לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כש...


כשתמונה שצילמת

זוכה להיות תמונת השבוע

ומועלית לראש עמוד הקבוצה;


כשפוסט מאמר שתרגמת

זוכה לקישור מהעמוד הראשי של נענע

ולכמות כניסות יומית שכמעט הגיעה לכמות החודשית;


כשפורטרט עצמי שלך

זוכה לכל כך הרבה לייקים וחיבובים

שאף תמונה אחרת שלך לא זכתה;


כשהבוס שלך מציע

שתחזיקי אצלך כרטיס אשראי של העסק

(בנוסף לשלו כמובן);


כשלראשונה בחייך את בשליטה

ומקבלת בתמורה התמסרות מלאה,

מלאה.


את בוודאי יודעת

שאת בדרך הנכונה,

למרות הקשיים שחווית

ושעוד נכונו לך

נפילות ונסיקות.

את יודעת.

את פשוט יודעת שאת עושה טוב.

שזה היה שווה את כל החרא שעברת עד כה. 

 

חמסה, חמסה, חמסה....

קריצה

נכתב על ידי , 23/5/2013 21:08   בקטגוריות אדון הדגם והגבירה, אני אוהבת אותי, ארבעיםוששושלושתרבעי, הדברים הקטנים האלו שעושים את החיים לשווים, יומן מסע, ענייני עבודה, עפרונות הציור שלי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בית הבראה לצעצועים


לכל מי שהיה מודאג מהפוסט הקודם...


תודה, הכל בסדר, לכולנו יש עמקים בדרך...


אני עכשיו רגועה. 

לאלותם שאינם מחוברים אליי בפייס, הנה קצת תמונות שצילמתי...


 







נכתב על ידי , 27/4/2013 21:35   בקטגוריות עפרונות הציור שלי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אתמול כתבתי מחר


נכתב על ידי , 21/1/2013 09:02   בקטגוריות הדברים הקטנים האלו שעושים את החיים לשווים, עפרונות הציור שלי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היש ברבור שחור?


את הולכת לצלם בשישי? שלח הודעה באמצע השבוע.

כשהוא שואל כאלו שאלות אני עומדת על הרגליים האחוריות, ועושה הכל בכדי לראות אותו.

 

"אני אוהבת אותך כל כך" אמרתי לו.

"כיף לי" הוא ענה בכנות וחייך את החיוך שממיס אותי בכל פעם שאני רואה אותו.

 

"אמא מעדיפה שאהיה איתך מאשר עם אבא" הוא אמר, מודע למציאות חייו.

 

בשבע טחנות הוא ירד אל גדות הנחל, שקע בתוך הבוץ השחור והעמוק- למעלה ממטר ונפל על ידיו, כולו רטוב ושחור.

חשש מהתגובה שלי, ראיתי בעיניו, אבל גם את הידיעה הוודאית עמוק בליבו שאני אצחק איתו על המעידה שלו, ויהיה לי יותר חשוב שהוא לא יתקרר מאשר הריפוד באוטו.

נסענו להמשיך לצלם במקום אחר, והוא היה כל כך מאושר, מהשיחה בינינו, מכך שאנו עושים דברים ביחד, מזה שאני איתו ורק איתו, ועדיין אוהבת אותו עדיין למרות שאני כבר מזמן לא חיה עם אבא שלו.

חבל שנפלתי, הוא אמר, אבל זו חוויה. טוב שנסענו לשם. וטוב שנסענו לכאן.

החיוך שלו היה מעלף.

אני אוהבת את הילד הזה.

הוא ילד, אבל אדם כל כך גדול.

אל תדאגי, את תקבלי הזמנה, כשדיברנו על הבר מצווה שלו שתהיה בעוד פחות משנה.

אני לא דואגת, אני עונה ומחבקת אותו, וגם אם לא אקבל הזמנה, אני יודעת, שזה לא בגלל שלא רצית שאבוא.

כן, אמר בקול מכורכם קמעה.

ומיד התעודד, מקסימום נחגוג בפעם אחרת.

