לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

ויז'ואל גלגל"צ (תובנות, לא תירוצים...)


 

בזמן האחרון יצא לי, בנסיבות שונות ומשונות, לבלות קצת זמן מול ערוץ 24, a.k.a ערוץ המוסיקה הישראלי, ובשעות הלא יפות שלו (כלומר כל שעה לפני תשע בערב, a.k.a ויז'ואל גלגל"צ). אני לא מנסה לספק תירוצים, רק כמה תובנות שעלו לי. עמכם הסליחה.

 

 

  

 

"מה פתאום נינט ועברי עושים שיר של עפרה חזה?", שאלה אותי הצד היפה של המשפחה כש"הכאב הזה" התנגן לו ברקע. התירוץ הרשמי, הסברתי לה, הוא שחלפו שבע שנים מאז שעפרה הלכה לנו והצטרפה ללהקה הגדולה בשמיים, וחוץ מזה "הכאב הזה" הוא באמת שיר יפה (שהיא כתבה לו את המלים, וגם את הלחן עם יזהר אשדות). אבל שיש לי תחושה שהסיפור האמיתי, עם כל הכבוד לדיווה הראשונה והגדולה של המוסיקה הישראלית, הוא שהקריירה של עברי לידר ונינט טייב הסתלקה לה גם היא, לצערם הרב – זה הפך למפעיל סלולרי וזו שקועה בביצת הטלנובלה. וכידוע לכל, טוב קאבר טוב מכל דבר אחר ביקום (תשאלו את סינרגיה...), אז למה לא בעצם?  הציטוט מנרג' אומר הכל: "בגלגל"צ כבר טוחנים אותו כאילו אין מחר וגם ב-Y בעשר כבר השמיעו...".

 

 

 

ספיקינג אוף פונִינֵט, הקליפ שלה ל"היא יודעת" מגוחך כמעט כמו מהלכי הקריירה שלה.  

על השיר הקיטשי והמתקתק הזה, שכתבה נינט והציל (כנראה) עילי בוטנר (הציל כי לך תדע מה אביב גפן היה עושה לו...) הלבישו בהפקה של נינט קליפ שהוא מין שילוב ביזארי בין מרילין מנסון לאווריל לאבין, והשילוב בין האודיו לויז'ואל (במיוחד, אגב, כשצופים ביו-טיוב ויש בעיה בסינק...) ביזארי למדי.

זה רק אותי משעשע שדווקא בקליפ לשיר הזה, שהוא לכאורה השיר הביוגרפי/מחאתי של נינט, על אנשים שתמיד "אומרים לה", "מתערבים לה", "תצרחי, תשתקי", הפכו את נינט לבובה על חוט, עם איפור ואורות, ועשו ממנה הכי לא נינט שאפשר בעולם?!    

אני עדיין מחכה שנינט תראה (ותשיר) את האמת. אם את שומעת, הגיע הזמן שתביני איך ממשיכים מכאן.

 

 

 

  

 

עוד קליפ שכל קשר בינו לבין השיר שאליו הוא מתלווה קלוש בהחלט הוא "מכונת השירים הגדולה" של חמי רודנר. על רקע השיר הטיפקסי המחריד שקובי אוז תפר לחמי המסכן (אגב, הלחן של חמי...) הוא ממשיך לשחק אותה רוקר עצבני, עם פוזות א-לה ואן מוריסון. וכשהוא פותח את הפה הגדול שלו וצורח בפזמון, העסק נהייה ממש פאתטי (הי, לא רק אני חושב ככה...). מה שעבד מצויין עם "ל-בן בחלום שחור" או "ה-ביאו את הסתיו" פשוט לא מסתדר עם ה"קוד קוד קוד" המרגיז של השיר הזה. עדיף כבר איזה וידאו של מתנ"ס הקסמים...

הקליפ

 

 

 

 

ואיך אפשר בלי שלמה ארצי?  יש לשלוימ'לה שיר חדש, "איסלנד", שהקליפ שלו צולם, כמובן, ב...פריז. בקליפ אין חדש (שלמה בג'ינס, יושב-שר-נוגה, הולך ברחוב עם משקפי שמש, מחזיק גיטרה, פיהוק...) ממש כמו שבשיר הזה אין חדש, ממש כמו שבאלבומים שלו מאז "ירח" אין חדש. אני לא הולך לדבר שוב על הבינוניות ועל המקום בפלייליסט רק בגלל שקוראים לך ככה וככה, אבל בקצב הזה לאלבום של ארצי שאחרי "צימאון" צריך לקרוא "שיעמומון".

הקליפ

 

 

 

 

ולסיום, סיומת...

לא קשור, אני יודע, אבל הייתי חייב ללנקק לסרטו החדש של אהוד בנאי, "הפסקת חשמל". הסרט, בקטגוריה "מוסיקלי", בשפה העברית (ללא תרגום), צולם בישראל. ממש מפתיע איך לא שלחנו אותו להתחרות באוסקר...    הפרטים המלאים, כאמור, בטיקטנט.

אגב, ברצינות – נראית הופעה פצצה. יקירתי, מתי הולכים?!

נכתב על ידי , 27/2/2007 13:36   בקטגוריות הלהקה הגדולה שלמעלה, טלוויזיה, ביקורת, שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)