לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מלחמה


מעודי לא נלחמתי על משהו, או מישהו.

תמיד הושלכתי הצידה, ונותרתי שם המומה.

מוותרת, מותרת.


מעולם לא נלחמו עליי,

אולי משום שתמיד הייתי נגישה וזמינה,

אולי משום שלא הייתי מספיק חשובה.


האם עכשיו אני נלחמת על עצמי?

האם אני מספיק חשובה לעצמי?

האם הפעם לא אוותר?


ומה בעצם המטרה שבמלחמה?

האם ההתאמצות הזו שווה את המטרה?


מטרה שאין לי וודאות שאגיע אליה,

ואני גם לא בטוחה שהיא בכלל קיימת.

האם כל זה שווה את זה?

למה לא להרים ידיים ופשוט לשקוע באפסות החיים וקטנותם?

למה בכלל לנסות להגיע?


אני לא בטוחה שזה שווה את המאמץ והאנרגיה.


שום דבר לא כזה חשוב, וממילא מאומה לא נותר אחרי.

ומי מבטיח לי שאכן אגיע למקום שאני רוצה להגיע אליו,

מי מבטיח לי שאכן הוא קיים, ואני לא מפנטזת.

 

 


נכתב על ידי , 16/6/2013 21:12   בקטגוריות יומן מסע, שירים שנוגעים בי  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיר האדון- לאונרד כהן # תרגום


(הצליח לי להוסיף את הוידאו מיוטיוב??) 
מתנצלת מראש בפני מי שקורא דרך סמראטפון או טאבלט, זה הרבה לגלול. 
אבל שווה בעיניי
השיר והתרגום: 

Leonard Cohen Master Song Lyrics

 

 

Songwriters: COHEN, LEONARD


 

I believe that you heard your master sing 
when I was sick in bed. 
I suppose that he told you everything 
That I keep locked away in my head. 
Your master took you travelling, 
Well at least that's what you said. 
And now do you come back to bring 
Your prisoner wine and bread? 
You met him at some temple, where 
They take your clothes at the door. 
He was just a numberless man in a chair 
Who'd just come back from the war. 
And you wrap up his tired face in your hair 
And he hands you the apple core. 
Then he touches your lips now so suddenly bare 
Of all the kisses we put on some time before. 
And he gave you a German Shepherd to walk 
With a collar of leather and nails, 
And he never once made you explain or talk 
About all of the little details, 
Such as who had a word and who had a rock, 
And who had you through the mails. 
Now your love is a secret all over the block, 
And it never stops not even when your master fails. 
And he took you up in his aeroplane, 
Which he flew without any hands, 
And you cruised above the ribbons of rain 
That drove the crowd from the stands. 
Then he killed the lights in a lonely Lane 
And, an ape with angel glands, 
Erased the final wisps of pain 
With the music of rubber bands. 
And now I hear your master sing, 
You kneel for him to come. 
His body is a golden string 
That your body is hanging from. 
His body is a golden string, 
My body has grown numb. 
Oh now you hear your master sing, 
Your shirt is all undone. 
And will you kneel beside this bed 
That we polished so long ago, 
Before your master chose instead 
To make my bed of snow? 
Your eyes are wild and your knuckles are red 
And you're speaking far too low. 
No I can't make out what your master said 
Before he made you go. 
Then I think you're playing far too rough 
For a lady who's been to the moon; 
I've lain by this window long enough 
To get used to an empty room. 
And your love is some dust in an old man's cough 
Who is tapping his foot to a tune, 
And your thighs are a ruin, you want too much, 
Let's say you came back some time too soon. 
I loved your master perfectly 
I taught him all that he knew. 
He was starving in some deep mystery 
Like a man who is sure what is true. 
And I sent you to him with my guarantee 
I could teach him something new, 
And I taught him how you would long for me 
No matter what he said no matter what you'd do. 
I believe that you heard your master sing 
While I was sick in bed, 
I'm sure that he told you everything 
I must keep locked away in my head. 
Your master took you travelling, 
Well at least that's what you said, 
And now do you come back to bring 
Your prisoner wine and bread?

 

 

 

 


שיר האדון


אני מאמין ששמעת את אדונך שר

כשהייתי חולה במיטתי.

אני מניח שהוא סיפר לך כל

ששמרתי נעול בראשי.

אדונך לקח אותך למסעות,

לפחות זה מה שאמרת.

