לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

כלבים של אהבה


 

"אני מרגישה אשמה שאני בורחת

משום דבר ממשי.

אני פשוט לא יכולה להתמודד עם זה.

אבל אני עדיין פוחדת להיות שם

בין כלבי הציד של האהבה שלך

ולהרגיש את הידיים שלך מקיפות אותי.

תמיד הייתי פחדנית

ואף פעם לא ידעתי מה טוב בשבילי..."

                        (מתוך כלבי הציד של האהבה, קייט בוש)

 

³

 

זו היתה האסוציאציה הראשונה שלי למשמע "תחרות כלבים", הסינגל הראשון ששיחרר אביתר בנאי לרדיו מתוך אלבומו החדש, "עומד על הנייר".

קייט בוש וכלבי האהבה שלה. רצים במעגל, עיניים רעבות, דיבור מרומז.

 

³

 

שש שנים עברו. נראה כאילו אביתר נעלם לנו. שש שנים, ואני מוצא את עצמי שומע את אביתר לפחות פעם בשבוע. את "שיר טיול" בעיקר, אני מודה.

בשני אלבומים בלבד השאיר אביתר בנאי חותם ענק על המוזיקה הישראלית, ונדמה כאילו היה כאן תמיד.

אבל הוא לא. והשתיקה שלו, למשך שש שנים, הייתה באמת יותר מדי.

יותר מכל היא הזכירה לי בנאי אחר, אהוד, שגם הוא נוהג לייסר אותנו בשתיקות כאלה, בין אלבום לאלבום.

כל כך הרבה זמן בחושך. אבל אביתר בנאי חוזר. ואיזה יופי שזה קורה.

 

 

³

 

"זה התקליט הראשון שאני מסופק ממנו גם אחרי שהוא גמור", הוא אומר, "יש לי זיכרונות טובים מהדיסק החדש. זה הישג".

חמישה-עשר שירים יהיו ב"עומד על הנייר", שייצא בפברואר. אביתר עבד עליו ארבע שנים, ביחד עם גיל סמטנה (על ההפקה) וסיוון שביט (הפקת השירה). גלעד כהנא (שתרם טקסט) ועמיר לב ייעצו בבחירת הטקסטים. בין הנגנים אפשר למצוא את אמיר צורף, מוטי ביקובסקי, ערן פורת, נעם הלוי וצח דרורי.

 

³

 

הסינגל החדש מזכיר בהרבה מובנים את "שיר טיול" - טקסט מינימליסטי, אסוציאטיבי, הזוי  ולא ברור.

מוזיקלית, עם זאת, הוא שייך יותר לאלבום הראשון, ואני מסכים עם עמי שהוא מזכיר במיוחד את "תתחנני אליי" הנפלא.

השירה הנהדרת של אביתר נהדרת מתמיד. גם העונג שאביתר תמיד גורם לי. לחישות שקטות

על הצוואר.

 

 

³

 

בשבוע האחרון אני שומע אותו בתדירה גבוהה ביותר (במיוחד מאז שהוא ירד אל מעוני תודות לציפור של גימל), וכמו כל שיר מופלא הוא לא נמאס ורק הופך להיות יפה יותר עם כל שמיעה.

בדיוק כשאני מתחיל להעלות סימני שאלה מטרידים לגבי המוזיקאים הישראליים בני דורי ויכולתם לרגש ולעניין, מגיע אביתר ומדליק את השמש בצחוק ובכי ובמנגינה.

³

 

צריך לחכות חודשיים. יש לי הרושם שהציפייה תהיה שווה את זה.

פברואר 2005, "עומד על נייר", אביתר בנאי , חדש.

כבר הרבה זמן לא חיכיתי כך לאלבום .

הוא כבר מגיע, הוא כבר נמצא.

 

 

 

תחרות כלבים

רצים במעגל

עיניים רעבות

דיבור מרומז

 

בנעלים היפות

אני רץ יחף

חלומות עמוקים

אני מגיע ראשון

 

נוסע במונית, לא זוכר את הכתובת

כל כך הרבה זמן בחושך

הייאוש, הבשר, הגאווה

אויבים גדולים שאני טיפחתי

להדליק את השמש

בצחוק ובכי ובמנגינה

אני כבר מגיע, אני כבר נמצא

 

המעקה רטוב

המדרגות בוערות

לחישות שקטות

על הצוואר

 

שומע חצוצרות

בלילה במיטה

מכוון את התנועה

בלי לדעת לאן




 

נכתב על ידי , 13/12/2004 20:32   בקטגוריות המלצה - מוסיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)