לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שברי הלב


  

גרפיטי על מדרכה בסאן חוזה, מתוך הבלוג המדהים הזה

 

 

צריכים להיות יהיו חדרים בצורת לב בהם

נתקהל כדי לתקן

את הנזקים שנגרמו מאהבה, וחצי לילה

נחליף סיפורים, נחלוק כאב משותף

שהוא תמיד שונה, ובכל זאת

כמה שההרס מושלם, כמו בית

שהחליק מקצת הצוק אל הים

או כמו צב שאיבד את שריונו

אבל ממשיך הלאה, משאיר עקבות בחול,

מחפש מקלט שם מעבר לקצף הגלים.

כולנו מנושלים לפתע

מדרכים קטנות, דיאלוג מוכר,

בטחון שבמישהו אי-שם שיחלוק אתנו

חדשות רעות, דחייה, יום חשוב,

נפילה עגמומית של קוביות העצב,

או מישהו אי-שם שיחגוג עמנו את השקט

שבו המשמעות היא להיות שניים

ללא צורך במילים. אבל ללא אהבה

נדמה שאנחנו נופלים במורד מדרגות

שלעולם לא מסתיימות. הוא עזב או היא

הסתלקה עם מישהו אחר, זה כאילו המכה

לעולם לא תפסיק להגיע אל תוך הלב

כמו אגרוף קפוץ. נקרא למקום

"מלון הלבבות השבורים", ונקווה לאחות את הצלקות

של אהבה שלא זוכה לגמול ולעזוב

עם מעט פחות קרעים, עזובה.

אני אמצא את המקום יום אחד, ואזמין שם חדר

ואספר למפסידנים על פנים

שאני לא יכול לשכוח, ועל כאב ייחודי

המדמם כמו עקבות פזורות לאורך השלג.

 

                                                            (Heart Breaks / ג'רמי ריד)
נכתב על ידי , 23/11/2005 16:49   בקטגוריות השאלון לבלוגרים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השאלון השבועי לפוטר


 

השבוע התחלתי לקרוא את "הארי פוטר" (להלן ה"פ) החדש. תגידו מה שתגידו - על הסופרת, על התופעה, על הסרטים – אני ממש אוהב את הסדרה הזו (וחוץ מזה, לא יוצא לי לקרוא הרבה באנגלית להנאתי).

 

לכבוד המאורע החגיגי, הנה תשובות ל"שאלון לבלוגר" שהתפרסם בשבוע שעבר (30/2005) לכבוד צאת הספר (לאלו, כמוני, שקוראים את ה"פ רק באנגלית, מצורף בתחתית מילון עזר להבנת התרגום לעברית) - - -

   

 

לו היית מתבונן בראי של ינפתא* – ראי שניתן לראות דרכו את משאלת הלב העמוקה ביותר, מה היית רואה?

ילדים ישנים באוהל בסלון
על זה אני חולם
זה יבוא...
ירח בים יעזור לסלק את החושך
עם טיפה של אור
לעצור זה בסוף,
עכשיו זה התחלה...      
                        (מתוך "טיפה של אור" לאביתר בנאי)

 

 

אם היה לך כדור זיכרון - כדור שקוף שהופך לאדום כששוכחים משהו, באיזה צבע הוא היה רוב הזמן?

 

לצערי הרב ולבושתי, הוא היה מהבהב באדמדמות תמידית. נדמה שאני הוכחה חיה לפרדוקס הידוע: ככל שאתה יודע/זוכר יותר, כך אתה שוכח יותר. לאחרונה, למשל, אני מתמחה בשכחה של פרצופים (אפילו של שכנים או מכרים ישנים), רשימות מכולת ושמות של חברות הי-טק. לולא הזכרון החיצוני שלי, ה-Visor Pro, ספק אם הייתי מצליח לשרוד בעולם הזה.

 

 

 

לו היית משיג שיקוי פולימיצי* - שיקוי שמאפשר להיראות כאדם אחר במשך כמה שעות, לאיזה בן אדם היית הופך?

 

פייר, לא מתחשק לי בכלל להיראות כמו אף אחד אחר. אבל אם אני ממש חייב, אבחר באופציה שעולה אסוציאטיבית – בראד פיט (כמובן, רק בשביל כמה שעות עם אנג'לינה...).

 

 

 

באיזה רגע בחיים היית ממש שמח, אם הייתה לך אפשרות להזמין את אוטונוס הלילה* – אוטובוס שמגיע לאסוף אותך בלילה, ומסיע אותך לאן שתרצה בהנפת שרביט?

 

עכשיו בדיוק. מת לקחת את אשתי היקרה לאיזה סיור לילי בניו-יורק (אותה היא לא ראתה עדיין). כך נוכל לעשות זאת בעוד ילדנו הקט ישן את שנת התינוק שלו בעריסה, ורק לדאוג לבייבי-סיטר.

 

 

 

אם היית פוגש סוהרסן* – יצור נוראי, שמשבית שמחה ומזכיר רגעים עצובים וכואבים, באלו רגעים היית נזכרת?

 

כנראה בארוע הטראומטי היחיד שאני לא הדחקתי (לא שאני מדחיק אירועים טראומטיים, אבל זה היחיד שאני זוכר כאילו היה אתמול) – להביט בסבא שלי הגוסס ולשמוע אותו מבקש למות. אין יותר נורא מזה.

 

ù

 

אם היית נתקלת בבוגארט* - חיה שמתחפשת לדבר שהכי מפחיד אותך, למה הוא היה נהפך?

