לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2009

המזרח בלהבות (או: פרויקט האסיף 2009)


אוהב מאוד אני את פורום מוסיקה ישראלית של ynet, ואוהב מאוד מאוד את פרויקט האסיף שלו, החוגג כל שנה יומולדת לפורום (והשנה יומולדת 8!!!) בפרויקט שבו הפורומיסטים שולחים זה לזה אוספים שווים במיוחד (הנה עוד על שלי מהשנה שעברה).

האוסף שלי (שנשלח לאדון dugy. השם שמור במערכת) נולד בעקבות החפירות המרובות שאני עושה באלבומה העברי של רד"ו ובשמיעות המרובות לא פחות להן זוכה אצלי אלבום הבכורה של קובי אפללו (ומפתיע שעוד לא כתבתי עליו כאן...). משהו ברד"ו, ובמיוחד בשיר "באר שבע", והמון דברים אצל קובי גרמו לי להרהר בעובדה שהמוסיקה המזרחית כל-כך מוקצה מחמת מיאוס במקומותינו, בעוד שאנחנו נהנים לאמץ כל ז'אנר מוסיקלי מהעולם – מוסיקה בלקנית, אפריקאית, ערבית, הודית וכו'. המסקנה אליה אני מגיע, ולא רק אני כמובן, היא שזה לא החינוך האשכנזי הקלוקל שקיבלנו כולנו בבית ובבית-ספר, אלא הרמה הנמוכה של רוב רובה של המוסיקה ה"מזרחית" בארץ, שמאז זוהר ארגוב לא מצאה לה שגריר שיעשה לה כבוד ויעשה איתה כבוד לשומעיה.

וכך נולד הרעיון – אוסף מזרחי אלטרנטיבי. שהרי היה זה י. קוטנר שאמר שברי סחרוף זה לא פחות מוסיקה מזרחית מקובי פרץ, והרי מיטב אמנינו בעמנו מתגוררים ויוצרים והאלמנטים המזרחיים פולשים ליצירתם בין ירצו ובין לא ירצו, ואולי הגיע העת להסיר את האיפור האשכנזי, לשבור את דגל הפיקוח ולתת בראש.

ובכן, הרי הוא לפניכם – "המזרח הלהבות – האוסף המזרחי האלטרנטיבי השלם" (שלם רק בגלל שככה בדרך-כלל קוראים לאוספים מזרחיים בתחנה המרכזית הישנה):



את רשימת השירים וגם "ביקורת" על האוסף מאת dugy אפשר למצוא בפורום. אני הייתי רוצה להוסיף כמה הערות אגב אגב רשימת השירים –

·         התחלתי את האוסף וגם סיימתי עם East On Fire שאני מאוד אוהב של פוריין אפייר, שגם נתן לאוסף את השם שלו. בפוריין אפייר סחרופורטיס הוכיחו שאפשר לעשות מוסיקה מזרחית גם בג'יבריש וגם ב-new wave.

·         אהוד בנאי הוא, בעיניי, מי שנתן למוסיקה המזרחית האלטרנטיבית לגיטימציה. "ערבב את הטיח" שלו, בגרסה המוקדמת (ולא בגרסת האלבום), הוא שילוב קסום בין אלמנטים מזרחיים לרוק.

·         "הדלת" של פורטיס הוא עוד שיר שבו בולט האלמנט המזרחי, ו"חצי אוטומטי" הוא דיסק מופלא בעיניי.

·         "גאות ושפל" של רועי נשיא הוא שיר מדהים.

·         אלג'יר, גבריאל בלחסן, דיקלה, חיים לרוז עם זהבה בן, טיפקס – כולם מזגו בשנים האחרונות טיפה מזרח-תיכון לתוך המוסיקה שלנו.

·         כמו שdugy כתב, זה לא באמת מוסיקה אלטרנטיבית ולא באמת מוסיקה מזרחית, אבל זה שילוב בין מזרח ומערב, וזה בדיוק מה שחיפשתי.



בקיצור, אם אתם רוצים גם להנות מהאוסף, העליתי אותו באופן זמני לכאן.
ושיהיו לכולנו יום הולדת פורום שמח ושנה מלאה במוסיקה ישראלית מלהיבה.

נכתב על ידי , 26/1/2009 19:00   בקטגוריות אני שומע שוב ברגעי השלווה את..., יש חיים מחוץ לבלוג, פרוייקטים, רק על עצמי לספר ידעתי, אופטימי, אינטרנט, המלצה - מוסיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)