לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אביב במרתף


קודם כל אני חייב לפתוח בוידוי, מבין שני מייסדי להקת אלג'יר זצוק"ל, גבריאל בלחסן כנראה תמיד יהיה המועדף עלי. אביב גדג', מוכשר ומצויין ככל שיהיה, תמיד יהיה מבחינתי חצי צעד מאחורה ולו בגלל הקול שלו שאף פעם לא מאוד אהבתי, אבל כמו וויסקי שבפעם הראשונה שטועמים אותו הדחף הראשוני הוא לירוק ורק אחרי כמה טעימות פתאום מגלים את כל הגוונים הקטנים שמסתתרים בפנים ועושים ממש נעים בפה ובגרון או במקרה של אביב, באוזן. אז כמו שאתם יכולים לנחש, אתמול כיתתתי גלגליי לכיוון חיפה אל מרתף 10 (אקוסטיקה מעט בעייתית, מקומות ישיבה לא ממש נוחים, מבחר אלכוהול קטן ולא מרשים ובכל זאת, הפייבוריט שלי בכל מה שקשור להופעות ולו רק בזכות האמנים הנפלאים שמגיעים אליו) להופעה אקוסטית של אביב גדג'.

 

אקוסטית אמרנו? אלא אם כן תחת ההגדרה אקוסטית נכללת גם הגיטרה החשמלית המופלאה של רון בונקר אז כן, אפשר לומר שההופעה הייתה אקוסטית, מה שלא ממש מנע מהאוזניים שלי להדהד גם אחרי שהמופע בן כמעט השעתיים הסתיים. בכלל, ההרכב כולו ראוי לתזכורת בהיותו די רחוק מהרכב סטנדרטי של הופעה, אז פרט לגדג' שניגן של גיטרה רגילה ובונקר על החשמלית, היו גם תום קלנר ויהוא ירון הנהדרים שאותם הכרתי מגוטל בוטל (מי שלא מכיר, מהר לתפוס הופעה), היא על הצ'לו הנפלא שלה והוא על הבס והקונטרבס ויחד איתם גם בוריס מורצינובסקי (תודה לאל על האינטרנט הזאתי, בחיים לא הייתי זוכר את השם לבד) על האקורדיון שגם הוא בלי ספק הוסיף לחוויה. התופים והקלידים, אולי בגלל המקום המוגבל במרתף, נשארו בחוץ אבל לפחות לטעמי, חסרונם לא היה מורגש מדי. כמו שאתם יכולים לנחש מההרכב, הופעת רוק רגילה זו לא הייתה, יותר בכיוון של רוק משולב במוזיקה מזרחית, נגיעות של מוזיקה שאני הייתי קורא לה בלקנית (או לפחות נשמעת לי כמו משהו שמוגדר כמוזיקה בלקנית, אני לא ממש מבין מספיק במוזיקה בלקנית כדי לדעת לזהות אחת כשהיא נוחתת לי על הראש).

 

ההופעה עצמה כללה בעיקר שירים חדשים שכמה מהם בהחלט תפסו לי את האוזן כמו "עיר בלי זכרון", "חתונה שחורה" שיר חדש נוסף ששמו הזמני הוא "השיר החדש" ועוד כמה שמפאת עובדת היותי סנילי (תמיד) ועייף (רוב הזמן, אבל במיוחד אתמול) אני לא מצליח לזכור את שמם, אבל לאלבום החדש שיצא לכשיצא בהחלט שווה לחכות, יש לי הרגשה שהוא עומד להיות משהו מיוחד. בין לבין השתלבו נהדר גם קאבר ל-"המלך האחרון של עולם הבידור" של יוסי בבליקי ושירים ותיקים יותר של אלג'יר כמו "מנועים קדימה", "אני צריך אותך", "מול הים עם תפילין", "דם על הים" ו-"דבר אלי" שסגר הדרן הזוי למדי שבו עלו אביב ובונקר על הבמה, התחילו עם "בית חדש" המדהים של גבריאל בלחסן, נעצרו אחרי 20 שניות כשאביב התבלבל במילים, עברו ל-20 שניות מתוך "כדורי הרגעה בדבש", גם הוא של בלחסן, שוב נעצרו, ניסו עוד כמה קאברים שניקטעו באיבם למרבה הצער עד שהגיעו בסוף ל-"דבר אלי" שזכה לביצוע נפלא לשתי גיטרות וסגר ערב מוצלח במיוחד במרתף.

 

 


 

 

ומחדשות טובות לחדשות טובות - שלפו את הפוכים שלכם, אוגוסט נגמר!

נכתב על ידי UpSideDuck , 31/8/2007 13:41   בקטגוריות מוזיקה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של העטלף המעופף ב-4/9/2007 14:52
 



סינגלים


כבר הרבה זמן שלא כתבתי כאן על מוזיקה שהיא מבחינתי אולי הדרך הכי טובה שיש להפטר מהעצבים על קצינים טיפשים (ומעצבים באופן כללי, אבל לא ממעצבים אני חושב), אז here i go again. סינגל חדש ומעולה לנעמה הילמן. בארץ היא לא ממש מוכרת למרות שהיא מגיחה לכאן מפעם לפעם, אבל מי שאהב את האלבום שלה בטח ישמח לדעת שהסינגל הוא סנונית ראשונה מתוך האלבום הבא. מי שלא מכיר, אפשר גם להוריד EP שלם עם חמישיה שירים מצויינים מכאן (לפחות פעם שניה שאני מלנקק לשם, אבל זה שווה, באמת).

 

מעבר לזה, באיחור אופנתי הגיע אלי סוף סוף "הייקו בלוז", הדיסק החדש של דויד פרץ. אז קודם כל, אני חייב להחמיא ל-hiss records על הדיסק המושקע ביותר שיצא לי לקבל, החל מהעטיפה המוצלחת, המשך ב-DVD שעדיין לא הספקתי לראות וכלה בעוד אי-אילו צ'ופרים מגניבים ביותר שהגיעו במעטפה יחד עם הדיסק ועשו לי את אתמול (לפחות עד לאותו קצין). האלבום עצמו עושה רושם ממש מוצלח, לפחות ב-2-3 שמיעות ראשונות. אני אצטרך לחרוש אותו עוד כמה פעמים כדי לגבש את דעתי בנושא, אבל לפחות בינתיים כבר מצאתי לי פייבוריט אחד באלבום דווקא בשיר שלא ממש מתאים לטעם שלי בדרך-כלל, "עצוב כמו מים". בכל מקרה, אפשר לשמוע את האלבום המלא כאן, להזמין אותו ואפילו לעקוב אחרי הדרך הארוכה עד לאלבום בבלוג של הלייבל, מומלץ בחום.

 

ואם כבר אנחנו בענייני בלוז, קבלו לקינוח את אחד החביבים עלי ביותר:

 

נכתב על ידי UpSideDuck , 6/7/2007 16:11   בקטגוריות וידאו, מוזיקה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של העטלף המעופף ב-16/7/2007 07:54
 



מצאו את ההבדלים


 

נכתב על ידי UpSideDuck , 11/4/2007 21:53   בקטגוריות וידאו, מוזיקה, שטויות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Smack my bitch up!&#968; ב-23/4/2007 12:18
 




דפים:  
כינוי:  UpSideDuck

בן: 44

MSN: 

תמונה




39,890
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , עבודות יצירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לUpSideDuck אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על UpSideDuck ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)