לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

גבריאל בגובה רב


בוקר של חמצן
בוקר של אדם מעושן
אני יושב וחושב על פרפנאן
האם אפשר לחיות שוב בלי?
בלי פרפורים של פחד
בלי חלומות פרועים
כימיקלים פרומים
הזיות שווא
קללת המשיח הצלוב
האם אפשר אחרת?
האם אוכל אי פעם
עם כל החריקות והשאגות
הדגים השרופים
אכילת הפגרים
הכלבים המעופפים
השמש שמזוהמת
קופי מדבר פראיים

אני תלוי על גשר בגובה רב
בין ההרים והגאיות
והגשר עשוי פעמונים
יהלומים וזהב מבריק
ובצד אחד שמש מסנוור
ובצד השני חושך צלמוות
ירח, ערפל וכוכבים עתיקים
ולפניי עומד שרף ולא אדם
ומה שנשרף שם רק חוף
בין הגבעות המטושטשות
אלה הזיכרונות שלי
אלה השנים שלי
אלה הילדים שלי
אלה התפילות שלי

 

            (מתוך "גשר בגובה רב", שיר שטרם ראה אור)

 

 

אני יושב ושומע את גבריאל שר, מתוך הופעה בצוללת הצהובה מספטמבר (כרגיל, תודה למי שהקליט, תודה למי שהעלה, תודה למי ששיתף... וגם תודה לאביב מארק על הסאונד J), וחושב...  כמה, לעזאזל, כשרון יש לבחור הזה, כמה אנרגיות, כמה כאבים. והאם הכאבים האלה הם מה שמתדלק את האנרגיות, והאם בכלל אפשר לחיות בלי. וכמה, לעזאזל, זמן לא הייתי בהופעה של הבלחסניה, וכמה זה עושה לי טוב לשמוע את גבריאל ממריא דרך דמעה שקופה, ואיך הוא ממשיך לשיר את התפילות שלי, ואיך הוא שמש מסנוור בתוך חושך צלמוות.

 

"אתה סופג לגמרי את מה שהיה שם", כתבה אז גברת-עם-זקן (שגם אחראית על התמונה לעיל) בפורום מוסיקה ישראלית של YNET אחרי ההופעה הזו, "זה משתלט וממוטט את הרצפה הרעועה של הנשמה שלך כשאתה הולך הביתה. והתקרה קורסת כמו אצל הילד שהלב שלו מפסיק לפעום. חוסר אונים מוחלט מול המציאות שלך, מול המציאות של זה ששפך עליך את הקישקעס שעה ומשהו. זאת ההופעה הכי חזקה ואמינה שיש היום בארץ. רק צריך להתכונן לפני שנכנסים. תופת מסוכנת....".  מסוכנת אבל בשביל הסכנות האלה אנחנו חיים, לא?

 

ועמי, בצירוף מקרים נדיר, כותב על הקאבר של גבריאל ל"ואם יהיה זה רצונך", שכללתי במיקסטייפ גרסאות הכיסוי שלי (לפרוייקט של "השרת") וגם (מודה, מודה) במיקסטייפ שירי משוררים שלי (לפרוייקט של YNET), ואיזה כיף לגלות את התהליך המדהים שעבר מהשיחה של עמי עם דויד ועד שגבריאל ביצע בצורה כה מדהימה את השיר הזה, וגם לגלות שאדוה, אשתו של עמי, אחראית על התרגום הנפלא של השיר.

 

אני יושב ושומע את גבריאל שר, מתוך הופעה בצוללת הצהובה מספטמבר וחושב...  יאללה, מתי כבר יש הופעה?!

נכתב על ידי , 30/1/2007 14:36   בקטגוריות המלצה - הופעה, המלצה - מוסיקה, הפואטיקה של אחרים, מילים מילים מילים, דברים בשם אומרם  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)