לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

מטבעות החסד האחרונות (למורים השובתים)


אלוהים מרחם על מורי הגן,
פחות מזה על מורי בית הספר.
ועל מורי הגדולים לא ירחם עוד,
ישאירם לבדם,
ולפעמים יצטרכו לזחול על ארבע
בכיכר הריקה,
כדי להגיע לפקידי האוצר
והם שותתי דם.
אולי על המחנכים באמת
יתן רחמים ויחוס ויצל
כאילן על הישן בספסל
שבשדרה הצבורית.
אולי להם גם אנחנו נוציא
את מטבעות החסד האחרונות
שהורישה לנו אמא,
כדי שעבודתם תגן עלינו
עכשיו ובימים האחרים.

 

 

ילדים יקרים, השיר לעיל מבוסס על "אלוהים מרחם על ילדי הגן" של יהודה עמיחי. יש משורר כזה, והשיר הזה אפילו מופיע בחומר לבגרות בספרות.

 

אזרחים יקרים, אם נמשיך להיות אדישים, ולא נמהר להוציא מטבעות אמיתיים (ולא מטבעות חסד) כדי לפתור את בעיית החינוך, אם נשאיר את המלאכה לפקידי האוצר והחינוך וראש הממשלה, שפרצופו המרוח על שער "העיתון של המדינה" בשישי מלווה בהבטחות מופרכות שאולמרט (כרגיל) לא יקיים, אם נמשיך להרגיש ש"הכל יהיה בסדר" – השביתה החשובה הזו תסתיים ושום דבר לא ישתנה. יהיו תוספות שכר (מוצדקות), צעדים קטנים בדרך הנכונה וזהו. אתמול כתב פרופ' אהרן צ'חנובר, זוכה פרס נובל ומי שבעבר כבר התבטא כנגד הרקבון ההשכלתי שפשה במדינת ישראל, כך (ב"ידיעות"): "ההדרדרות במבחני ההערכה הבינלאומיים תימשך (אם ניתן עוד לרדת) הכיתות לא תקטנה, וגם האלימות לא תוריד ראש. ציוד הראה חדיש לא יירכש, מבנים לא ישופצו, הפריפריה תמשיך להיות מקופחת, מערכת איכות להכשרת מורים ולעדכונם מדעית וטכנולוגית לא תקום, ומקצוע ההוראה לא ימשוך צעירים מוכשרים", ואף הסביר: "המחלה היא רב-מערכתית, ושורשיה נעוצים כבר בגיל הרך".

 

הורים יקרים, אל תיתנו לפקידי האוצר לסובב את ראשיכם בדיבורים כוזבים על איומים חמורים יותר, ע"ע האיום האיראני. צ'חנובר כותב על כך: "אני מתעורר מדי בוקר חרד מן האיום האיראני. לא זה הגרעיני, אלא מהישגי התלמידים האיראנים במדעים המשאירים את אלה שלנו הרחק מאחור. גם מנהיגיה ההזויים של איראן... הבינו את מה שהנהגת ישראל - מדינה שמערכת חינוך היא הכרח קיומי עבורה - איננה מבינה. פשוט בלתי נתפס".

 

מורים יקרים, כולי תפילה ותקווה שלא תישברו. שאחרי שלושים וחמישה ימי שביתה כולם יבינו שזה עכשיו או לעולם לא. שעד שלא יימצא פתרון רב-מערכתי, רב-שלבי, אמיתי ולטווח ארוך, זה לא ייגמר. אתם, המורים השובתים, עמוד האש שלפני המחנה. אם האש שלכם תכבה, אני פוחד מאוד מה יקרה לנו בקור. אם האש שלכם תצית להבה גדולה, אולי נוכל לשרוף את המועדון ולהתחיל מההתחלה. כדי שאתם תוכלו להגן עלינו בעבודתכם, עכשיו ובימים אחרים.

נכתב על ידי , 19/11/2007 19:22   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים, יש חיים מחוץ לבלוג, ילדים זה שמחה, קטעים מהתשקורת, רק על עצמי לספר ידעתי, דברים בשם אומרם, אקטואליה, פסימי, שחרור קיטור, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)