ועתה את חוזרת לכאן בכדי להגיש

לאסירך יין ולחם?


פגשת בו באיזה מקדש, שם

מפשיטים אותך מבגדייך, כבר בכניסה.

הוא היה אחד מיני רבים בכיסא

שרק חזרו מהמלחמה.

ועטפת את פניו העייפים בשיערך

והוא הגיש לך את ליבת התפוח.

ואז הוא נגע בשפתייך שלפתע היו חשופות כל כך

מנשיקותינו שהטבענו לפני זמן מה.

והוא נתן לך כלב רועים גרמני לצאת איתו

עם קולר מעור ומסמרים,

ומעולם לעולם לא ביקש ממך להסביר או לדבר

על כל אותם הפרטים הקטנים,

כמו מי אמר ומי פגע,

ולמי הענקת עצמך במכתבים.

עכשיו אהבתך היא סוד בכל השכונה,

ולעולם היא לא נגמרת, גם לא כשאדונך נכשל.


והוא לקח אותך למעלה באווירון שלו,

שאותו הוא הטיס בלי עזרה,

ושייטתם שם מעל מטחי הגשם

שהרחיקו את הקהל מהבמה.

ואז הוא כיבה את האורות בנתיב הבודד

וקוף עם בליטות כנפי מלאך

מחק את שרידי הכאב

לצלילי נגינת גומיות.


ועתה אני שומע את אדונך שר,

את כורעת לכבודו בבואו.

גופו שרשרת זהב

ממנה גופך תלוי.

גופו שרשרת זהב

גופי חסר תחושה.

הו עכשיו את שומעת את אדונך שר,

חולצתך פרומה לחלוטין.

האם תכרעי לצד מיטה זו

אותה צחצחנו לפני זמן כה רב,

לפני שאדונך יבחר במקום זאת

להציע את מיטתי בשלג?

עינייך פעורות ופרקי אצבעותייך אדומים

וקולך נמוך מדי.

לא, איני יכול להבין מה אדונך אמר

לפני שהוא גרם לך ללכת.


כן, אני חושב שהמשחק שלך מלוכלך מדי

עבור הגברת שכבר הייתה בירח;

שכבתי לצד החלון הזה מספיק זמן

בכדי להתרגל לחדר ריק.

ואהבתך היא כאבק בשיעולו של אדם זקן

המטופף ברגלו למשמע נעימה;

והירכיים שלך הן הריסות, את רוצה יותר מדי,

בואי נאמר שחזרת זמן מה מוקדם מדי.

אהבתי את אדונך לחלוטין

לימדתי אותו כל שידע.

הוא היה מורעב באיזו תעלומה עמוקה

כמו אדם הבטוח מהי האמת הנכונה.

ושלחתי אותך אליו עם הבטחה שלי

שאוכל ללמדו משהו חדש,

ולימדתי אותו כמה את תחסרי אותי

לא משנה מה יאמר, לא משנה מה תעשי.


אני מאמין ששמעת את אדונך שר

כשהייתי חולה במיטתי,

אני בטוח שהוא סיפר לך כל

שאני חייב לנעול בראשי.

אדונך לקח אותך למסעות

לפחות זה מה שאמרת,

ועתה את חוזרת לכאן בכדי להגיש

לאסירך יין ולחם?

 

נכתב על ידי , 18/4/2013 22:16   בקטגוריות שירים שנוגעים בי, אדון הדגם והגבירה, אישמרחוק  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



and so it goes


(המילים למטה)

דווקא רציתי לחלוק עימכם את הגירסה המקורית, היא הרבה יותר טובה לטעמי, אבל יש רק קישור ליוטיוב של בילי ג'ואל שאישית אני ממליצה עליו.


אז תסתפקו בדיויד ארצ'ולטה (אני מעדיפה את הדיויד השני מאותה העונה)


 

In every heart there is a room
A sanctuary safe and strong
To heal the wounds from lovers past
Until a new one comes along

I spoke to you in cautious tones
You answered me with no pretense
And still I feel I said too much
My silence is my self defense

And every time I've held a rose
It seems I only felt the thorns
And so it goes, and so it goes
And so will you soon I suppose

But if my silence made you leave
Then that would be my worst mistake
So I will share this room with you
And you can have this heart to break

And this is why my eyes are closed
It's just as well for all I've seen
And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows

So I would choose to be with you
That's if the choice were mine to make
But you can make decisions too
And you can have this heart to break

