לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2004

כל הכובש שכר שכיר כאילו נטל נפשו ממנו



התמונה באדיבות ואינט



המשורר האהוב עליי ביותר כתב כך על קו העוני: "כאילו אפשר למתוח קו ולומר - מתחתיו העוני".*


כל-כך הרבה הגדרות יש להם, לפקידי האוצר והסטטיסטיקאים שלהם, כל-כך הרבה פרטי מידע קרים ומדוייקים, עד שנדמה לרגע שאף אחד לא חושב לרגע שמאחורי כל משפחה ענייה מסתתרים כמה אנשים שפשוט אין להם מה לאכול.


 


אני שונא שביתות. גם את עמיר פרץ אינני מחבב יתר על המידה. אבל יש לי הרגשה שכמו בפעמים הקודמות, גם עתה עמיר פרץ יביא אוכל על שולחנם של עובדי הרשויות, אחרי כמעט שנה של הזנחה. נראה כי כולם מסכימים שזה בלתי מתקבל על הדעת שכולנו נעבור לסדר היום ובינתיים הממשלה, כן הממשלה, תמשיך להלין את שכרם של עובדי הרשויות המקומיות. זה בכלל לא משנה מי אשם, לא משנה מי מרוויח ומי מפסיד מהשביתה, לא משנה מי הסכים או לא לתהליך הפרטה. עד שעובדי הרשויות יקבלו את שכרם כולנו צריכים לשבות, ולמרות שאינני שייך לשום ארגון עובדים (עובד היי-טק, מה לעשות), הייתי מצטרף בחפץ-לב לשביתה הזו.


 


כולם מסכימים?  לא בטוח. כבר הספקתי לקבל הבוקר כמה אי-מיילים בנוסח "עמיר פרץ הורס את המדינה ואנחנו שותקים", "השביתה המטורפת הזאת ממוטטת עסקים" וכו'. זה מדהים איך שכולם יודעים מצוין לאמוד את נזקי השביתה ואף אחד לא מתעסק בנזקים שנגרמו עד כה למאות עובדי הרשויות. יכול להיות שההסתדרות אכן אשמה בכך שהכשילה את הסכמי ההבראה של הרשויות, יכול להיות שהרשויות המקומיות עצמן אשמות, אבל האם העובדים שלא קיבלו תלוש שכר כבר חודשים ארוכים הם האחראים לכך?  לא נראה לי. ותאהבו את זה או לא, רק שביתה כמו זו שפרצה הבוקר, רק היא תוריד את החיוך השחצני והמגעיל מעל פניהם של נתניהו, פורז, אולמרט ויתר הפריצים, ותשלח אותם מהר לפתור את הפשע שמבצעת המדינה.


 


בינינו, כולנו הרי נשלם מכיסנו על השביתה הזו. אבל לצערי אנחנו משלמים את המחיר בכל פעם שיש מחדל. זו המשמעות של מדינה. כאשר הבנק למסחר נפל, כולנו מימנו פיצויים לבעלי החשבונות, למרות שמנהלי הבנק היו האשמים. כאשר קרנות הפנסיה מתמוטטות, כולנו משלמים את הכספים החסרים, למרות שמנהלי הקרנות הם האשמים. וגם עכשיו – למרות שיש אשמים בניהול הכושל של הרשויות המקומיות – אנחנו צריכים לשלם, ולדאוג שלפחות העובדים לא ייפגעו. רק דמיינו מה הייתם מרגישים אילו הארגון שאתם עובדים בו היה מנוהל באורח לא תקין, ומישהו היה מבשר לכם כי לא תקבלו מעתה משכורת עד שמנהלי הארגון יואילו לתקן את דרכם...  זה לא מתקבל על הדעת - הלנת שכר היא פשע; גם אי תשלום פיצויי פיטורין. אם ארגון כלשהו בארץ היה עובר על החוק בהקשר הזה, בית הדין לעבודה כבר היה דואג שהוא ישלם והרבה. אבל המדינה מרשה לעצמה לעשות דברים ששום ארגון לא יכול, ועוד מתגאה בזה ורצה לתקשורת.


 


הרמב"ם אמר: "כל הכובש שכר שכיר כאילו נטל נפשו ממנו".


כנראה שחבר הלצים שמנהל את המדינה הזו אינו מכיר את הרמב"ם ולא את רוני סומק. אנשים כאלה מבינים רק שפה אחת, ועמיר פרץ יודע לדבר אותה מצוין. אז אני יותר מתומך הפעם בשביתה הגדולה הזו. מקווה שגם אתם.


 


* קו העוני / רוני סומק

 

נכתב על ידי , 21/9/2004 16:21   בקטגוריות שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)