לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

מותי (לריימונד קארבר)


אם אהיה בר-מזל, אהיה מחובר לחוטים בכל הכיוונים

במיטת בית-חולים. צינורות רצים לתוך

האף שלי. אבל נסו לא להיבהל ממני, חברים!

אני אומר לכם עכשיו שזה בסדר.

זה מספיק מעט כדי לבקש בסוף.

מישהו, אני מקווה, יצלצל לכולם

לומר: בואו מהר, הוא כושל!

והם יבואו. ויהיה לי זמן כדי

להיפרד לשלום מכל אחד מיקיריי.

אם אני בר-מזל, הם יתקרבו

ואני אוכל לראות אותם בפעם האחרונה

ולנצור את הזכרון הזה איתי.

כן, יכול להיות שהם יביטו בי וירצו לברוח

וליילל. אבל במקום זה, כיוון שהם אוהבים אותי,

הם יחזיקו בידי ויאמרו "אומץ לב"

או "הכל יהיה בסדר".

והם צודקים. הכל בסדר.

הכל פשוט טוב. אם רק הייתם יודעים כמה שעשיתם אותי שמח!

אני רק מקווה שיהיה לי מספיק מזל, ואוכל לעשות

איזה סימן של הכרת תודה.

אפתח ואעצום את עיניי כאילו לומר

"כן, אני שומע אתכם. אני מבין אתכם".

יכול להיות שאפילו אוכל לומר משהו כמו זה:

"אני אוהב אותכם גם. היו שמחים".

אני מקווה כך! אבל אני לא רוצה לבקש יותר מדי.

אם איני בר-מזל, כמו שמגיע לי, ובכן, אני רק

אפול ארצה, פשוט כך, ללא כל סיכוי

לפרידה, או ללחיצת יד של מישהו

או לומר כמה דאגתי לכם ונהניתי

מחברתכם כל השנים האלה. בכל מקרה,

נסו לא להתאבל עליי יותר מדי. אני רוצה שתדעו

שהייתי שמח כשהייתי כאן.

וזכרו שאמרתי לכם את זה מזמן - אפריל 1984.

אבל היו שמחים בשבילי אם אני יכול למות בין

חברים ומשפחה. אם זה יקרה, האמינו לי,

יצאתי ברווח. לא הפסדתי בעניין הזה.

ריימונד קארבר

 

 

 

ריימונד קארבר, מי שנחשב לאמן הסיפור הקצר, הלך לעולמו מסרטן ריאות ב-2 באוגוסט 1988.

קארבר, סופר ומשורר אמריקני, התפרסם בעיקר הודות לסיפורים הקצרים שלו, אותם החל לפרסם בגיל 20, בין היתר בעיתונים נחשבים כ"אסקוויר" ו"הניו יורקר".

קארבר הרבה לתאר בסיפוריו ובשיריו מצבים מחיי היום-יום של מעמד הפועלים האמריקאי. הסיפורים היו ברובם קטנים ואינטימיים, מינימליסטיים אפילו. גדולתו היתה ביכולתו לרגש בתיאור של מצב או הלך רוח, גם במספר מילים מצומצם מאוד.

הכתיבה שלו פשוטה, השירים שלו ערומים, כמעט יומיומיים, אבל יש בהם הרבה כנות ואמת. השירים שלו דומים מאוד לסיפורים שלו (רק דחוסים יותר) – הוא משורר של רעיונות.

סיפוריו הקצרים המשובחים של קארבר היוו השראה לסרטו המצויין של רוברט אלטמן "תמונות קצרות" מ-1993.

אם תהיתם, קארבר מת מוקף בחברים ומשפחה.  הוא השיג, כנראה, את מה שרצה. הלוואי על כולנו.

נכתב על ידי , 2/8/2005 10:26   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)