And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows

בכל לב ישנו חדר

מקום מפלט מוגן וחסון

להחלים מפצעי אהובי עבר

עד יגיע אחד חדש

 

דיברתי אלייך זהירים

וענית ללא העמדת פנים

ועדיין אני חשה שאמרתי יותר מדי

שתיקתי היא ההגנה העצמית שלי

 

ובכל פעם שהחזקתי ורד

נראה כי כל שהרגשתי הם הקוצים

וכך זה ממשיך, וכך זה נמשך

וכן גם אתה בקרוב תמשיך, כך אני מניחה

 

אבל אם שתיקתי גורמת לך לעזוב

אזי זו היא טעותי הגדולה ביותר

אם כך עימך אחלוק את החדר

ולך יהיה את זה הלב לשבור

 

וזו הסיבה שעיניי עצומות

ומאומה לא השתנה עד כמה שאני רואה

וכך זה ממשיך, וכך זה נמשך

ואתה היחידי שיודע

 

וכך אני בוחרת להיות איתך,

כלומר, אם הבחירה בידי לעשותה

אבל גם אתה יכול לקבל החלטות,

ושלך הוא הלב הזה לשברו.

 

וכך זה ממשיך, וכך זה נמשך,

ואתה היחידי שיודע.


נכתב על ידי , 26/12/2008 18:44   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גבר הולך לאיבוד



 

גבר הולך לאיבוד

שלמה ארצי

לחן  : שלמה ארצי
מילים: שלמה ארצי


גבר הולך לאיבוד דרך מרפסת
בין שיחי השרך
הוא מתנדנד כשהרוח נכנסת
הוא נעזב
הוא נושר בסתיו
אל תהיי כועסת

הוא מאוהב.

תבואי אליו לפעמים
הוא נרגע כשאת פה
יש לו דרכים משונות
את אוהבת אותו


גבר עוזב לפעמים דרך מרפסת
מזמזם שיר ישן
נפצע בעורפו מעץ השסק
נצבט בשושן
בוץ דבק בעקביו
אל תהיי כועסת
הוא מאוהב


הוא בא אלייך לפעמים
את נרגעת כשהוא מלטף
יש לו דרכים משונות
לומר לך שהוא אוהב

יש לפעמים שריק על המרפסת
כמו יום שבת
ורוח דרומית בשקט נכנסת
ואף אחד
את חושבת עליו
וחתול בעשב
מורח זנב

שיבוא אלייך פתאום
ישתוק, ילטף
יש לו דרכים משונות
לומר לך שהוא אוהב




***
מי זו כרמל אקמן?



נכתב על ידי , 30/9/2008 23:35   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שירים של אהבה


לכבוד ט"ו באב הבא עלינו לטובה (או שלא לכבודו) הגדילו ועשו Ynet והביאו את הסיפורים שמאחורי הקלעים של שירי האהבה הגדולים (לדעתם).

דא עקא, ט"ו באב, אמנם נתפס כחג האהבה, והכל טוב ויפה, אבל הוא תאריך עברי והיה יותר מנחמד אילו הרשימה הייתה מורכבת כולה משירים ישראליים, ולא רק שיר אחד.

הרי לא חסרים שירי אהבה ישראליים ועבריים.


אני לא אעלה את הסיפורים שעומדים מאחוריהם, מהסיבה הפשוטה שאין לי מושג קלוש למי שרים אותם,

אבל הנה הרשימה שלי:




ויש את השיר שהיום אחר הצהריים התעוררתי איתו והוא מזמזם לי בראש,

(וכן אני יודעת שהעליתי את המילים שלו לפחות עוד שתי פעמים, sue me ).

  • שיר של יום חולין, אילנית.


נכתב על ידי , 16/8/2008 18:30   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארבע עיניים



בַּכֶּסֶף שֶׁהִשְׁאַרְתִּי לָךְ לְתַכְשִׁיטִים וְלִשְׂמָלוֹת

שִׁחַדְתְּ אֶת שׁוֹמְרֵי הַסֵּף שֶׁל הַבָּתִּים הַמּוּאָרִים בְּחֲלוֹמִי.

הַמְחַפְּשִׂים אוֹתָךְ הוֹלְכִים בְעִקְּבוֹתַי הַמְאֻחָרִים.