 

הוא נוגע בלב שלי, ואני מקווה שאני עושה טוב לחיים שלו, בכך שאני עדיין נמצאת שם בשבילו כשהוא מבקש.

 



 

 

נכתב על ידי , 12/1/2013 22:03   בקטגוריות וודרו וילסון, עפרונות הציור שלי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשומת לב


דברים שאני צריכה לשים לב אליהם כשאני מצלמת

 

WB

פוקוס

צמצם

מהירות תריס

ISO

 

שכחתי משהו?

לא, חמישה דברים.

 

אה, כן,

קומפוזיציה

מרחב דובר.

 

אז זה כבר שבעה דברים שאני צריכה לשים לב אליהם מראש לפני שאני לוחצת על הכפתור.

 

אוףףף אני כבר מתחילה לחשוב שאולי עדיף לי לחזור לצייר.

הכי הטוב אם אעשה את שניהם.

ואולי אצלם ואז אצייר על גבי הצילום?

 

 ***

 

הוא אומר שאין לי סבלנות.

יש דברים שבמהלכם אני כבר רוצה להיות או לראות את הסוף.

רוצה להגיע לקו הגמר.

יש דברים, שתצא לי הנשמה עד שאוותר עליהם.

ואלו בדרך כלל דברים שלאחרים אין סבלנות אליהם.

 

ועדיין צילום יותר מהיר מציור, אפילו אם זה "רק" רישום.

 

אני מתבאסת שלאחרים יש ציוד (צילום- עדשות, טבעות, גופי מצלמה ואפילו תכנות), יותר טוב משלי, ולי אין כסף לקנות (אפילו לא כרטיס אוטובוס לת"א).

ואני מנסה להזכיר לעצמי, שלי יש ציוד ששום כסף לא יכול לקנות, והוא אחד הטובים שיש- עין הצלם/צייר שלי.

זה לא תמיד הולך, אבל אני ממשיכה לנסות.

נכתב על ידי , 31/10/2011 00:22   בקטגוריות עפרונות הציור שלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פנים בלי שם







ובזאת נסגרת הקטגוריה הזו, מאחר שזה הציור האחרון שלי- הסרוק ובכלל.

נכתב על ידי , 15/6/2007 13:20   בקטגוריות עפרונות הציור שלי  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלושה מעט ישנים, ועוד אחד הרבה הרבה יותר.....


אל תגיד לי שאני משתנה

לבד זאת אני כבר מבינה

כל יום שעובר,

אינו דומה למה שהיה.


אל תאמר לי 'את שונה'

כי כל שונה אחד הוא

ומדי יום שעובר,

מעליי תולשת פיסת אבק שהצטברה.


אל תאמר לי 'את כבר לא דומה',

אני אותה האחת,

מקדמת דנא,

ומאז, מאומה לא השתנה.



* * *


שלושה המה,

אני ואתה ואתה

הווה, עבר, עתיד,

עבר רחוק, עתיד קרוב

הווה זמני, ומתמשך

שלושה המה,

אתה ואני ואני.


* * *


אתה ואני ואתה,

אני ואתה ואני,

מעורבבים זה בזו

עד בלי יכולת הפרדה

בחדרים לבדיים מקיימים מלחמה.

בחדרים משותפים באים להירגע;



פברואר 16, 2007



****

וזה ישן הרבה יותר




נכתב על ידי , 3/6/2007 14:55   בקטגוריות שלי, אני כתבתי, עפרונות הציור שלי  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אין לי מה לאמר


אז אשתוק.






נכתב על ידי , 13/5/2007 18:28   בקטגוריות עפרונות הציור שלי  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דמעה שקופה


עת השתחררתי הרופאים המליצו לי על ביקור חודשי בנמל-התעופה,

זה עושה לי טוב לראות איך מטוס ממריא מבעד לדמעה שקופה.


לא אני לא הולכת לפרסם את מילות השיר.

אבל, עת פוטרתי החברים המליצו לי על עבודה חדשה....

לא חיפשתי עבודה אחרת.

