לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2008

לו הייתי טרון (או: עשרה דברים (לפחות) שאני צריך בחיים שלי ויש בפי.סי)


כמו כל איש מחשבים טוב (קצת חנון, קצת מעופף, קצת פילוסוף. נוטה לחשוב הרבה, על החיים ובכלל, בזמן שמעביר את מרבית חייו בין כתלי המסך ואל מול המחשב), גם אני חשבתי לא פעם על היתרונות של החיים הממוחשבים, כלומר העבודה עלי מחשב, על פני החיים האמיתיים.

 

מי שלא בקיאה ברזי המחשבים, עלולה לחשוב שהחיים הממוחשבים מרובעים, משעממים ולא יעילים כלל, אך לא כך הדבר. והגם שרבים הם המתלוננים על מערכת ההפעלה (עד כדי שנאה), על הא ועל דא, קשה שלא להביט בהערכה, שלא לומר הערצה, בחלק מהפיצ'רים שאנחנו מקבלים כמובן מאליו בעולם הממוחשב, ולתהות מדוע לא הצלחנו לממש אותם עדיין בעולם האמיתי.

 

 

הנה עשרה שעולים במוחי:

 

1. CTRL+Z: צריך להסביר?  כל-כך פשוט, כל-כך טריוויאלי, כל-כך חשוב. אם פעם מחקת קובץ והתחרטת רגע אחרי, אם פעם מחקת פסקה ומיד הצטערת – לחיצה על Undo (כתלות, כמובן, באפליקציה ובזמן שעבר, ובכל-זאת סביר להניח שזה יעבוד) והמצב חזר לקדמותו, כאילו מעולם לא טעית/שגית/עשית מה שלא עשית. אח, כמה פעמים בחיים ערגתי ל-Undo שכזה בעולם האמיתי...

 

2. CTRL+A ו-DEL: ההפך מ-(1), ובכל-זאת שימושי להפליא – בחר הכל ואז מחק. נמאס לך באמצע?   הגעת למקום כלשהו וגילית שבכלל לא בא לך על כל העניין?    שתי לחיצות, והכל נמחק. אפשר להתחיל מהתחלה, או פשוט לשכוח מכל העניין. ומקסימום – תמיד יש Undo. היה מתאים לי מאוד מחיקה שכזו ביותר מדי מקרים בחיים.

 

3. Copy-Paste: חביב הסטודנטים באוניברסיטה, ה-Copy-Paste הוא ללא ספק אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר עלי מחשב. העתקת, הדבקת והופ... פתרת את הבעיה. למה להמציא את הגלגל מחדש אם אפשר פשוט להשתמש במשהו שכבר עבד למישהו/משהו אחר?   עכשיו קחו את זה הלאה, ולמה שלא אוכל להשתמש בזה גם ככלי לחיים?   להעתיק ממישהו אחר תכונות מסוימות, דיבור מיוחד, הליכה, ריקוד, you name it. להעתיק, להדביק בחיים שלי ויאללה, בלאגן!

 

 

4. Recycle Bin: המצאה אדירה שלא מוערכת דיה. מצד אחד, מאפשר לך המחשב למחוק מהעיניים כל מה שמפריע או מטריד את שלוותך. מצד שני, סל המחזור מכיל את כל הדברים האלה שמחקת, ונותן לך את האופציה להחזיר אותם בחזרה לחיים, כמו SMS ב"כוכב נולד". בסל המחזור של החיים שלי יש כל-כך הרבה דברים שהעפתי או הלכו לאיבוד באיזה שלב, דברים שאני מתגעגע אליהם ו/או מצטער שהם אינם עוד, שאני חייב, פשוט חייב לגלות איפה הוא מסתתר.

 

5. Task Manager: קצת למתקדמים, ובכל-זאת "מנהל המשימות" נותן לך שליטה מלאה על המשימות שמתבצעות על-ידך (או, בעצם, על-ידי המחשב). יש משימה שמעיקה עליך?  יש משימה שלוקחת יותר מדי זמן ומעכבת אותך?   יש לך תמיד את האופציה להרוג אותה (Kill Task או Kill Process) ולשחרר את עצמך לטובת משימות חשובות יותר/טובות יותר. פשוט אידיאלי לחיים שלי.

 

6. Auto Complete: פיצ'ר קצת מעצבן, כמו כל הפיצ'רים שגורמים לך להיות קצת מיותר בכל התהליך המורכב של ממשק אדם-מכונה, אבל ברגע שהתרגלת אליו, אתה לא יכול להסתדר בלעדיו. מישהו, משהו, משלים לך את הדברים שאתה חושב, כותב, מתחיל, מהרגע שברור מה בדיוק התכוונת. ולמה בעצם צריך להסביר כל דבר בפרוטרוט?   למה בעצם אין מי שיכול לבאר, להסביר, להשלים, ללא מגע יד אדם?

 

 

7. Check…: Check Spelling, Check Names, צ'יק צָ'ק צֶ'ק. כל-כך הרבה בדיקות ועזרה מציע המחשב, שזה מוזר שבחיים האמיתיים אתה נזרק בלי שום חברים, לבדך בעולם, להתמודד עם השגיאות שלך לבדך. אפשר אולי גלגל הצלה?!

 

8. Contact The Application Vendor: למתקדמים ממש. לכל אפליקציה (כמעט) יש "אבא", מישהו שאפשר להתקשר ולצעוק עליו אם האפליקציה לא עובדת (בתנאי ששילמת עבורה, כמובן, ולא הורדת אותה באיזה אתר מפוקפק). לאדם אתאיסט כמוני האופציה של לבוא בטענות למישהו שאחראי לכל הבלאגן הזה, כי משהו בחיים שלי לא עובד כמו שצריך, נשמעת קסומה ממש. עכשיו רק צריך לאתר מי, לעזאזל, כתב את כל הכאוס הזה...

 

 

9. Hibernate: עוד פונקציה למתקדמים. Hibernate מאפשר לך לסגור את המחשב, לכבות אותו, ולהתחיל בפעם הבאה בדיוק מהמקום שבו אתה נמצא עכשיו. דמיינו אתכם באמצע יום סוער ומעיק, וכל מה שבא לכם זה לישון. לחיצה על Hibernate, הכל נכבה, אתם תופסים תנומה הגונה, ואז – בקליק אחד – חוזרים, בכוחות מתוגברים הישר ללב הסערה. הו, חבל שלא עשני PC.

 

10. Restart: פשוטו כמשמעו. איזה יופי שאפשר פשוט לסגור הכל, כל מה שעובד ולא עובד, לכבות, להתחיל מחדש, דף חלק, נקיים, מסודרים, בלי עבר ובלי בעיות.

 

 

ואחרי שמביטים ברשימה הזו, ואחרי שמהרהרים בעניין ארוכות (מומלץ בזמן קורסים בכיתת מחשבים...), מתחשק פתאום לעזוב – ולו לאיזו חופשה קצרה – את החיים המפרכים שאנחנו חיים, ולהיכנס קצת אל תוך המטריקס, אל עולם שכולו '0' ו-'1', להיות אולי איזה טרון כזה לאיזה פרק זמן.

אפילו "סווידד" טרון...

 

נכתב על ידי , 16/4/2008 00:49   בקטגוריות יש חיים מחוץ לבלוג, רק על עצמי לספר ידעתי, טכ-Know, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)