הַאוֹמְרִים אֶת שְׁמֵךְ

שׁוֹמְעִים כְּמוֹ בְּקַנְיוֹנִים שֶׁל הֵד,

מֻכְפָּל מֵאָה, אֶת שְׁמִי, שְׁמִי, מִי....


אַתְּ צוֹחֶקֶת וְגַם אֲנִי צוֹחֵק כָּעֵת.


*


... וְאַתְּ רוֹאָה אוֹתִי, תָּמִיד רוֹאָה אוֹתִי.

יֵשׁ אֶרֶץ-מָוֶת מְלוּחָה בֵּינִי וּבֵין לֹא-אַתְּ.


*


לְבַדֵּנוּ הָעֶרֶב.

אַתְּ הוֹלֶכֶת לְאִטִּי.

אֳנִי הוֹלֵךְ לְאִיטֵךְ.


לֹא בָּרוּר הֵיכָן מַתְחִילָה שׁתִיקָתֵךְ

וְהֵיכָן שׁתִיקָתִי נִגְמֶרֶת.


עַל עִיר אֲבָנִים וְאִילָנוֹת

זוֹרֵחַ כָּעֵת מַזַּל הַדּוּמִיָה.

סִפּוּרֵי הַמּוֹרָאִים הָלְכוּ לְהִתְרַחֵק.

מַה שְׁהָיָה הָיָה.


רוּחַ עַל שְׂעָרֵךְ,

רוּחַ עַל פָּנַי הַשָּׁבוֹת לִתְחִיָּה.


חיים גורי

נכתב על ידי , 13/8/2008 22:52   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אמצע הלילה


אמצע הלילה,

השעה משהו שבין שלוש לארבע.

אני מתעוררת מכאבי גב.

יודעת שאם אצא להליכה הכאבים יעלמו.

אני מתעצלת לקום ולהתלבש.

השיר של אבישי כהן מתנגן לי בראש.

בימים האחרונים חזרתי לשמוע רדיו.

88.

יש עוד פעם סכנת סגירה על התחנה?


מתהפכת, מנסה לחזור לישון.

מחשבות על העבודה מחלחלות ומפירות את ערפל השינה שבו הייתי שרויה.

אני צריכה לעשות את זה, זה וזה.

גם ההוא שממתין שאשב איתו על הבקשה ההיא לרשויות.

הכל דחוף.

אני לא יכולה יותר מכפי שאני יכולה.

אני מג'נגלת כמה כדורים באוויר.

למה אני לוקחת את המחשבות הללו איתי למיטה?

חובטת ברגליי את השמיכה, אולי אבריח את המחשבות ואתן לעצמי קצת מנוחה.

גם הבטן מתחילה לכאוב.

משהו שאכלתי. 

זה בטח הקינואה.


לצאת מהמיטה לבדוק מה קורה בעולם האינטרנטי?

מגלגלת במוחי מילים לכתיבה.

החתול ישן על כסא המחשב, פוקח עין בודקת לראות לשלומי.

הוא כבר רגיל שאני מתעוררת באמצע הלילה, ואינו מתרגש.

תשעה חודשים רצופים אני באותו מקום העבודה.

מישהו בישיבה אמר היום- יכולת להכנס להיריון וללדת.

אני דווקא די מרוצה.

מהעבודה, מהאנשים, אפילו מהבוסים.

באופן יחסי זה אחד ממקומות העבודה הכי טובים שהיו לי.

כמובן תמיד אפשר לשפר עמדות,

שמעתי שבגוגל יש אחלה תנאים.

סתם.

הפחד הכי גדול שלי שיבואו יום אחד ויגידו לי לקום וללכת.

אני יודעת, אני נמצאת בתוך נקודת טראומה, וזה מעלה את כל הפחדים.

אני צריכה לחזור לישון.

אני גם צריכה חיבוק- כזה שמרגישים אותו בכל הגוף ושמישהו ילחש לי באוזן כמה מילות אהבה.


לילה טוב,

בוקר טוב.




נכתב על ידי , 4/8/2008 04:54   בקטגוריות ענייני עבודה, שירים שנוגעים בי  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



I'm alright


 

 

ותרגום מעאפן (שלי כמובן):

כן, ותכופות אני חשה זנוחה,

ובוודאי גם מנוצלת,

הו, אבל אני בסדר, אני בסדר,

אני רק עייפה ורצוצה עד לעצמותיי,  

בכל זאת, אינך יכולה לצפות

להיות מבריקה ומלאת שמחת חיים,

כל כך רחוק מהבית, כל כך רחוק מהבית.

