לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2004

עיר עצובה, עצובה.


 



 


קראתי במוסף "הארץ" את כתבתה של נרי ליבנה על ירושלים, המתרוקנת מיופייה, מייחודה ומתושביה החילוניים, ונצבט לי הלב.


 


לא שאני מפוקדי העיר המסורים. אפשר לספור על יד אחת את מספר הפעמים בהן ביקרתי בירושלים בשנים האחרונות: אני זוכר במעורפל איזה לילה ב"האומן", היה את הטקס של לשכת עורכי הדין של שירי, הייתה איזה תערוכה של בצלאל, אה וכמובן פסטיבל הקולנוע...  


 


ובכל זאת, ואולי דווקא בשל כך, כל ביקור בירושלים הוא רגע של קסם. לבחור תל-אביבי כמוני, ירושלים היא קצת חו"ל באמצע המדינה, עיר שלא דומה לשום דבר אחר שאני מכיר.


 


אבל גם בחור כמוני, שפוקד את העיר לעתים רחוקות, מבחין בהידרדרות של העיר, בלכלוך, בהתחרדות.


עיר עייפה ירושלים, עיר עצובה. וזה עושה גם לי עצוב.


 


 


עיר עצובה, עצובה , ענייה. בבוקר אומרים שעוניה חמש לא כולם באותה השנייה. בערב זוחל בה קהל מלחש לדבר ולספר בעונייה. בלילה שוכבים במיטות לבנות איש ואישה ורוח קר. בלילה שוכבים במיטות איש ואישה, איש ואישה- אישה וזר. עיר עייפה, עייפה ומלאה. גוהרת על כל הגגות באחת טורפנית, רעבה ושבעה. בערב עוטפת היא רעש נפחד עיר גדולה וריקה ומלאה. בלילה שוכבים במיטות הגבוהות איש ואישה ורוח קר בלילה שוכבים במיטות איש ואישה, איש ואישה- אישה וזר. עיר עתיקה, עתיקה וצעירה. פוקחת עיניים ריבוא באחת צוחקת ואש ובערה. נופלת על כל קהלה הנפחד ושוב קמה גבוהה וקרה. בלילה שוכבים במיטות הקטנות איש ואישה רחוקים כמו בשיר בלילה שוכבים במיטות איש ואישה, איש ואישה- והם העיר.


 


(עיר עצובה / תרצה אתר)

 

נכתב על ידי , 22/8/2004 11:44   בקטגוריות מילים מילים מילים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)