 

רק דבר מפחיד אותי באמת כרגע – משהו רע שיקרה ליובלי. לא יודע ולא רוצה לדעת איך זה ייראה, אז קשה לי לומר למה הוא היה נהפך. ובואו נעזוב את זה ככה.

 

ù

 

אם היה לך מחולל-זמן* - שעון חול שיכול להחזיר אותך בזמן אחורה, ולשנות דברים בעבר, למתי היית חוזר? מה היית משנה?

 

הייתי חוזר לשנות ה-60 בסן-פרנסיסקו.  "ככה, כמו שזה, לא הייתי משנה דבר, לא הייתי נוגע בכלום. כמו שזה – זה מושלם...". ("סוף טוב הכל טוב" מתוך "אהבה" לשלום גד)

 

 

 

אם היית פוגשת טסטרל* – חיה שניתן להבחין בה רק אם ראית אדם בעת מותו, היית מסוגל לראות אותו?

 

לא, תודה לאל. ראיתי כבר יותר מאדם אחד על ערש-דווי. זה מספיק קרוב עבורי.

 

ùùù

 

   

*מילון עברי-אנגלי לענייני ה"פ

 

הראי של ינפתא = Mirror of Erised

שיקוי פולימיצי = Polyjuice Potion

אוטונוס הלילה = The Knight Bus

סוהרסן = Dementor

בוגארט = Bogart

מחולל-זמן = time-turner

טסטרל = Thestral

 

עוד פרטים בנושא העברית-אנגלית כאן.

 

נכתב על ידי , 1/8/2005 16:59   בקטגוריות השאלון לבלוגרים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דמיינו (או: נסיון ראשון לענות על השאלון לבלוגר)


 


 


שאלון לבלוגרים, שבוע 42/2004: אמונה


 


האם אתה מאמין באלוהים? אם לא, האם היית רוצה להאמין?


לא מאמין. גם לא רוצה.
היום, עם פרספקטיבה של כמה שנים אתיאיסטיות לחלוטין, אינני מכיל עוד את הצורך הזה באלוהים, גם אם אני מסוגל להבין אותו. כמו שפעם כתבתי, האלוהים שלי מת.


 


האם אתה יהודי? אם לא, אז מה?


יהודי, בטח יהודי. מעט בגלל שאמא שלי יהודיה, מעט בגלל שיש כל מיני דברים בדת הזו שאני אוהב, והרבה בגלל שאין לי ברירה - לאן שלא אלך, מה שלא אעשה, אני תקוע עם זה. פאקינג jew.


 


האם יש לך בעיה עם אנשים עם דעות שונות ממך בענייני דת?


הממממ. בסיכון משמעותי של להיות לא פוליטלי קורקט, אני נוטה היום לא להבין איך אדם יכול להיות דתי ונאור בעת ובעונה אחת. לעניות דעתי, אדם דתי נאור פשוט לא שואל את עצמו את השאלות שאני שואל ו/או עושה לעצמו הנחות עם התשובות.


לגבי דתיים קיצוניים, כלומר פנאטיים מכל סוג (חרדים, ג'יהאד, נזירי הינדו סגפנים), אני כבר נמצא ממש גועל. סורי.


 


 


"דמיינו שאין מדינות


זה באמת לא קשה


שום דבר למות או לחיות למענו


שום דת גם כן


דמיינו את כל האנשים


חיים את חייהם בשלום..."


 


 


האם, לפי דעתך, יש גן-עדן וגיהנום?


חכו 90 שנה, ואספר לכם... חחחח.


אבל ברצינות - לא, 'צטערת. אני מאמין בסופו הפיזי של אדם כסוף ממשי, האני חדל להתקיים, הגוף נקבר ומרקיב. אין עולם שאחרי, אין גלגול נשמות, סתם סוף.


 


 


"דמיינו שאין גן עדן


אם תנסו תראו שזה קל


אין גיהינום מתחתינו


ורק השמיים מעל


דמיינו את כל האנשים


חיים בשביל עכשיו..."


 


 


האם אתה מאמין בגורל?


אני מאמין בכאוס, ב"אפקט הפרפר", בעובדה שכל דבר שאני עושה משפיע על החיים שלי, אבל גם על החיים של אחרים, גם כאלה שאני לא מכיר, ולפיכך גם החיים שלי מושפעים ממעשיהם של אחרים, גם כאלה שאני לא מכיר. אם אתם רוצים לקרוא לזה "גורל", סבבה. אבל אם "גורל" פירושו "הכל ידוע מראש", פאטאליזם גמור, אז לא, ממש לא.


 


 


"דמיינו שאין רכוש


מעניין אם אתם יכולים


שום צורך בבצע או רעב


אחווה בין האנשים


דמיינו את כל האנשים


חולקים את כל העולם..."


 


 


האם אתה מאמין בגילגול נשמות?


לא. ראו תשובתי לעיל.


 


מה, לפי דעתך, יקרה לך אחרי שתמות?


כדי לחסוף תיאורים גרפיים גועליים מהקוראים, אסתפק בתיאור הבא - אקבר בחול כנהוג בדת היהודית וכל כולי ישוב לעפר, תרתי משמע.  בקיצור, ראו תשובתי לעיל.


 


 


"אתם יכולים לומר שאני חולם


אבל אני לא לבד


אני מקווה שיום אחד תצטרפו אלינו


ונחיה בעולם כאחד..."


                             (imagine / john lennon)


 


 

 

נכתב על ידי , 22/10/2004 10:36   בקטגוריות השאלון לבלוגרים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)