לדיון (לצערי) אחת הטענות שלו היא שה'דתיים' מתיחסים לקב"ה כטוב מוחלט ואז הוא מוכיח שיש רע בעולם, דבריו שטחיים ואינם נכונים, ברור שיש רע בעולם, אך מטרת הרע הוא שנתמודד עימו. הבחור שם כותב כאילו מטרת הרע היא רק בבחירה, אך הוא לא למד את רבינו נחמן שאומר שחלק מהמטרה של הרע הוא לברור את הטוב שבו שדווקא בעומק הקליפות שם נמצא עיקר הטוב, והוא לא שמע את דבריי הרב יהושע שפירא שמסביר שאין כזה דבר רע מוחלט ובכל רע יש טוב וכו'

 

זה המאבק, הקב"ה שם אותנו כאן בעולם כדי שנהנה ממנו, אך הוא גם שם לנו מגבלות שיעצרו אותנו בפניי התאוות...

יש כאן הרבה דברים עמוקים, יש הרבה שאלות שעוד יש לי באמונה, חלקם באמת נובאים מכאן ויש כאלה שהם באמונה כללית יותר אבל אני יודע מה הכיוון, פשוט לי שיש הקב"ה ופשוט לי שיש תורה ומצוות ושיש שכר ועונש, אני לא יכול להסביר הכל במכתב אחד, זה דברים שנלמדים.

 

ונחזור לענייננו,  כשאדם נמצא בחממה החממה שומרת עליו מבחינה אמונית, כשהוא מתחתן הוא מחוייב לדרך וכבר לא יכול לגלוש, אחת מההשלכות של בעיית הרווקות המתקדמת היא שהקשר עם העולם הרוחני הולך ומתרחק, זה קורה גם להורים אך שם הבעיה נעלמת בגלל שהם קבולים לדרך. האחרונה שיצאתי עימה היא מזרוחניקית רגילה שהתחילה להתחזק וללכת למדרשה, בבית אימה התחילה להתפלסף עם אלוקים אבל הם דתיים, אבל אחותה הגדולה גם מתחילה כמו שאת מציירת את עצמך.

הרווקים הדתיים המאוחרים, יש להם כל מני פתרונות קטנים, הריי כל אדם צריך חבר'ה, יש כאלה שהולכים לפאבים הדתיים ודוסיבות וכד' (הציעו לי לכתוב שם אבל זה לא מתקדם), יש שמצאו פתרון חצי מיני ויש כל מני דברים, זוהי עזיבה של הדת לא מהצד האדיאליסטי המבוסס אלא סתם כי אין לנו כח להתמודד.

תסלחי לי, ___, (הייתי ממש שמח לכתוב כאן שמך, זה הרבה יותר חזק,) אבל אם אני יודע שיש הקב"ה אז למה שאני אחטא לו?

 

עניין החתונה הוא עניין קשה, אך הוא הכרח המציאות, זה המצב, אם את חושבת שעדיף לך לבד זה כבר משהו שנוגד את חוקיי התורה.

מה קשה לי עם החתונה, כן יצאתי עם בחורה אחת מהאתר הזה שידע עליי וזה ממש לא הפריע לה, גם האחרונה שיצאנו הרגישה בזה, לא דיברנו בפירוש אבל אני חושב שהיא הבינה מה הנקודה שמפריע לי וממה אני מפחד, הרגשתי שדיברנו על-זה. אבל לי היה קשה.

אין מה לעשות, ביום שבו אעשה את הצעד הבא- אספר לה והיא תבין, הרי זה העולם.

אין בי את הרצון להיות הכי צדיק שבעולם, אבל כן רצוני לעבוד את-ה'!

 

אוף, יש לי עוד הרבה מה לכתוב, לספר חוויות מן המאבק, לספר על עוד הרבה שאלות אחרות באמונה שיש לי, לספר ולהסביר למה החלטתי ללכת דווקא בדרך הזאת, לספר חוויות מהדייטים. אבל אני רואה שכבר הארכתי יותר מדי.

האם הופתעתי ממכתבך, כן, היה איזה הלם שכזה, אבל בעצם אני מכיר את העניין, בדיוק יצאתי למקווה וחשבתי עלייך. אסיים בסיפור קטן, אתמול בספריה ישב לידי בחור עם חזות חרדית, לא יודע איך הצליח אבל הוא נכנס לאתר פונגרפים, פתאום עצרתי את עצמי וכמעט בכיתי, בכיתי עליו על ההתמודדות והוקשי שהוא עובר, בכתי עליי, והבנתי שכך כולנו, והתפללת לקב"ה שיעזור לו, התפללתי לקב"ה שיעזור לי, ועכשיו אני מתפלל אליו יתברך שיעזור גם לך...

אם תרצי את יכולה לבחור להמשיך את חייך, ואת יחסייך עם הקב"ה ברמה שהם עכשיו, את יודעת למה הוא מצפה אך גם לך יש דרישות ממנו ויש לכם איזה דיאלוג- הוא לא 'אורטודכסי' אך הוא ימתי וזכותך, אך אני ממליץ על לחזור לחיפוש לדרוש את סוד ה' ליראיו.

 

תודה לך, הסברת לי עכשיו כמה דברים.

 

בדרכי לאמת..

בעל-זהות!

 

 

נכתב על ידי , 23/9/2007 10:53  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טל השחר ב-7/8/2008 20:22
 





5,819
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למחפש זהות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מחפש זהות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)