לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

לקחת בחזרה את הכוח (שירה לוחמנית להמונים)


כן, העניינים מתגלגלים עם שירה לוחמנית להמונים.

באור הנכון לימוד הופך אותך לנבון.

אבל המערכת שזילזלה בנו היא גם זו שלימדה אותנו...

 

העובדות לכאורה הן זיוף

הם רוצים שנצהיר ונישבע

ונשתחווה לאלוהים שלהם

איבדו את התרבות, התרבות אבדה

סובבו את ראשינו ועם הזמן

הבערות השתלטה על המוח.

יו, אנחנו לוקחים בחזרה את הכוח!

 

כן, הנה התוכנית –

לזיין את השלטון מאחורנית

זוזו אחורה, אני יודע מי אני בבירור

תפקחו אוזניים, אני אעזוב את הסגנון, וברור

שהקצב והמלים הם שאותם מפחידים

הזעם הוא קשוח

אנחנו זקוקים לתנועה מהירה כמו הרוח

אתם העדים לתפנית

וכדי לפעול מיידית

אנחנו צריכים לקחת בחזרה את הכוח!

 

אני מביט בתוכנית הלימודים

צריך להכות אותה באגרופים

אירוצנטרית לכל הכיוונים

תביטו דרך התחפושת של האדום-לבן-כחול

עם הטפות מוסר אני מנקב את השקר הגדול

שהותקן במוחותינו ומנסה

למנוע מאיתנו לברוח.

אנחנו צריכים לקחת בחזרה את הכוח!

 

כי החורים בנשמתינו יוצרים דמעות ופחדים

סיפורים של צד אחד לאורך שנים על גבי שנים

אני נחות?  נחות לעומת מי?

צריך לבדוק את הצד הפנימי

של המערכת שדואגת רק לתרבות אחת

וזו הסיבה שבגללה

אנחנו צריכים לקחת בחזרה את הכוח.

 

המורה עומד לפני הכיתה

אבל תוכנית השיעור מזמן נשכחה

עיני התלמידים לא מרגישות בשקרים

שניתכות וקופצות מכל הכיוונים

הוא שומר על-קור הרוח

מפחד לצאת טיפש גמור

התלמידים השאננים יושבים ומקשיבים

לאותו הבולשיט שגם הוא למד בשיעור

 

אירופה איננה חבל עבורי להיתלות עליו

אין לי מה ללמוד ממנה אבל אני נשען עליו

צריך לקחת, צריך לקחת את העניינים לידיים

כמו החזאי המזויין שמסתכל לו בשמיים

לחשוף ולסגור את הדלתות בפני אלו שמנסים

לחנוק ולהשחית את האמת שבפנים

כי מעגל השנאה ממשיך אלא כן אנחנו נפעל

אנחנו צריכים לקחת בחזרה את הכוח.

 

לא עוד שקרים!!!

 

                        (take the power back)

 

 

 

מדי פעם אני מפרסם כאן שחרורי קיטור קטנים. קטנים, קטנים מאוד ביחס לזעם הגדול כנגד המכונה שמכיל Rage Against The Machine, אלבום הבכורה המדהים של RATM שיצא ב-92' בשיאו של עידן הרוק של התשעים.

 

הביקורת שהתפרסמה לא מכבר ב"שרת" הציפה אותי בגעגועים למרד הנעורים, לזעם הטהור והצודק שנטף מהאלבום הזה, למוזיקה שהיה לה כוח לשנות ולתת תקווה, לצעקות במקום אלימות, למרד פציפיסטי אבל אקטיבי, לשמחה גדולה, ל-headbanging באוטו או בדיסקוטק, לימים שחלמנו על לקחת את הכוח בחזרה לידיים, על שירה לוחמנית להמונים.

נכתב על ידי , 3/7/2006 11:55   בקטגוריות פסימי, שחרור קיטור, המלצה - מוסיקה, הפואטיקה של אחרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)