לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2008

רוב הסיכויים שפרסומאים לא יודעים סטטיסטיקה


בסוף השבוע הקודם הגיעה הנסיעה התלת-שבועית לצפון שמלווה לעתים קרובות בהאזנה לרדיו.

וכך אני מוצא את עצמי, באמצע "ישראקלאסי", תוכנית חינוכית בגלי-צה"ל שבה משמיעים מיטב אמני ישראל יצירות קלאסיות שהם אוהבים, מאזין פתאום לאלי ישראלי שמשום מקום מגיע ומתחיל לאיים עליי.

ישראלי, בשם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מורה לי להביט במראה האחורית, כי "רוב הסיכויים שברכב שמאחוריך יש שוטר סמוי". מלחיץ.
הלוגיקה מאחורי האמירה המאיימת מגיעה בהמשך: "עשרות ניידות סמויות עם מאות שוטרים" מסתובבים בכבישי ישראל. וואווווו...

מן המפורסמות היא שפרסומאים לא יודעים מתמטיקה או סטטיסטיקה. לו היו מבינים בזה משהו, היו יודעים שכאשר בכבישי ישראל (לפי הלמ"ס, נכון לשנת 2006) 1,684,694 כלי רכב פרטיים (וזאת בניכוי משאיות, אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב מיוחד אחר) אזי ללא קשר לכמה בדיוק עשרות של ניידות סמויות יסתובבו בכבישי ישראל (100?  200?  1000?!) רוב הסיכויים הם שברכב שמאחורה אין שוטר סמוי. למען האמת, הסיכוי שרכב סמוי יימצא מאחוריי בכל רגע נתון הוא כ-0.05% (ותאמינו לי, הלכתי לקראתכם...).

אז, כרגיל, יש כאן שתי אופציות, גרועות כמעט באותה מידה: או שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פשוט משקרת לאזרחי ישראל או שמישהו במשרד הפרסום (כנראה הלפ"מ) בור בענייני מתמטיקה או סטטיסטיקה.
אני משאיר לכם לבחור את החלופה המועדפת עליכם. רוב הסיכויים שבחרתם בחלופה שלי...

 

 


תחרות רצינית למשטרת ישראל. J

נ.ב.  "מאות שוטרים" בתוך "עשרות ניידות"?   זה נשמע כמו הבדיחה "כמה שוטרים אפשר להכניס לרכב סמוי?"...

נכתב על ידי , 3/7/2008 09:26   בקטגוריות דברים בשם אומרם, יש חיים מחוץ לבלוג, פרסומיישן, רק על עצמי לספר ידעתי, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)