 

ואיני מכירה אף אדם שהוכה,

ואין לי חברה שחשה נינוחה,

ואיני מכירה חלום שלא נופץ,

או שהושפל עד עפר,

אבל הכל בסדר, הכל בסדר,

כי אנחנו חיים כל כך טוב לאורך זמן

בכל זאת, כשאני חושבת

על הדרך שאני הולכת בה,

אני שואלת את עצמי – איפה הכל השתבש,

לא יכולה לעצור את זה- אני תוהה מה השתבש.

 

וחלמתי שאני מתה,

וחלמתי שנפשי התרוממה אל על באופן מפתיע

והבטתי למטה אל עצמי,

בחיוך מרגיע ומעודד

וחלמתי שאני עפה

ומעל הכל עיני יכלו לראת בבירור

בפסל החירות

מפליג אל הים

וחלמתי שאני עפה

 

ואנו מגיעים על ספינה שנקראה מייפלאואר,

אנו מגיעים על ספינה שהפליגה לירח

מגיעים בזמנים הכי לא וודאיים,

ושרים את שירה של אמריקה

אינך יכולה להיות תמיד ברוכה

ובכל זאת, מחר הוא יום עבודה,

ואני מנסה קצת לנוח,

זה הכל, אני רוצה קצת לנוח.

 

 

 

אה, ושכחתי, השיר נקרא-

American tune

והוא נכתב ע"י פול סיימון.

נכתב על ידי , 8/4/2008 22:54   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בִּנְדִידַת עַמִּים


וְאַף עַל פִּי שֶׁגָּרְנוּ לִאֹרֶךְ אוֹתוֹ הַפְּרוֹזְדוֹר

בְּאוֹתוֹ הַבַּיִת, נִפְגַּשְׁנוּ רַק כְּמוֹ שְׁנַיִם

שֶׁנִפְגָּשִׁים בִּנְדִידַת עַמִּים שֶׁל יְמֵי קֶדֶם

בְּמִקְרֶה.

 

וְאַף עַל פִּי שֶׁאַתְּ צְעִירָה מִמֶּנִי הַרְבֵּה שָׁנִים

אֲנַחְנוּ בְּנֵי אוֹתָהּ שִׁכְבָה אַרְכֵאוֹלוֹגִית בֶּעָתִיד.

 

אַתְּ לוֹקַחַת אֶת הַמִּלִּים מֵאוֹתוֹ מָקוֹם כָּמוֹנִי,

אַךְ הַמִּלִּים שֶׁלָּך שׁוֹנוֹת מִשֶׁלִי.

 

הַאוֹר בִּשְֹעָרֵךְ, כְּמוֹ הַאוֹר

שֶׁנִתְפַּשֹ בְּתַצְלוּם יָשָׁן.

 

מַפְתְּחוֹת הַבַּיִת הָיוּ פַּעַם גְדוֹלִים וּכְבֵדִים וּבּוֹדְדִים

וּשְׁקֵטִים מְאוֹד, עַכְשָׁיו צְרוֹרוֹת מַפְתְּחוֹת

קְטַנִים וּשְׁטוּחִים, מְקַשְׁקְשִׁים וּמְצַלְצְלִים,

יוֹדְעִים הַרְבַּה.

 

עַכְשָׁיו כּוֹתְבִים שֵׁמוֹת עַל חֻלְצוֹת

וּפַעַם הָיוּ חֲרוּטִים בָּאֶבֶן.

 

אֲנִי אֶהְיֶה אַחֵר

כְּמוֹ אִילָן שֶׁעָשֹוּ אוֹתוֹ

לְרָהִיטִים מוֹעִילִים.

 

ואַתְּ תִּשָּׁאֲרִי שָׁם יָפָה כְּמוֹ

כְּלֵי זְכוּכִית יְקָרִים בְּמוּזֵיאוֹן

שֶׁלְעוֹלָם לֹא יְמַלְּאוּ אוֹתָם שׁוּב

בְּשֶׁמֶן וּבְחֵלֶב בְּיַיִן וּבְתִירוֹשׁ.







יהודה עמיחי

נכתב על ידי , 20/2/2008 23:33   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השטן בא לבקר


בג'ורג'יה....






ולאוהבי רכבות הרים...



חטפתי בחילה קלה....


נכתב על ידי , 13/1/2008 23:19   בקטגוריות שירים שנוגעים בי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)