לא רציתי.

לא אהבתי את מה שעשיתי, את הענף כולו לא אהבתי, למרות שהייתי מעולה במה שעשיתי.

השמועה שאני כבר לא במקום ההוא נפוצה במהירות, ואנשים אחרים, מקומות עבודה אחרים פנו אליי.

מדי פעם ניגשתי למקום כזה או אחר, לבדוק מה הם מציעים, אולי בכ"ז אתפתה, וארצה לחזור לעבוד.

אפילו רצה איזושהי שמועה שיומיים אחרי שעזבתי, כבר התחלתי לעבוד אצל אחד המתחרים.

להד"ם.

סירבתי לכמה וכמה מקומות, ועודני יושבת בבית ולא עובדת.

מובטלת, חותמת אבטלה, אוכלת חינם, חיה על חשבון משלם המיסים.

זה לא קל לחיות ללא עבודה, לא בתרבות שמעריכה עפ"י מה שאת (עושה) ,

לא בתרבות שמכניסה אנשים לתוך מסגרות מגיל ינקות.

גן, ביה"ס יסודי, תיכון, צבא (עפ"ר), עבודה, לימודים.

פתאום קמים בבוקר, ואין בשביל מה לרוץ, אין לְמה להתלבש, אין בשביל מה לצאת מהבית, טוב, אני גם קצת יוצאת להרצאות, ולדברים אחרים (האמת יש להגיד- אני רוב הזמן מחוץ לבית), אבל אין סדר יום קבוע.

וחוסר סדר היום הקבוע, נותן תחושה של תלישות, ניתוק, ריחוף, חוסר חיבור לקרקע, ואני גם ככה לא מחוברת מי יודע מה למציאות.

...נסחפתי שוב עם המילים והרוח - מה בעצם אני מנסה להגיד?


למען האמת, אותם מעט מקומות העבודה אותם הגעתי לבדוק, לראיונות, לפגישות וכיו"ב היו מהענף שבו עסקתי, ואותו אני די רוצה לעזוב.

אז למה אני בכלל מגיעה לשם?

הרי אני לא מחפשת עבודה, ובטח שלא בתחום הזה, ולא עם תחום המשכורות הללו, אני מוצאת את עצמי נאלצת להתמקח על משכורת התחלתית נמוכה מזו שעזבתי, למרות שהמעסיקים הם אלו שפונים אליי.

אז בכל זאת למה?

אולי מהפחד שלא אמצא מקום עבודה שארצה בו, לכשאחליט לרצות לעבוד. דבר שסביר להניח יקרה עם תום הסמסטר הקרוב והבחינות המלוות אותו, כי צורת המגורים שלי מתחילה לעלות לי בדמים, ואם לא אמצא עבודה, ויגמרו לי דמי האבטלה לא תהינה לי הרבה ברירות ואצטרך למכור את נפשי, אז אולי עדיף לבחור, כשאני לא לחוצה, ויכולה לנהל משא ומתן כמו שצריך....

ואולי מהצורך להוכיח לאותם שפיטרו אותי שאולי הם שמו לי רגל, אבל הם יכולים לדחוף אותה בחזרה למקום שם השמש לא זורחת.....


בחול המועד הייתי בפגישה שניה במקום עבודה אצל מתחרה לחברה שבה עבדתי בעבר, אולם בעוד שהחברה שבה עבדתי הייתה כמותית, זו מגדירה עצמה בתור בוטיק.

הם רוצים אותי, אבל מבקשים ממני לבוא לקראתם ולרדת מעט בשכר, לפחות למשך חצי שנה. המשרה היא כמעט אותה משרה, פחות מוצצת דם, אבל הם רוצה להגדיל אותה מעט, ולהפוך אותה לניהולית משהו, עם אנשים תחתיי.

לחזור לאותו ענף עושה לי בחילה, ואני בכלל לא רוצה להיות "מנהלת"- ראיתי עשיתי, טעמתי, בעה, לא רוצה....


אבל אני לא ממש ממוקדת במה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה, והנה אני כבר גדולה, ועדיין לא יודעת מה אני רוצה.

