לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

מבוא לשירה


 

אני מבקש מהם לקחת שיר

ולהחזיק אותו אל מול האור

כמו שקף צבעוני

 

או להצמיד את האוזן אל מול כוורתו.

 

אני אומר הפילו עכבר לתוך השיר

והביטו בו חופר את דרכו החוצה,

 

או כנסו לתוך חדרו של השיר

ומששו את קירותיו עד שתיתקלו במתג האור.

 

אני רוצה שהם יעשו סקי מים

על פניו של השיר

מנופפים בידם לשם המחבר שעל החוף.

 

אבל כל מה שהם רוצים לעשות

זה לקשור את השיר לכסא עם חבלים

ולהוציא בעינויים ממנו וידוי.

 

הם מתחילים להכות אותו עם צינור

כדי לברר בדיוק את משמעותו.

 

                                                - בילי קולינס

 

 

בילי קולינס הוא משורר אמריקאי (יליד 1941) המתגורר בניו-יורק. הוא פרופסור לאנגלית ומשמש כ"יועץ לענייני שירה" לספריית הקונגרס האמריקאית (כן, יש דבר כזה!!!). הוא זכה במספר פרסי שירה מטעם המגזין Poetry.

 

"מבוא לשירה" מזכיר לי מאוד את "קח שירים" של מאיר ויזליטר. הייתי מאוד רוצה ללמד את שני הטקסטים האלה לכמה מורים לספרות שלי (וגם לכמה אנשים שאני מכיר).

נכתב על ידי , 9/10/2005 10:58   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)