לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

הסטארט-אפ החדש שלי


 

לפני כשבועיים סערה הארץ סביב הגעתה מהתפוצות של קופסא קטנה המכונה "בלקברי". למי שלא יצא לבקר בארצות-הברית בשנתיים האחרונות ו/או אינו נמנה על קהילת עובדי ההייטק, אספר כי הבלקברי הוא מכשיר המאפשר לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני בכל מקום. למען הפשטות, בעצם מדובר באיתורית משודרגת, המחוברת לרשת הסלולרית, ומאפשרת לאיש העסקים לשמור על קשר עם ההתכתבויות העסקיות שלו בכל מקום. למען הכנות, צריך לספר כי בשנתיים האחרונות כל איש עסקים שמכבד את עצמו בצפון אמריקה מסתובב עם בלקברי על החגורה. בקיצור, ה"בלקברי" עושה עלייה, והעניין הזה הביא אותי קצת להרהר בעניין הגאדג'ט האולטימטיבי.


הבלקברי, בכבודו ובעצמו.

 

בעולם הדיגיטלי-סלולרי-טכנולוגי בו אנחנו חיים, רובנו כבר מסתובבים עם יותר מדי ציוד – טלפון סלולרי, מחשב נישא ("לפ-טופ"), מחשב כף-יד ("פאלם" ותואמיו), איתורית. כל זאת כדי לנסות ולהשיג מטרה אחת – להיות תמיד מחוברים, Always Connected. ומה בעצם הן דרישות החיבוריות שלנו?   לקבל טלפונים בכל מקום ומכל מקום, להיות מסוגלים לקבל ולשלוח דואר אלקטרוני בכל מקום ומכל מקום, להיות מסונכרנים עם לוח הזמנים שלנו (פגישות, התחייבויות, חופשות) בכל מקום ומכל מקום. דרישות מופלגות אך לא דמיוניות, המאלצות אותנו לרכוש אינספור מכשירים אלקטרוניים ולסחוב אותם איתנו לאן שנלך. רוב הגאד'גטים שהומצאו אי פעם, ובטח אלו הקיימים כיום, נועדו לשרת את המטרה האחת הזו.

 

אגדה אורבנית נפלאה מספרת שבזמן המירוץ לחלל, בשנות ה-60 העליזות, נאס"א נאלצה להתמודד עם בעיה רצינית ומורכבת – האסטרונאוטים היו זקוקים לעט שיתפקד כהלכה גם בריק של החלל החיצון. לצורך העניין פותח בנאס"א, בעלות של מיליון וחצי דולר של אז, "עט לאסטרונאוטים", שאכן התמודד בהצלחה עם הדרישות, ואפילו זכה להצלחה לא מעטה בשוק העטים על פני כדור הארץ. לאחר כמה שנים בדקו בנאס"א מה עשו בסוכנות החלל הרוסית כדי לטפל באותה בעיה. התברר לאמריקאים שהרוסים פשוט טסו לירח עם... עפרון.

 

אגדה אורבנית או לא, הרעיון הזה הביא אותי לחשוב שבעצם יש פתרון די קל וברור לבעיה שתיארתי לעיל, אותו שאלתי מ"הכלכלה הישנה". מדובר במוצר מהפכני, שאני עומד לעשות לו רטרו, ולשווק אותו באופן המוני ומסחרי, מיד לאחר שארשום עליו פטנט כנדרש. המוצר עליו אני מדבר מאפשר לאיש העסקים לקבל הודעות, ולהעביר אותן – אם נדרש – אליו בכל מקום בו הוא נמצא; לעבור על דואר אלקטרוני, לסנן אותו בצורה אוטומטית ולהעביר לעיונו רק את ההודעות שדורשות את תשומת ליבו; לקבוע פגישות, הן ביוזמתו והן ביוזמת הצד השני, ולהתאים את הפגישות האלה ללו"ז של איש העסקים. בקיצור, Always Connected אמיתי, מתוחכם, משוכלל ובעלות סבירה.

 

אני אקרא להמצאה שלי "מזכירה". להלן תיאור סכמטי של המוצר:

 

בקרוב על המדפים בקרבת מקום מגוריכם.

 

נכתב על ידי , 7/5/2005 14:55   בקטגוריות טכ-Know  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)