לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: ,. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כבלים





נכתב על ידי , 23/7/2016 14:13   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חשבתי


חשבתי לצאת

ולהגיע מוקדם.

נראה לי שפשוט אגיע

בזמן. 

נכתב על ידי , 11/5/2013 10:48   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הייקו כאן?


פִּטְמָה מְגַרֶדֶת

שָׁעוֹן מְתַּקְתֵק

זְמָן עָמָד מִלֶכֶת

מְפָהֵק.

נכתב על ידי , 9/5/2013 19:15   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אדם


אדם בוחר לעצמו
את השם שהוא חפץ
בו יקראו לו אחרים.
אדם בוחר לעצמו
את הזהות בה שהוא מעוניין,
אותה יכירו אחרים.
אדם בוחר לעצמו,
את החיים.
נכתב על ידי , 17/6/2009 19:09   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מיקום ספר הקריאה שלי


(סיפור)

מיקום ספר הקריאה שלי על השידה ליד המיטה נקבע כבר בשנת 1984.

באותה השנה ידעתי גם מה מיקומו של ספר הקריאה שלך בכוננית הנמצאת בראש המיטה דווקא.

באותה השנה ידעתי הכל מראש.

חיי היו מסודרים ומתוכננים בלי מקום לטעויות.

עד היום אני זוכרת את התמונה שציירתי לי בראשי אז.

הייתי צעירה ולא ידעתי שהכל יכול לקרות.

הכל באמת קרה.

התמונה שהיתה בראשי- בסופו של דבר צולמה, וחדר השינה שלנו באמת כך נראה.

אבל משהו בדרך השתנה.

ידיעת העתיד שלי לא הייתה מלאה ועמוקה, או שסירבתי להתמודד עם האכזבות שמביאים איתם החיים בהיותי צעירה כל כך.

הייתי ילדה מיושבת ורצינית, גם כנערה הייתי כזו.

את האיש שלימים הפך להיות בעלי הכרתי במכללה. הוא היה המרצה שלי.

עכשיו, בטח עולה חיוך על שפתכם;

קוראים שלי, כן אני יודעת איך זה נראה, אבל זה לא היה כך לחלוטין.

את ארבע שנות הלימודים האקדמיים הראשונות שלי העברתי בין המעבדות, לספריה ולאולמות ההרצאות.

לא נתתי למאומה להפריע לי ברדיפתי אחר הציונים הגבוהים הנכספים. ידעתי שאני זקוקה לממוצע ציונים גבוה על מנת להתקבל לתואר השני ולמקום העבודה שעליו חלמתי מאז היותי ילדה.

אמרתי לכם, העתיד הרי היה ידוע לי מראש.

את הלימודים לתואר השני המשכתי, ובמקביל התקבלתי למקום העבודה שאותו כל כך רציתי. לקראת סיום התואר, כשכבר הייתי לקראת סיום כתיבת התיזה, נשלחתי מטעם העבודה לאחד מאותם סמינרים שבהם כולם מציגים את מרכולתם- המחקרים האחרונים שבתחום שכל אחד ביצע ופירסם ושלטענתו מהווה פריצת דרך במחקר, או שופך אור מזווית ראיה אחרת המשנה את כל התמונה.

פוליטיקה ויחסי ציבור- בלי זה אי אפשר להתקדם לשום מקום. את זה כבר ידעתי מגיל צעיר.

הוא היה אחד מאחרוני המציגים בכנס. סימנתי את ההרצאה שלו ככזו שאני צריכה ללכת אליה- לא בגללו- בכלל לא זכרתי אותו- אלא משום שהנושא היה קרוב לליבי, לתיזה שלי, לעבודה שלי.

מסתבר שלא הייתי היחידה שהתעניינה, כמוני היו עוד הרבה.

לאחר ההרצאה התפתח דיון סוער, לא השתתפתי בו- את הדיעה והטענות שלי, אני מבטאה במקומות אחרים. אני שתקתי והקשבתי- את מה שרציתי כבר קיבלתי.

זה היה יום לפני סגירת הכנס, וידעתי שהחברה המארגנת עורכת ארוחת ערב חגיגית לאורחים החשובים. בשובי למלון הופעתי למצוא הזמנה לאירוע.

לא הייתי בטוחה מה אני אמורה ללבוש, מה לעשות, עם מי לדבר ומי בכלל יהיה שם.

בגלל החששות הללו, הגעתי באיחור, והשתהיתי בדלת בראותי שרוב האנשים כבר הגיעו.

כפי הנראה פניי גילו את רגשותיי.

הוא נגש אליי, לחש באזני, "אני רואה שקיבלת את ההזמנה, שמח שהחלטת להיענות בחיוב, בואי, הצטרפי לשולחני".

