לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

ספין זה כמו בומרנג (שבוע לדו"ח וינוגרד)


ספין זה כמו בומרנג. תרים מספיק כאלה לאוויר ואחד יחזור אליך ויתפוצץ לך בפנים.

 

מאז סיום המערכה הכושלת בלבנון, aka מלחמת לבנון השנייה, מנהל אולמרט קרב מאסף שמטרתו אחת: להישאר על הכסא. לא טובת ישראל בעיניו, לא בטחוננו, ולא שלוותנו. מטרתו היחידה לסיים את הקדנציה בשלום, שהרי ספק אם יזכה לקדנציה נוספת.

לצורך כך מתמקד אולמרט בשני כיוונים עיקריים שאליהם הוא משלח ספינים השכם וערב: אני מוביל משא ומתן רציני עם הפלסטינים שיסתיים בהסכם (כדי להרדים את העבודה והשמאל) מחד, ואני יתקן את נזקי המלחמה ואוביל את צה"ל לנצחון במערכה הבאה (כדי להרדים את המתנגדים מימין). כך או כך, חלוץ תלה את המדים והלך לעשות לביתו בגלוי, פרץ עזב את משרד הבטחון כדי להראות שברק לא יותר טוב ממנו ורק אהוד אולמרט כמנהגו נוהג - מפריח ספינים ומחזיק חזק בכסא.

 

יתרה מזאת, אולמרט כל-כך מזלזל בנו ובכוחנו שהוא הודיע מראש שהוא מתכוון "להילחם" בוועדת וינוגרד, אותה וועדה שהוא עצמו מינה כדי "לחקור" את הכשלון שלו במלחמה, בעזרת ספינים. לצורך כך, אולמרט מכריז כבר כמה חודשים שאף אחד -בטח לא חברי הוועדה, בטח לא הורים שכולים, בטח לא עיתונאים חוקרים, בטח לא מומחים צבאיים - לא יכול להגיד לו, המצביא הדגול, המנהיג המדופלם, שהוא נכשל בניהול המערכה, שהוא שגה ביציאה למבצע המטופש דקה לפני הפוטו-פיניש, שהוא קבר במו ידיו שלושה ושלושה חיילים.

 

יתרה מזאת, אולמרט חושב שאנחנו אידיוטים, ואתמול, בכנס הרצליה, טווה מציאות אלטרנטיבית לגמרי, וסיפר לנו שבצפון שוררת תקופת השקט הארוכה ביותר מזה 25 שנה וכי ההרתעה של מדינת ישראל טובה מתמיד, כמו גם השגשוג. כל זה כמובן נכון, זולת השקט בצפון (קטיושה על שלומי מצלצל לך מוכר, אהוד?), ההרתעה שאבדה (ויעידו הקסאמים על יישובי הדרום) והשגשוג (בכנס עצמו דנו בשחיקה במדד החוסן הלאומי, ובמיוחד במרכיב החברתי שלו).

 

אבל האולטימט ספין, זה שבסופו של דבר נתקע לאולמרט בגרון, היה המאבק במכתב המ"פים. חמישים קצינים במילואים, לא פחות, מפקדים שהשתתפו במלחמה, קראו לאולמרט להתפטר כי "מי שלא מחויב לאחריות אישית לא יכול לשלוח אנשים למלחמה". חמישים זה מספר גדול מדי בכדי להאשים אותם באג'נדה פוליטית כזו או אחרת, ולכן אולמרט השתמש בכוח ייצור הספינים המרשים שלו ותקף אותם על כך ש"עשו שימוש בלתי נאות בדרגתם". והרי למה שלחו אותם למלחמה אם לא בגלל דרגתם?   והרי מי יכול להעיד יותר טוב על מה היה במלחמה מאשר מפקדים כמוהם?!   והרי אולמרט אומר כל הזמן שרק מי שהיה שם יכול להבין?!!!   

 

וכך התפוצץ לו הספין של אולמרט בפניו, ובמקום שיגייס תמיכה כנגד המ"פים גרם לתסיסה וכעס נוסף על אולמרט. אתמול, בכנס הרצליה, הוא כבר העיד שהוא "מעריץ ומכבד את כולם". מעריץ ומכבד - כן, אבל ישלח אותם גם מחר למות אם זה משרת את האינטרסים הצרים שלו. ומי שחושב שאני טועה צריך לקרוא את צריך לקרוא את "מלחמת 60 השעות" של עמוס הראל ואבי יששכרוף ב"מוסף הארץ" ולהבין למה באמת יצא צה"ל למבצע המטופש שלושה ימים לפני סוף המלחמה.

 

אולמרט בלחץ. הוא לא רוצה לשאת באחריות, לא רוצה לדון במה שקרה, רק לשבת עוד כמה חודשים על הכסא. כשהוא בלחץ, גם מכונת הספינים לא מתפקדת וכך מתפוצצים לו, לראשונה מזה זמן רב, רסיסי ספינים בפנים. דו"ח ההורים השכולים - בום. מכתב המ"פים - בום. נאום בכנס הרצליה - בים בם בום. ובינתיים בחוץ הולכים ומתרבים המפגינים הקוראים לו ללכת הביתה, והוא נתלה בציפי לבני, שאול מופז ואהוד ברק.

 

ויש לו שבוע. ויש לנו שבוע. בעוד שבוע דו"ח וינוגרד, שבסך-הכל ישים חותמת על מה שכולנו יודעים. וגם אם לא יגיד את הדברים ברור מספיק, משיקולים כאלה ואחרים, זה לא באמת חשוב. כי כולנו יודעים מה צריך לקרות יום אחרי וינוגרד, מה היה צריך לקרות מיד אחרי המלחמה. וכדאי שכולנו נצא החוצה לרחובות ונגיד את זה חזק וברור. אולמרט צריך ללכת הביתה, כי אולמרט לא מתאים. אולמרט צריך ללכת הביתה, כי הגיע הזמן לאחריות אישית. אולמרט צריך ללכת הביתה, כי כל אם צריכה לדעת שילדה החייל מקבל פקודות מאדם אחראי שראוי לתפקיד. אולמרט צריך ללכת הביתה. זהו. נגמרה תקופת החסד.

 

ואולמרט הוא כמו חתול (זבל). הוא ייפול על הרגליים שוב ושוב ושוב. ישלח עוד ספין, ינהל עוד קרב מאסף, יגייס את טובי המוחות הקריאטיביים בשביל לבלבל אותנו, לתמרן. הוא ייאחז בשולי הכסא כמו במזבח, ויתחנן לרחמינו.

 

אבל ספין זה כמו בומרנג. אם תרים מספיק כאלה לאוויר אחד בטוח יחזור אליך ויתפוצץ לך בפנים.

נכתב על ידי , 25/1/2008 00:43   בקטגוריות יש חיים מחוץ לבלוג, מלחמת לבנון השנייה, רק על עצמי לספר ידעתי, ביקורת, אקטואליה, בחירות 2006, שחרור קיטור, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)