לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

על האור בקצה המנהרה ומיקסטייפים אחרים


 

פרוייקט המיקסטייפ הוא עוד פרוייקט של המתרגם הזועם (גם פורום השחרור שכתבתי עליו כאן הוא פרוייקט שלו), שמן הראוי היה אולי להחליף לו את השם ל"המתרגם היוזם", ותכליתו להביא אור לכולנו לרגל חג המולד הארמני החל היום.  האמצעים פשוטים – כל אחד (או אחת) מכין מיקסטייפ, שזה מלה עדכנית והייפית לדיסק אוסף, ושולח אותו למישהו (או מישהי) אחר (או אחרת), כדי לשמח את ליבם, בבחינת "מה שאהוב עליך, שלח לחברך".

 

כמובן שהצטרפתי בשמחה רבה לחגיגה. פעם נהניתי מאוד להכין אוספים, תחילה על קלטות ומאוחר יותר על דיסקים, לכל מי שרק רצה – לאוטו שלי (כדי שלא אאלץ לשמוע את העורכים הנוראיים ברדיו והשדרים היותר נוראיים אפילו), לבחורות (שרציתי להרשים, כמובן), לחברים ועוד ועוד. כבר זמן רב לא הוצאתי תחת ידי אוסף שכזה, כך שההתרגשות היתה גדולה.

 

בעניין האוסף עצמו התלבטתי רבות – תחילה חשבתי לרקוח אוסף שיוכיח מעל לכל ספק כמה רחב הוא טעמי המוזיקלי וכמה משובח הוא. זנחתי את הרעיון הזה במהירות (אני לא שחצן כל-כך כמו שאתם חושבים...). אחר-כך חשבתי על אוסף של "השירים הכי טובים של 2005", אבל זו היתה חרא שנה (זוכרים?) אז ויתרתי על העניין. לבסוף נזכרתי ברעיון מאחורי הפרוייקט – אור לתפוצות – ובחרתי באוסף שיוקדש לאור, הן בקונוטציות הטובות שלו והן בקונוטציות הפחות טובות (פרטים בהמשך).

 

מכיוון שאני גרוע מאוד בכל נושא הגרפיקה (אפשר לראות דוגמה חיה כאן בבלוג...), החלטתי לוותר על יצירת עטיפה, ולהחליף אותה בסיפור קצר, שישלב טקסטים מתוך השירים, וייקח את המאזינה (אפשר לחשוף זאת כאן עכשיו – הגרלתי לי מישהי לשלוח לה את המיקסטייפ...) דרך השירים וגם יספק הסברים לכל העניין.

 

וכך, לבסוף, לפני כשלושה ימים, שמתי פעמיי אל הדואר ושלחתי לאותה בחורה ברת-מזל את "האור בקצה המנהרה הוא לא תמיד הרכבת שבאה ממול", מיקסטייפ חדש, חדיש ומחודש מבית היוצר של שגיאB.

 

כדי שלא תרגישו מחוץ למשחק, ומכיוון שאני באמת מחבב מאוד את יצירתי החדשה, אני מתכבד להביא כאן – באופן בלעדי, בחשיפה ראשונה ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים – את המיקסטייפ ואת הסיפור שמאחוריו, להנאת כולנו. כך שבמהלך סוף השבוע אעלה אותו, אי"ה (אם ירצה האינטרנט) אל אתר שיתוף קבצים כלשהו וגם אל הציפור הכחולה שלי. אשמח לקבל תגובות, גם כאן וגם בת'רד המרשים שמוקדש לפרוייקט בסופר פורום אנימלז.

 

 

אגב, המזל שיחק לי פעמיים בפרוייקט, כשלא רק שהגרלתי בחורה, אלא הגרלתי גם את המתרגם הזועם, ששלח לי מיקסטייפ זועם במיוחד עליו תוכלו לקרוא כאן.

 

ונסיים בברכה המסורתית – לשנה הבאה בארמניה הבנויה!!!

 

 


 

 

האור בקצה המנהרה הוא לא תמיד הרכבת שבאה ממול

מיקסטייפ בעריכת שגיאB

 

 

 

 (פתיחה)

 האורות כבים, המסך עולה, המיקסטייפ מתחיל.

[Open The Light, Boards of Canada, Music Has The Right To Children]

 

סוף הלילה. מעל הים אפשר עדיין לראות את הירח. טיפה של אור, שמגרשת את החושך. הסוף זה בסוף. עכשיו ההתחלה. "ירח בים יעזור, לסלק את החושך עם טיפה של אור. לעצור זה בסוף, עכשיו ההתחלה."

[טיפה של אור, אביתר בנאי, עומד על נייר]

 

זה האור הראשון. הוא מסנוור. אנשים נדחפים, רצים, נמלטים אל מעט הלילה שנשאר, מפני האור שעולה.

"Lights are blinding my eyes. People pushing by, then walking off into the night"

[Blinded By The Lights, The Streets, A Grand Don't Come For Free]

 

עוד יום מתחיל. אפשר לפתוח את העיניים. לספוג את האור לתוך העיניים, וכמעט לגעת בשמש.

