לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

הוא מת! הוא מת!! הוא מת???!!!!


 

זהירות - ספוילר!  אם עוד לא סיימת לקרוא את הספר האחרון בסדרת "הארי פוטר" ואם את מתכננת לעשות כן, אל תמשיכי לקרוא את הפוסט הזה... זהירות - ספוילר!

 

 

"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" (תרגום שלי. המתרגמת גילי הר-הלל עוד לא החליטה על השם הרשמי) הוא ללא ספק הטוב בסדרת ספרי הארי פוטר, שהסבו לי כולם הנאה רבה מקריאתם, כזו שכבר הרבה זמן לא חשתי. הספר השישי והאחרון בסדרה הוא דרמה מותחת, מרתקת ומפתיעה, ששונה קצת מהדפוס הרגיל של הסדרה של ג'.ק. רולינג. למרות שידעתי מה צפוי לקרות (כמה שבועות לפני זה גיא היה נדיב מספיק כדי לשלוח לי את הפרסומת לחולצה הזו, שאפילו מיקמה את העניין בספר), המוות של דאמבלדור היה הפתעה מרעישה, במיוחד לאור הדרך בה הוא מת לבסוף (סנייפ?!  טוב, אף-פעם לא אהבתי אותו).

 

אני חייב להודות שכל העניין הזה עם הסתלקותו בטרם-עת של דאמבלדור היה נראה לי מאוד מוזר. לכן שמחתי עד מאוד כשגיליתי את "דאמבלדורלאמת", אתר של בחור חביב בשם דייב האבר, מעריץ מושבע של הארי פ', שגם הוא לא הצליח ממש לעכל את העניין. הוא שם לב לכמה רמזים שנשתלו בסיפור, שגורמים לכל העניין להיראות, איך נאמר, חשוד, ולרמוז שאולי הדברים הם לא ממש כמו שהם נראים. (אגב, רולינג בעצמה מודה שהיא שותלת רמזים בספרים שלה לגבי מאורעות עתידיים, ואף מזמינה את הקוראים לחפש אותם). לא אמנה כאן את כל הרמזים שדייב מביא, אבל העניין שמשך את תשומת-לבי בעיקר, היה העובדה שחלקם הושמטו מהמהדורה האנגלית של הספר ומופיעים רק במהדורה האמריקאית (אותה קראתי אני). מוזר ומעניין...  

 

העניין המוזר ביותר הקשור במותו של דאמבלדור הוא, כמובן, העובדה שהוא טרח להקפיא את הארי, למרות שהוא לבש עליו את גלימת ההיעלמות. מדוע, אם לא נשקפה סכנה לחייו, טרח דאמבלדור למנוע מהארי אפשרות להתערב, במיוחד אם ידע שהוא עומד להירצח על-ידי דראקו או חבריו אוכלי המוות?

זה, ביחד עם שאר הרמזים שאשאיר לכן לקרוא באתר, גורם לך להבין שכנראה אירע אחד משניים: או שדאמבלדור איננו מת באמת (והכל היה הטעיה מכוונת מראש) או שסנייפ היה בעניין עם דאמבלדור ומותו של האחרון הוא חלק מאיזו תכנית-על.

 

כך או כך, הציפייה לספר השביעי בסדרה (והאחרון) תשבור כרגיל כנראה את שיאי הרייטינג. רולינג הודיעה כי אין לה כוונה לכתוב עוד ספרים בסדרה. יתר על כן, רולינג סיפרה בשני ראיונות שונים כי ייתכן שהארי לא ישרוד עד סוף הספר השביעי. אז מה, לעזאזל, הולך להיות שם?   כנראה שנצטרך לחכות כולנו עוד שנה וחצי כדי לגלות. עד אז, אפשר פשוט לקרוא שוב את "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ולנסות לפענח בין השורות מה בדיוק קורה שם, לאורך הספר וברגעים האחרונים והמדהימים שלו. הסרט כבר בדרך...

נכתב על ידי , 7/10/2005 09:04   בקטגוריות המלצה - ספר  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)