לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

האם אתה בן-אדם? (שדה הכרחי)


ב"בליידראנר" הנפלא של רידלי סקוט הרפליקנטים (אנדרואידים (ע"ע) מתקדמים מאוד, שהם אורגניים לחלוטין ובעלי יכולות פרא-פיזיקליות. שמם,“replicants”, כלומר "מגיבים", מעיד על יכולתם לתקשר בצורה זהה לבני-אדם) נטמעו בכדור הארץ ואין יכולת עוד להבדיל בין בן-אדם (human) למכונה.

 

     מבחן ווייט-קמפף בפעולה ב"בליידראנר"

 

בסרט, המבוסס על הספר "Do Androids Dream of Electric Sheep" של סופר המדע הבדיוני הנודע פיליפ קינדרד דיק, בודק דקארד (הריסון פורד) את זהות ה"אדם" שמולו באמצעות מבחן ווייט-קמפף, מעין פוליגרף מתוחכם שבודק את התגובות הפיזיות (הזעה, סומק, קצב לב, תנועות עיניים וכדומה) בתגובה לשאלות רגשיות פרובוקטיביות.

 

אני לא יודע מה איתכם, אבל זו האסוציאציה הראשונה שהייתה לי כשב-Yedda, שהסלוגן שלהם הוא "אנשים חולקים ידע", ביקשו ממני להוכיח שאני בן-אדם (ולא אנדרואיד?!):

 

 

לצערי הרב, במקרה של "ידע" מדובר רק בהקשת טקסט מציקה (כרגיל) ולא במבחן אמפתיה אמיתי, כמו שעשו למשל במגזין "The Wave" (דו-שבועון היוצא בעמק הסיליקון), שם ביקשו פעם לבחון את המועמדים לראשות עיריית סן-פרנסיסקו במבחן ווייט-קמפף (כדי לוודא שהם לא אנדרואידים?!).

 

כך שלפחות בינתיים ניצלתי מהחשיפה... עכשיו רק נשאלת השאלה האם כל העניין הזה נועד לבחון אם אני בן-אדם או אם אני לסבית... J

 

נכתב על ידי , 5/2/2007 11:38   בקטגוריות בועה2.0, המלצה - ספר, המלצה - קולנוע, טכ-Know, אינטרנט, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)