יודעת בערך, יש מתווה, אבל אין הגדרה.

המתווה אומר, לא שם.

וזה אומר גם להתחיל מההתחלה, ולא בטוח שאצליח, במיוחד אם אני לא ממש יודעת מה.


והלחצים והציפיות אומרים- תחזרי לעבודה, תתחילי להתפרנס, תחזרי לעמוד ברשות עצמך, תחזרי לעצמאות הכלכלית שלך.

אבל אני רק חושבת על כך וחוטפת קבס; הנפש מוכת בחילה.

אני יודעת מה "נכון" לעשות, אני יודעת מה צריכה לעשות, אני יודעת בערך מה אני רוצה שיקרה, ואין מי שיבטיח לי את זה, אני יודעת איפה בערך אני רוצה להיות.

אני מפחדת שאתעורר בעוד שלושה חודשים- חצי שנה, שנה, ואגיד לעצמי- זו הייתה טעות גדולה מאין כמוה.



מה אני כן רוצה?

אני רוצה מקום עבודה, בו אוכל לתת מקום ליכולות השכליות שלי, בו אוכל לתת דרור ליכולות הכתיבה שלי, בו אוכל להרגיש שאני תורמת משהו חשוב, משהו חיוני, משהו שמקדם את העולם כולו, מקום שבו אוכל להגיד- אני משפיעה! תרמתי! עשיתי! אני היא זו!

גם אם הדבר לא יהיה ידוע לאדם חוץ מאשר לי, אני רוצה לדעת שאני חלק ממשהו.

חלק ממה שמניע את העולם קדימה.

מקום שבו אוכל לגדול איתו, להמשיך להתפתח, משהו שלא יחסום אותי, מקום שלא אחנק בו.

אין לי שאיפות יותר מדי גדולות, ואני לא רוצה להיות איזו עיתונאית דגולה, או פוליטיקאית ידועה, או מישהי מפורסמת, אני רוצה לדעת שבדרכי שלי הקטנה איכשהו השפעתי.

אני רוצה לחזור בערב הביתה עם סיפוק מהעבודה, להתיישב על הספה, ולהגיד לבנזוג- "היה לי יום נפלא!"


זהו, זה מה שאני רוצה.

עשיתי זאת, כתבתי את זה.



ולסיום:




נכתב על ידי , 8/4/2007 12:33   בקטגוריות עפרונות הציור שלי, ענייני עבודה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ירדתי לים


נכתב ביום א' האחרון.


ירדתי לים.

חשבתי אולי ללמוד מעט.

לקרוא את הספרים והפרקים שהוטל עליי לקרוא לקראת השיעורים הבאים.

לברוח מכל הסחות הדעת והמשחקים.

היום שהחל בעננות אפורה-כהה וגשם קל הפך להיות חמים, והשמש ייבשה את סימני המים שהשאירו כפות רגליהן של ציפורים שטיילו בינות שלוליות נעלמות.

 

ירדתי לים למצוא את הריכוז שאובד לי במהירות.

ירדתי לים לשמוע את הגלים, לתפוס מעט שמש,

ירדתי לים ושכחתי שאני מאבדת שם את עצמי,

בינות חול ובירה קרה,

שמש חמימה,

מוזיקת שנות שישים-שיבעים

ודכי הגלים.

 

* * *

(הושמט, כבר לא רלוונטי)

 * * *

 

מפזרת שיערי, הרוח הנעימה מבדרת אותו, שוברת את חומה של השמש, שלרגע קל בלבד כמעט היה בלתי נסבל.

במקום ללמוד אני ממלאה דפים של מחברת, בכתיבה שלא נעשתה כל כך הרבה ימים, לא נעשתה ונתגעגעה.

 

אם היית פה לידי,

הייתי נותנת לך לגעת בי,

כמו שהשמש נוגעת בעורי.

 

 

 



נכתב על ידי , 30/3/2007 18:26   בקטגוריות עפרונות הציור שלי, פטפטת אישית  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)