“Light and day is more than you’ll say… Follow the day and reach for the sun!”

[The Polyphonic Spree, Light & Day, Eternal Sunshine of The Spotless Mind Soundtrack]

 

אתה מביט באור ומרגיש את האנרגיות ממלאות אותך. מת כבר לצאת אל האור, אל החיים שבחוץ.

"יוצא לאור לחיים חדשים. לך עליו, עלה עליו עכשיו..."

[יוצא לאור, אהוד בנאי, הופעה חיה ב"מוסיקה היום"]

 

 

(מעבר)

 ]Little Wings, Look At What The Light Did, Various Artists - Golden Apples of The Sun[

 

 

יש משהו באור אצלנו במדינה שקצת מרמה, קצת משלה. מצד אחד, כל-כך הרבה אור. מצד שני, כל-כך הרבה שחור. וביניהם אנחנו מנסים להסתדר, לברר, עד שעוד יום ייגמר.

"במציאות הזאת, באור ישראלי

במתיקות הזאת, המרירה שלי

לא קל להיות אופטימי, לא קל להאמין

בעוד המציאות שונה לחלוטין..."

[שלום חנוך, אור ישראלי, אור ישראלי]

 

ובסוף היום האור דועך. היום נגמר, לוקח איתו את החום של האור, את החיים. אבל הזיכרונות יישארו איתך לתמיד.

"And all the memories of the pubs

  and the clubs and the drugs and the tubs

  we shared together will stay with me forever…"

[Music When The Light Go Out, The Libertines, The Libertines]

 

בסוף כל יום אני מביט אותך, איך את נראית יפה כל-כך באור הדמדומים. רוצה לומר לך - את השמש והגשם שלי, את האור בחיי.

“If I`m your rose you are my sun and rain

And the northern lights will shine again and again…”

[Ian Brown, Northern Lights, Music of The Spheres]

 

ואת מדליקה בי אש. והאש הזו מפיצה בי אור. אור שמחמם, שנותן לי כוח, שמרים אותי אל על.

“You know that it would be untrue

You know that i would be a liar

If i was to say to you

Girl, we couldn't get much higher

Cmon Baby light my fire…”

[Train, Light My Fire, Stoned Immaculate: The Music of the Doors]

 

ואני שואל את עצמי: מה זה האור המופלא הזה שמסביבך?   כי הוא מאיר אותך, מאיר אותי, מעיר אותי.

“What is the light that you have

Shining all around you?

Is it chemically derived?

 

Cause if it’s natural

Something glowing from inside

Shining all around you

It’s potential has arrived...”

[The Flaming Lips, what is the light, The Soft Bulletin]

 

אבל כשאת לא כאן, האור משתנה. אני מרגיש שאני עומד בחושך, לבד.

"והאור בחוץ משתנה

אני לא מבין מה קורה

מחשבות רודפות את ראשי

מנסה לחזור לעצמי...

אל המים, אל הרוח, אל האהבה

אל הים ואל השמש, אל היבשה

רק הראה לי את הדרך מן האפלה

זה אני עומד בחושך ולוחש תפילה"

[והאור בחוץ, מאיר בנאי, וביניהם]

 

ואת אומרת לי תמיד שלא אתן לאהבה להפיל אותי. אבל כשאת הולכת, כל האור הלבן הזה הופך פתאום אחר, כחול, עצוב.

“You said don't let love break you down

Well, just show me how and let me never be broken

Tomorrow a new point of view

These white lights will bend to make blue…”

[Azure Ray, These White Lights Will Bend to Make Blue, Hold On Love]

 

וקרני האור, שהאירו כל-כך יפה מקודם, לא יכולות לעבור עכשיו דרך העננים. כשאת הולכת אין יותר אור, כי האהבה איננה.

Ray of light

I never see

Through the passing clouds

Or through the trees

When you left

Into the pouring rain

I knew I would never

See you again

Ray of light

Won't shine through

When love is through…”

[Spain, Ray of Light, The Blue Moods of Spain]

 

וכל מה שאני יכול להגיד, וכל מה שאני רוצה להגיד, זה שאם עליי למות היום, אני מקווה רק שייצא לי למות לצדך. הזכות והעונג יהיו כולם שלי.

"And if a double-decker bus crashes into us

To die by your side is such a heavenly way to die

And if a ten-ton truck kills the both of us

To die by your side –

Well, the pleasure, the privilege is mine…”

[Erlend Oye, Poor Leno Silicon Soul Remix & There Is A Light That Never Goes Out Acapeela, DJ Kicks]

 

)סיום(

 [Moonlight Sonata, Beethoven]

 


 

עדכון (08.01, 12:00) - - - ניתן להוריד את המיקסטייפ בקובץ זיפ אחד כאן. תהנו!

 

נכתב על ידי , 6/1/2006 20:10   בקטגוריות פרוייקטים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)