לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

רכבת ספרדית


 

יש רכבת ספרדית שדוהרת

בין גאודאליקיוויר ובין סביליה

ובדממת הלילה שריקתה מהדהדת

והאנשים שומעים איך היא עוד מתקדמת

 

ואז הם מאיצים בילדיהם לישון במהרה

נועלים את הדלתות, מתגנבים לחדרם בחזרה,

כי מספרים שנשמות המתים ממלאות

את הרכבת הזו בעומק רבבות.

 

 

 

טוב, אז עובד רכבת אחד גסס כשחבריו לידו

משפחתו בוכה, מתפללת בטרם מותו,

אבל מעל ראשו היה כבר, מחכה למוות,

השטן עם נצנוץ בעינו.

"כן, אלוהים לא בסביבה ותראו מה מצאתי פה -

הוא שלי!"

 

אז בדיוק הופיע האל בהבהוב אור מהמם

וצעק לשטן: "אל הלילה הנצחי היעלם"

אבל השטן רק חייך ואמר: "אולי אני חוטא,

אבל אין צורך בי סתם כך להתעלל,

תפסתי אותו ראשון אז אתה יכול לעשות הכל,

הוא יורד אל השאול!"

 

"אבל אני חושב שאני אתן לך עוד צ'אנס אחד",

אמר השטן בחיוך רחב,

"אז תזרוק הצידה את הכידון שלך המגוחך,

זה ממש לא הסגנון עכשיו.

ג'וקר הוא השם, פוקר הוא המשחק,

נשחק ממש כאן על המצעים,

ואז נתערב על הדבר הגדול ביותר -

נשמות המתים!!!"

 

ואני אמרתי: "היזהר, אלוהים, הוא הולך לנצח

השמש שקעה והלילה כבר בפתח

הרכבת הזו תמיד בזמן, נשמות רבות פה בעניין,

הו אלוהים, הוא הולך לנצח!"

 

 

 

טוב, עובד הרכבת הוא חילק את הקלפים

ונתן לכל אחד מהם יד של חמישה

והתפלל המון בשביל האלוהים

או בשביל הרכבת שהוא ייאלץ לנהוג מעתה

אז לשטן היו לו שלושה אסים ומלך

ואלוהים הוא היה בדרך לרצף

היו לו המלכה, הנסיך ותשע ועשר עלה

כל מה שהוא היה צריך זה השמונה

 

ואז אלוהים הוא ביקש עוד קלף אחד

אבל קיבל את השמונה יהלום

והשטן אמר לאלוהים

"נדמה לי שיש לך יד שגעון,

אז תן לי עוד קלף כי הגיע הזמן

לראות מי יהיה המלך של המקום"

אבל בעוד הוא מדבר, מתחת לגלימה שלבש,

הוא שלף עוד אס

 

עשרת אלפים נשמות היה הימור הפתיחה

ומהר מאוד זה עלה לחמישים ותשעה

אבל האלוהים לא ראה מה שהשטן עשה

והוא אמר "זה מתאים לי נורא,

אני מעלה את ההימור למאה וחמשה

ושם סוף לתמיד לחטאים שלך"

אבל השטן פלט צרחה נוראה

"היד שלי מנצחת אותך!!"

 

ואני אמרתי: "אלוהים, הו אלוהים, נתת לו לנצח

השמש שקעה והלילה כבר בפתח

הרכבת הזו תמיד בזמן, נשמות רבות פה בעניין,

הו אלוהים, אל תתן לו לנצח!"

 

 

 

יש רכבת ספרדית שדוהרת

בין גאודאליקיוויר ובין סביליה

ובדממת הלילה שריקתה מהדהדת

והאנשים שומעים איך היא עוד מתקדמת

והרחק משם באיזה מפלט

האלוהים והשטן עכשיו משחקים שחמט

השטן עדיין מרמה וזוכה בעוד נשמות

ואלוהים, טוב, הוא משתדל מאוד...

 

ואני אמרתי: "אלוהים, הו אלוהים, אתה חייב לנצח

השמש שקעה והלילה כבר בפתח

הרכבת הזו תמיד בזמן, הו הנשמה שלי פה בעניין,

הו אלוהים, אתה חייב לנצח!"

 

 

 

 

את רכבת ספרדית, השיר המפורסם ביותר כנראה של הזמר האירי כריס דה-ברג, מתוך האלבום "Spanish Train and Other Stories", שמעתי לראשונה בערך בגיל 13 (האלבום, אגב, מ-1975). האלבום עצמו מלא בשירים נפלאים, עם טקסטים יפים, אבל אף אחד מהם (אולי אף אחד מהשירים של כד"ב) לא משתווה באמת למעשייה המופלאה הזו, על אלוהים והשטן, אולי על החיים שלנו כאן.

נכתב על ידי , 3/5/2005 09:50   בקטגוריות תיאולוגיה נאורה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)