לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

על היחס בין גודל מודעה לאינטיליגנציה


אתמול, בירידה לאיילון צפון מדרך השלום, נתקלתי (שוב) במודעות הענק של מרצדס.:

 

 

 

המודעות האלה הן אמנם חלק מהקמפיין העולמי של מרצדס, שכותרתו "Unlike Any Other", אבל זו עבודה של משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי (שכבר הצליח לספק קמפיינים מקומיים מרשימים, שאף זכו לפרסים עולמיים).

 

ובכל זאת - מהרגע הראשון שבו נתקלו עיניי במודעות האלה, הרגשתי שמשהו פה לא בסדר. ולא שיש לי משהו נגד המכוניות היפהפיות שיצרנית המכוניות הגרמנית מספקת לעולם. להיפך - בדיוק בגלל שיצרן גרמני הוא שם נרדף לדיוק ואמינות, מוזר לגלות שהקמפיין הנוכחי עבר את כל האישורים הנדרשים.

 

 

מה לא בסדר, אתם שואלים?   שימו לב לכותרות של שתי המודעות שבתמונה לעיל. משרד הפרסום בחר לפרסם לעולם שני פרמטרים (לא ממש מדידים): KM/fun ו-KM/smiles. רוצה לומר - נהיגה במרצדס "אינה דומה לשום דבר אחר" (כמאמר הסלוגן) במיוחד בשני הפרמטרים האלה.

 

הפרמטרים האלה מנסים, כמובן, להמשיך את "המסורת" של הפרמטרים שלפיהם מודדים מכונית, כמו ק"מ/ליטר (כלומר, כמה קילומטר נוסעת המכונית לכל ליטר דלק) או ק"מ/ש"ח (כלומר, כמה קילומטר נוסעת המכונית לכל ש"ח שאתה מוציא עליה). עם זאת, במשרד הפרסום קצת התבלבלו כשהחליטו להחליף את הליטר או הש"ח בהנאה ו/או חיוכים. התבלבלו, או אולי פשוט לא מבינים ביחסים (מתמטיים, זאת אומרת).

 

 

אז הנה הסבר מתמטי-פילוסופי קצר, לטובת החברים היקרים בשלמור-אבנון-עמיחי ובמרצדס:

 

הפרמטרים האלה שאנחנו עוסקים בהם הם למעשה שברים.

לשבר, שצורתו  , יש תכונה - ככל שהמונה גדול יותר, השבר גדול יותר. ככל שהמכנה גדול יותר, השבר קטן יותר.

כשהייתי מסביר את העניין הזה לתלמידי הפסיכומטרי שלי הייתי מצייר להם את זה ככה:

עכשיו בואו ננסה להבין את זה בהקשר של, למשל, ק"מ/לליטר (): ככל שהמכונית עושה יותר קילומטרים (המונה) לכמות דלק נתונה, המכונית יעילה יותר. ככל שהמכונית צורכת יותר דלק (מכנה), המכונית יעילה פחות.

ננסה להשליך את זה, אם כן, על הפרמטרים החדשים שמשרד הפרסום "המציא": נניח שהמדד הוא ק"מ/הנאה (). אזי ככל שאתה נהנה יותר המכונית פחות טובה. לעומת זאת, ככל שאתה נוסע יותר בכמות הנאה נתונה, המכונית טובה יותר. אם ניקח את זה לאקסטרים, אז אם אני נהנה בטירוף, כמעט אינסוף הנאה, מכל ק"מ שאני נוסע במרצדס שלי, אז הציון של מרצדס במדד ק"מ/הנאה הוא... אפס.  וזה אותו הדבר בנוגע לק"מ/חיוכים

 

אז מה, לעזאזל, רצו מרצדס והאדונים הנכבדים שלמור-אבנון-עמיחי להגיד כאן?!    בדיוק את ההפך הגמור ממה שיצא להם - שנסיעה במרצדס נותנת לך אינסוף הנאה לכל קילומטר, אינסוף חיוכים.   

 

אז איך יצאו להם מודעות כאלה?   הנה כמה פתרונות אפשריים:

1. במשרד הפרסום לא מבינים במתמטיקה.

2. אצל היבואן של מרצדס לא מבינים במתמטיקה.

3. הלקוחות של מרצדס לא מבינים במתמטיקה (או ככה לפחות חושבים במשרד הפרסום ו/או אצל היבואן).

4. הפרסומת הזו לא מכוונת לאנשים טרחניים, בעלי תואר כפול במדעים מדוייקים והפרעת פרפקציוניזם קשה באישיות (כי הם ממילא לא לקוחות של מרצדס...).

 

 

אגב, אם מחפשים בשלמור-אבנון-עמיחי רעיון למודעה שלישית, אני ממליץ על גודל מודעה / אינטיליגנציה (Ad Size/Intelligence בשבילכם). בפרמטר הזה הקמפיין הזה פשוט מנצח, ללא ספק Unlike Any Other...

נכתב על ידי , 31/1/2007 10:13   בקטגוריות פוטובלוג, ביקורת, פרסומיישן, שחרור קיטור  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)