מאז אנחנו בלתי נפרדים.

מתכתשים מעל דפי העיתונות על תוצאות המחקרים שלנו, אבל משלימים בחיוך בבית.

זה לא סיפור אהבה רומנטי ודביק, אבל כאלו הם החיים.




***


ובקשר ל- 7 עובדות-

המשחק שוחק בישרא הרבה לפני שדאלי הגיע לביצה....

אז זה נקרא היה פרוייקט, ולא נושא חם.

עם כל הכבוד לדאלי.

נכתב על ידי , 13/12/2008 13:02   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלושה מעט ישנים, ועוד אחד הרבה הרבה יותר.....


אל תגיד לי שאני משתנה

לבד זאת אני כבר מבינה

כל יום שעובר,

אינו דומה למה שהיה.


אל תאמר לי 'את שונה'

כי כל שונה אחד הוא

ומדי יום שעובר,

מעליי תולשת פיסת אבק שהצטברה.


אל תאמר לי 'את כבר לא דומה',

אני אותה האחת,

מקדמת דנא,

ומאז, מאומה לא השתנה.



* * *


שלושה המה,

אני ואתה ואתה

הווה, עבר, עתיד,

עבר רחוק, עתיד קרוב

הווה זמני, ומתמשך

שלושה המה,

אתה ואני ואני.


* * *


אתה ואני ואתה,

אני ואתה ואני,

מעורבבים זה בזו

עד בלי יכולת הפרדה

בחדרים לבדיים מקיימים מלחמה.

בחדרים משותפים באים להירגע;



פברואר 16, 2007



****

וזה ישן הרבה יותר




נכתב על ידי , 3/6/2007 14:55   בקטגוריות שלי, אני כתבתי, עפרונות הציור שלי  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסיבה או אם תרצו- אהבה.


אַדְוַת רְצוֹנוֹתַיִךְ

לִמְּדַתְנִי חַיִּים ;

תַּאֲוַת בְּשָׂרַיִךְ

הֶרְאַתְנִי אֲנָשִׁים;

נְשִׁימַת אַפַּיִךְ

גִּלַּתְנִי כְּאֵבִים

וַאֶשְׂרֹד.


בְּשָׁרִי נוֹשֵׁא חוֹתָמֵךְ

כְּמִכְוַות אֵשׁ;

גוּפִי מֻכְתָּם בִּשְׂפָתַיִךְ

צְבוּעוֹת דָּם;

לִבִּי חָתוּם בְּזִכְרֵךְ,

כְּאוֹתוֹ הַגַּן.


וְאֶשָּׂא זִכְרוֹן מַעֲשַׂיִךְ

בְּתַרְמִיל כְּאֵבַי;

וּתְּוַאי מַאֲוַיַּיִךְ

שֶׁדָּמָם וְנָדַם;

וְגוּפִי הַמֻּכְתָּם

וְלִבִּי הֶחָתוּם

לֹא יֵדְעוּ עוֹד

.


דצמבר 10, 2006

נכתב על ידי , 24/5/2007 18:58   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אדמה אדמתי


בְּנִשְׁמתי חָפַרְתָּ לְךָ בור,

וְנִשְׁכַּבְתָּ בו בעודי בחיים,

הִתְכַּסֵּיתָ באדמת כאביי,

ועצבוניי היו לְךָ מצע וַרֵעַ

דִּשַּׁנְתָּ עצמךָ בתאוותיי

וְתִּחַחְתָּ בכמיהתי.


ואני אותךָ לעד אשא

עת שורשיךָ לופתים עצמותיי,

וענפיךָ משתרגים בין ורידיי,

פרחיךָ יניבו פרי,

בליבי, בעיניי, בחיוכי,

באהבתי.


***

למען הספק ספק- אין איש אליו מכוונת הכתיבה הזו.

נכתב על ידי , 20/5/2007 16:00   בקטגוריות שלי, אני כתבתי  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מִיטַּת נְשִׁיקָה


 

מִיטַּת נְשִׁיקָה

 

נְשִׁיקַתִּי.

נְתַתִּיהָ לְךָ,

בְּעוֹדְךָ שָׁכוּב,

בְּמִיטַתְּךָ.          

 

 

 

* * *

 

 האדם שקרא את השיר בקריאה מקדימה לפני כמה ימים, טען שהשיר מורבידי לטעמו.

מורבידי?

לא יודעת.

יכול להיות שהוא חשב שעשיתי שגיאת כתיב.

זהו שלא.

השיר נוצר לפני כמה חודשים, כשלמדתי לקראת איזה שיעור בסמאנטיקה על מעתקי לשון ומשחקי מילים.

ולא אין כאן כוונה למוות.

ולא לא מדובר כאן על מישהו ספציפי.

