לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בחיי (30 שנה למותו של ג'ון לנון)


יש מקומות שאני זוכר

כל חיי, גם אם חלקם כבר השתנו

חלקם לתמיד, לא לטובה

חלקם נעלמו, חלקם נשארו

בכל המקומות האלה היו רגעים

אהבות וחברים שאני עוד זוכר אותם

חלקם כבר מתו, חלקם חיים

בחיי אהבתי את כולם.

 

30 שנה למותו של ג'ון לנון, ואני יכול לומר שהוא יישאר כאן לתמיד.

היום, יותר מתמיד, כשאני כל כך קרוב למקום שבו הוא נרצח, באותו יום שבו הוא נרצח, השירים שלו נשמעים אחרת. כאילו מתארים את מה שקורה מסביבי, את מה שאני מרגיש.

לנון פעל כאמן סולו בקושי 10 שנים. לפני זה הוא היה חלק מאותה רביעייה מופלאה. אני מודה שאני מתחבר לשירים שלו הרבה יותר מאשר ליצירה המשותפת (?) שלו עם מקרטני. שאני אוהב אותו יותר כשהוא שר שירי אהבה לילד שלו, לאשתו, כועס, מקנא, מטיף.

יש הרבה יוצרים ברשימת היוצרים האהובים עליי, אבל נדמה שלנון היה ונשאר הבולט שבהם.

 

אבל מכל החברים והאהבות האלה

אין אחת שלך משתווה

והזכרונות האלה מאבדים משמעות

כשאני חושב על מישהי חדשה כאהבה

למרות שאני יודע שאני לא אפסיק לחבב

אנשים ודברים שהיו לי לפני

אני יודע שתכופות אני אעצור לחשוב עליהם

בחיי אהבתי אותך יותר

 

את "In My Life" כתב לנון בתגובה לעיתונאי אנגלי שטען שלנון לא כותב מספיק על הילדות שלו. השיר המקורי עסק בתחנות משמעותיות בחיים של לנון הילד בליברפול, אבל לנון לא אהב אותו ובסופו של דבר שכתב אותו, כשאחד הטריגרים למלים החדשות היה מותו של סטיוארט סטקליף, נגן הבס המקורי של הביטלס. מקרטני ולנון חתומים על השיר, למרות שחלקו של מקרטני בשיר לא ברור והיה מקור למחלוקת בין השניים (מחלוקת שקיימת רק לגבי שיר נוסף אחד, אלינור ריגבי). "בחיי" הוקלט בסוף 1965.

השיר הפך לאחד השירים המצליחים והפופולאריים ביותר של הביטלס, וזכה לאינספור גרסאות כיסוי ברבות השנים. מכל הגרסאות האלה אהובה עליי במיוחד זו של ג'וני קאש, מתוך "American IV", שהוא הקליט ממש לפני מותו ולרגעים נשמע כמו שיר הפרידה שלו.

היום, במידה רבה, כשאני מקשיב לו, זה נשמע כמו שיר הפרידה של ג'ון לנון.

נכתב על ידי , 8/12/2010 22:23   בקטגוריות אני שומע שוב ברגעי השלווה את..., הלהקה הגדולה שלמעלה, המלצה - מוסיקה, רק על עצמי לספר ידעתי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ולא דברה עוד שירה (לפיצ'י)


תְּחִלָּה דִּבְּרָה שִׁירָה בִּלְשׁוֹן בְּנֵי

אָדָם

וְהָיְתָה לְשׁוֹן מְחִילָה

 

אַחַר-כָּךְ סִכְּלוּ קִלְקְלוּ בְּנֵי אָדָם

בַּלָּשׁוֹן

 

וּבָאָה הַלָּשׁוֹן בִּמְחִלָּה

נִדְבְּרָה

לֶעָפָר

 

וְלֹא דִּבְּרָה עוֹד

שִׁירָה

 

 

את יהורם בן מאיר (פיצ'י) גיליתי רק לפני מספר חודשים, עת גיליתי את ספרו "ונהר הירקון יצא מעדן".

 

הגעתיו אליו דרך שיר שלו שנורא ריגש אותי.

 

השבוע גיליתי שפיצ'י נפטר לפני שבוע בדיוק, לאחר מחלה קשה, והוא בן 69.

נכתב על ידי , 14/6/2010 21:29   בקטגוריות הלהקה הגדולה שלמעלה, הפואטיקה של אחרים, רק על עצמי לספר ידעתי, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טיפש חכם – מאיר אריאל, עשר שנים בלעדיו


אומרים שהוא טיפש

פגש

אומרים שהוא חכם

החליפו מה נשמע בככה ככה

 

אומרים שהוא טיפש

חייך חיוך רחב רחב

אומרים שהוא חכם

עינו לא נחה

 

אני לא יודע לאן

השיר הזה סוחב

אני לא קובע כאן

אני רק הכותב

 

הכותב הוא מאיר אריאל. השיר "טיפש חכם".

מתוך האלבום "שירי חג ומועד ונופל". אלבום מושלם.  

והוא היה טיפש אמיתי לפעמים.

אבל רוב הזמן גאון מופרע.

ומעטים ידעו לראות מתחת לחיוכים

את המהות של הדברים, את השירה.

 

עשר שנים בלעדיו

אהוד כבר כתב ב"בלוז כנעני"

שמילים כמו שלו אף אחד לא כתב

וגם לא יכתוב כנראה לצערי.

איש לא שיער שכך זה ייגמר

שפתאום הוא ייעלם אל הדממה

ואנחנו כאן בודדים נישאר

להעלות את זכרו פעם בשנה.

 

והוא אולי מביט מלמעלה

מרביץ גיהוק ואל הפיג'מה שב

ואומר: גם אם ידעתי זאת, יה אללה

הייתי מזמר עכשיו.

 

אומרים שהוא טיפש, פתאום הפך ויהי עשן

ונעלם בבקבוקו הימה

אומרים שהוא חכם, חשב שזהו טריק ישן

הרביץ גיהוק ושב אל הפיג'מה

 

אני לא יכולתי לחזות

שכך זה ייגמר

אך גם אם ידעתי זאת

הייתי מזמר

 

עובדה הן ידעתי זאת

הריני מזמר

אני לא יכולתי לחזות

שכך זה ייגמר

נכתב על ידי , 19/7/2009 11:32   בקטגוריות אני שומע שוב ברגעי השלווה את..., הפואטיקה של אחרים, הלהקה הגדולה שלמעלה, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)