לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

איך להיעלם לגמרי


בזמן האחרון אני מרגיש שאני לא כאן. שבא לי להיעלם, לגמרי.

 

גם ת'ום יורק הרגיש ככה פעם.

 

 

זה שם

זה לא אני

אני הולך

לאן שאני חפץ

עובר דרך קירות

צף מעל הנהר

אני לא כאן

זה לא קורה

אני לא כאן

אני לא כאן

 

בעוד זמן קצר

אני איעלם

הרגע כבר חלף

כן הוא נעלם

ואני לא כאן

זה לא קורה

אני לא כאן

אני לא כאן

 

אורות מהבהבים ורמקולים מפוצצים

זיקוקים והוריקנים

אני לא כאן

זה לא קורה

אני לא כאן

אני לא כאן

 

                                    (how to disappear completely)

 

 

אי שם בסוף שנות התשעים, עייף מהטור שלו של "OK Computer", יורק אמר לעצמו "זהו זה. אני לא יכול יותר".

 

שנה אחר-כך הוא עדיין היה בדרכים, והמלים של חבר טוב, אחד מייקל סטייפ - "תסגור את התריסים ותגיד לעצמך: 'אני לא כאן. זה לא קורה'" - הולידו את השיר הזה, שהופיע באלבום "Kid A" שיצא ב-2000.

 

טוב, כנראה שאם יש לך חברים כמו מייקל סטייפ הצרות שלך לא כאלה נוראיות... אגב, "Reveal" של REM הושפע מאוד מ-Kid A בכלל ומ"איך להיעלם לגמרי" בפרט (וסטייפ אף קיבל את הרשות של יורק לקרוא לאחד השירים "Disappear").

 

לפי יורק וראשי-הרדיו השיר מושפע מאוד מסקוט ווקר, עיבוד המיתרים הנהדר שלו מושפע מאוד מהמוסיקה של קריסטוף פנדרקי, והשימוש שעושה ג'וני גרינווד (שאחראי ללחן המרטיט) בכלי הנגינה המוזר Ondes Martenot בשיר הוא בכלל הומאז' לאוליביה מסיאן, אחד מהגיבורים המוסיקליים של גרינווד.

 

ת'ום יורק העיד לאחרונה (בראיון ל-"The Culture Show" של ה-BBC) שהשיר הזה הוא"הדבר הכי יפה שאי פעם עשינו".

נכתב על ידי , 7/12/2006 15:52   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים, סיפורים קטנים מאחורי שירים גדולים, רק על עצמי לספר ידעתי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)