 

 

 

נכתב על ידי , 20/2/2007 20:45   בקטגוריות משחקי מילים, שלי, אני כתבתי  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קרנות המזבח


 מדי פעם קורה לי שאני כותבת משהו, ואיני יודעת מהי משמעותו, עד שמגיע הזמן לדעתו.

בדרך כלל הפער בזמן (בין הכתיבה להבנה/ ידיעה) הוא די גדול.

השיר שלמטה, נכתב לפני בערך כעשר שנים.

 

שׁוּב נֶאֱחֶזֶת בְּקַרְנוֹת הַמִזְבֵּחַ

נִרְדֶפֶת עַל-יְדֵי בְּדִידוּתִּי,

בּוֹרַחַת אֶל עִיר-מִקְלַט

שָׁם נָשִׁים כְּמוֹתִּי.

מְחַפֶּשֶׁת אֶת נִשְׁמַתִּי

וּנְעְתֶּקֶת

מִמְחוֹזוֹת אַהֲבָתִּי.

 

 

לפני מספר חודשים, חיפשתי משהו (את קורות החיים שלי, דא)  בדיסק של הגיבויים, וגיליתי אצווה (הא) של מספר שירים, לא רעים, (אם יורשה לי) שנכתבו מלפני כל כך הרבה זמן. בין השירים היה גם זה.

מיד חיברתי אותו לפרק הנישואין/גירושין שלי.

 

למה אני מעלה את הנושא דווקא עכשיו?

אתמול אספתי את אחרוני הדברים שעוד נשארו אצלו (להזכירכם עזבתי לפני שלוש שנים ב- 18 בפברואר, שנתיים בדיוק אחרי הפעם הראשונה שבה שכבנו).

למרות שלכאורה האפיזודה הקצרה בתולדותינו, עברה עליי בלי משקעים  ובלי יותר מדי זכרונות, בכל זאת התרגשתי.

ושניה לפני שהלכתי, כאשר ההוא שראה לי את הזיק בעיניים חיכה לי למטה, עם הקרטונים באוטו, פניתי אליו, ואמרתי לו בקול משתנק, ועיניים מלאות בדמעות, שאני מודה לו, כי למדתי ממנו הרבה, וכי אני מתנצלת, שלא התכוונתי לפגוע בו, ואז נפלנו חבוקים זה בזרועות זו, ובכינו בכי תמרורים.

לראשונה בחיי, הוא קיבל ממני חיבוק מעומק הלב.

אני שמחה שהייתה לי ההזדמנות לאמר לו את שאמרתי.

אם לא יכולתי לתת לו מאומה באותה התקופה, אז לפחות עכשיו אני יכולה לנסות לתת לו;  אני מקווה שזה ייתן לו משהו, כי זה נאמר בכנות ובכוונה מלאות, וזו אמת לאמיתה.

האיש הזה נתן לי את כולו, היה מסור לי בכל מאודו, לא היה לו משהו אחר שהיה חשוב לו יותר מאשר אני עצמי, אפילו לא הוא לעצמו. הוא אהב אותי, כפי שכל נערה חולמת שיאהבו אותה.

הוא אהב אותי, כפי שאני הייתי זקוקה שיאהבו אותי באותו הזמן.

באותו הזמן אני עצמי לא ידעתי להעריך את כל מה שהוא נתן, לא יכולתי לקבל את אהבתו, לא יכולתי לשאת את מסירותו (זה באמת היה מעט יותר מדי),

לא הייתה בי המסוגלות הרגשית, המוכנות הנפשית, לקבל את אשר הוא נתן.

לא יכולתי, מהסיבה הפשוטה, כי אני עצמי לא אהבתי אותי, הייתי כלי שבור ומרוסק לרסיסי רסיסים, כלי שלא היה מסוגל להכיל את אשר נמזג לתוכו.

רק לאחר שרסיסיי הורכבו מחדש לכלל מיקשה אחת יציבה (אה) ושלמה (אפעס בערך, הקצוות עדיין משוננים, והדבק לא יבש לחלוטין) , וזאת קורה בתקופה האחרונה, אני לומדת להעריך יותר ויותר את האיש שהיה ועדיין, את מה שנתן, נתן לאורך כל הזמן, גם כשכלתה תקוותו, כי זה יעזור במשהו.

אם יש מישהו שאין בו נאנוגרם של רוע זה האיש הזה.

אני מקווה שיהיה לו טוב, ורק טוב.

מחבקת אותך מכאן, מעומק ליבי.

 

 

 

אה, וזה (אני יודעת שנורא דאגתם) היה אצלו ביחד עם עוד כמה ספרים, מגזינים, ועוד, ועוד.

נכתב על ידי , 12/2/2007 09:15   בקטגוריות הגירושין, שלי, אני כתבתי  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)