לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

ויום אחד אני בוכה


יום אחד אני מחייך

ויום אחד אני בוכה

ימים ולילות אני תוהה...

 

                        (One Day I Smile / ז'אן קונפליקט)

 

 

היום הוא היום האחד הזה שבו אני בוכה, שבו כולם בוכים.

 

ז'אן ז'אק לא היה וירטואוז, כתבה יעל כל-כך נכון, ובכל-זאת אפשר לשמוע אותו בכל שיר ושיר. כשהייתי בהופעה של אהוד בנאי בסיבוב האחרון זה בלט במיוחד – היה משהו חיוור בתופים שמאחוריו בשירים מימי הפליטים. והוא היה שם, בכל שיר ושיר מאותה תקופה נפלאה של שנות השמונים במוזיקה הישראלית העצמאית – מהקליק, דרך ז'אן קונפליקט, אור כשדים, הפליטים ועד סחרופורטיס.

 

אני גיליתי את ז'אן ז'אק ב"הפליטים". העבודה שלו ב"עיר מקלט" ו"עגל הזהב" מדהימה. במקביל התאהבתי גם ב"מאמי", גם שם התופים של ז'אן ז'אק הרעידו אצלי מיתרים סמויים. כמה שנים אחר-כך הוא ניגן באיחוד של "הקליק", האלבום של רונן בן-טל ו"אור כשדים" (שעד היום מעורר אצלי חיוך מטופש ונוסטלגי), "קרוב" של אהוד בנאי, "1900?" של פורטיסחרוף. אני לא הבנתי הרבה (ולא מבין גם היום) במתופפים, אבל אם הייתם מבקשים ממני שם של מתופף, ז'אן ז'אק גולדברג היה השם הראשון שהייתי זורק לכם.

 

והיום הוא היום האחד הזה שבו אני בוכה, שבו כולם בוכים.

 

ועוד נשמה טובה מצטרפת ללהקה הגדולה שבשמיים, ומשאיר אותנו לתהות ימים ולילות...

 

 ז'אן ז'אק גולדברג, 1955-2006

נכתב על ידי , 4/1/2007 06:56   בקטגוריות הלהקה הגדולה שלמעלה, הפואטיקה של אחרים, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)