לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2004

כאילו אפשר למתוח קו ולומר - מתחתיו העוני


 


לפי הביטוח הלאומי היו בשנת 2003 1.4 מליון עניים בישראל.


 


אין אף מדינה מערבית שבה תחולת העוני מתקרבת לאחוז כזה. בדרך-כלל מדובר בכ-7 עד 10 אחוזים מהתושבים. 31 אחוז מילדי ישראל חיים בעוני. במדינות מערב אירופה המתקדמות אין כמעט ילדים החיים בעוני. מספר העניים בישראל גדל כל הזמן, ומי יודע כמה עניים נוספו לסטטיסטיקה מאז 2003.


 


כל הנתונים האלה נתקבלו כמובן בהפתעה גדולה. אחרי שהממשלה הנציחה במשך שנים את העוני, וגרמה לו להשתרש בקרב שכבות שלמות של מובטלים מקבלי קצבאות הכנסה, חרדים שנהנים להביא לעולם 17 (!!!) ילדים ולמי איכפת איפה הם יתגלגלו ומליונים שנשפכים בהתנחלויות לטובת פנאטים שמעדיפים אדמה על פני חיים, פתאום עכשיו כולם מגלגלים עיניים ושואלים איך זה קרה לנו.


 


הפסקה לעיל נראית אולי גזענית, אבל אי אפשר להתווכח עם המספרים: יותר ממחצית מעניי ישראל הם חרדים ולא יהודים. זו התוצאה של המדיניות הטפשית והשחצנית של ביביהו וחבריו, הקרויים משום-מה "נבחרינו" - לקצץ מכל הבא ליד, כי "אין כסף" וכי "זה ישפר את מצבם של כולנו", ולבזבז במקומות הכי לא חיוניים ושהכי לא מקדמים את האינטרסים של כולנו. במקום לתקן הם הרסו, במקום להרים מאשפתות הם שיקעו בביבים. הם הפכו את העוני לבעיה הגדולה ביותר של מדינת ישראל, ועכשיו הם מסתתרים מאחורי הקווים.


 


רוני סומק כתב בשירו "קו העוני" (שציטטתי כאן, לצערי, כבר יותר מפעם אחת): "כאילו אפשר למתוח קו ולומר: מתחתיו העוני." אבל אצלנו כולם נהיים סטטיסטיקאים - מותחים קו ואומרים מתחת זה עוני ומעל... מה יש מעל?  שקל מעל קו העוני?   חמישים שקל??   אלף שקל???   ביביהו, שר האוצר שלכם – קטן עליו קו. הוא מותח פס גדול ורחב על כולנו, ולא איכפת לו מכלום. יש לו תירוצים ותיזות וועדות, אבל שום דבר לא יוריד את החיוך הזחוח מעל פניו המשמינות מעונג השלטון.


 


אם לא נתעורר היום, מחר כבר יהיה מאוחר. וגם אם אתם נמצאים הרבה מעל קו העוני, הוא צריך להדיר שינה מעיניכם. כי מדינה עם עוני כזה לא תוכל להתקיים לאורך זמן, ואף אחד לא ירצה לחיות בה, לבוא אליה או להשקיע בה. ואז נמצא כולנו את עצמנו תקועים במקום שבו אין קווים ואין מחיצות – יש רק עוני.


 


"הקו היחיד שראיתי היה קו האופק


  ומתחתיו הכל נראה עוני".


                                                (רוני סומק)


 


* * *


 



1.4 מליון עניים. הנה לכם תרגיל מעניין בסטטיסטיקה: כמה מהם בעלי זכות בחירה?    כמה מבעלי זכות הבחירה יצביעו בבחירות הבאות??    כמה מאלו שיצביעו בבחירות הבאות יצביעו נגד ביביהו, האחראי ישירות למצבם המידרדר, וימנעו ממנו להפוך משר אוצר גרוע לראש ממשלה גרוע???!!!  אי אפשר למתוח קו ולומר - מתחתיו העוני. אפשר למתוח קו ולומר - עד כאן. אפשר למתוח קו ולמחוק את האופציה של ביביהו.


מעניין כמה אנשים חושבים על זה היום. מעניין כמה אנשים יזכרו את זה בעוד שנה. 

 

נכתב על ידי , 24/11/2004 08:16   בקטגוריות שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)