אחרי ש"כוכב נולד" מגלה סימנים של חולשה (מישהו בגיל 20+ עוד צופה בשטות הזו?), גם תופעת ה"קאברים לכל דבר שזז" מתחילה להירגע, ואמני ישראל מחפשים להם דרכים אחרות לכבוש את גלגל"צ.
הפתרון החדש – "גנוב לחנים משנות השמונים". ההגיון? שנות השמונים היו עשור מצוין מבחינה מוזיקלית, שנות השמונים היו מזמן, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם*.
והציבור אכן משלם – אחרי ש"טיפה" של אמילי קרפל חרך את האוזניים של מאזיני הרדיו (בלי לשלם שקל תמלוגים לקייט בוש), מגיעים "גולשים" של אסף אמדורסקי ו"נמשים" של אמילי קרפל (שוב?!) ומעלים באוב את "Steppin’ Out" של ג'ו ג'קסון מ-82' (כפי שמסביר זאת באריכות בן שלו) בדרכם לצמרת המצעדים.
קרפל, למודת קרבות אולי, מציינת על עטיפת הסינגל שהוא "נכתב בהשפעת השיר". אמדורסקי, מתוחכם יותר, גונב בצורה מספיק חכמה, שלא יסתבך אותו בפלילים אבל זה לא מוסיף לו הרבה כבוד. והציבור מטומטם כאמור, והוא לא מכיר, לא מתעניין וגם לא ממש איכפת לו. העיקר שיש גוד טיים, ולעזאזל המקוריות. אחרי הכל רק לפני רגע היינו תקועים עם קאברים של סינרגיה...
ג'ו ג'קסון בצמרת המצעד הישראלי, מוריסי והניו יורק דולז לייב בגני התערוכה, איר סופליי ומודרן טוקינג ממלאים אולמות – יש מצב שמישהו מארגן לי למחשב את "קראטקה"?!
עוד בנושא: ילדי שנות השמונים – האם זה אתה?!
* מתוך "מחכים למשיח" של שלום חנוך (עוד דוגמה לקאבר זוועתי...)