לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שגיא נאור


"רוק'נ'רול הוא מהות החיים וכתיבה על רוק'נ'רול היא דרך חיים" (לסטר בנגס)

Avatarכינוי: 

בן: 50

Google:  sagman

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שירת זרים 2#: לעצים הנמוכים ביותר צמרות


שוב אני לבד... מה אני הולך לעשות עם זה?!

 

לעצים הנמוכים ביותר צמרות, לנמלה חוצפתה,

לזבוב זעמו, לניצוצות הקטנים חומם הנעים;

השערות הדקות ביותר מטילות צללית, אף שהיא קטנה,

ולדבורים עוקצים, אף שהם אינם מרשימים;

   לימים יש את מקורותיהם, גם למעיינות רדודים;

   ואהבה היא אהבה, בלב קבצנים ומלכים.

 

היכן שהמים זורמים ברכות אינסופית, שם נהרות נחצים עמוקים ביותר:

החוגה סובבת, אך איש אינו מבחין בה נעה;

האמונה החזקה ביותר נמצאת בקומץ מילים, לא יותר;

הצבים לא שרים, ובכל-זאת מלאים אהבה;

   ללבבות אמיתיים יש אוזניים, ועיניים, לא לשונות כדי לדבר:

   הם שומעים, ורואים, ומסמנים, ואז מגיע זמנם להישבר.

 

 

 "The Lowest Trees Have Tops" שכתב סר אדוארד דייר, נחשב לאחד הטקסטים האליזבתיינים החשובים ביותר.

 

דייר, שחי במאה ה-16, היה חצרן ומשורר. המלכה אליזבת ה-I שלחה אותו במשימות לארצות השפלה ולדנמרק. מאוחר יותר הוא זכה לתואר אביר. שמו הלך לפניו כמשורר חשוב, אך מעט מיצירתו שרדה לאורך השנים. אגב, בשנה שעברה חידש סטינג את לחניו של ג'ון דאולנד, וביניהם את הלחן לשיר הזה, באלבום "Songs From The Labyrinth".

 

 

 

נכתב על ידי , 1/3/2007 12:00   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים, שירת זרים, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שירת זרים 1#: Brown Penny


לחשתי "אני צעיר מדי"

ואז "אני מספיק מבוגר"

ולפיכך הטלתי מטבע

לגלות אם אהבה לי אבחר.

"צא ואהוב, צא ואהוב, איש צעיר

אם הגברת צעירה ונאווה".

אה, מטבע, מטבע חום, מטבע חום,

אני מיטלטל כסערה בתלתלי שיערה.

 

הו, האהבה היא דבר מפותל

אין אדם חכם מספיק בעולם

כדי לגלות מה מסתתר בתוכה

שהרי הוא יהרהר באהבה כל הזמן

עד שהכוכבים יברחו

והצללים יאכלו את הירח חי

אה, מטבע, מטבע חום, מטבע חום,

אינך יכול להתחיל לאהוב מוקדם מדי.

 

                                    (Brown Penny)

 

 

אני מתכבד לפתוח בזאת את פרויקט "שירת זרים", עליו סיפרתי כבר בפוסט הפתיחה.

 

לצערי, החברים הנכבדים שהודיעו על הצטרפותם למועדון העדיפו להימנע מהשתתפות פעילה בפוסט הפתיחה, ולכן נותרתם רק עם התרגום שלי ל-"Brown Penny", שירו של המשורר והמחזאי האירי ו.ב. ייטס, זוכה פרס נובל לספרות (1923) ופרס גוטנברג לשירה (1934).

 

Brown Penny הוא שיר נהדר על האהבה והחיים סביבה/איתה. המטבע החום הוא כמובן הפני הבריטי הישן, שאכן היה גדול וחום ובעל משמעות סמלית מיוחדת אצל בני העם הבריטי - שהאהבה היא יקרה מפז, חסרת מחיר. (אגב, מכאן מגיע עם הביטוי האנגלי "penny for your thoughts").

 

לאחרונה נתקלתי בשיר הנפלא הזה בקומדיה "Must Love Dogs" (מטופשת למדי, אבל מעבירה יופי טיסה לחו"ל) ואני שמח מאוד לפתוח איתו את הפרויקט.

 

נכתב על ידי , 4/2/2007 14:30   בקטגוריות הפואטיקה של אחרים, פרוייקטים, שירה/פרוזה/פרוזאק, שירת זרים, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שירת זרים – חצי נחמה (פרוייקט)


מאז פתיחת הבלוג שלי, עשיתי לי מנהג קבוע לתרגם אחת לכמה זמן שיר מאנגלית לעברית. וכשאני כותב "שיר" אני מתכוון לשיר, כלומר לשירה, בעיקר בשפה האנגלית. זה מעניין, זה מאתגר וזה מוסיף צבע ועניין שלא מכאן לכל האופי והאווירה של הבלוג.

 

בעקבות הפוסט שלי על "האהבה איננה עיוורת" של עדנה סנט וינסנט מיליי, החלטתי לייסד כאן פינה חודשית (כך אני מקווה), שבה אציע אחת לחודש שיר בשפה האנגלית אותו תוכלו – אם תרצו, כמובן – לתרגם, ושבוע-שבועיים אחר-כך אביא כאן את התרגומים השונים לאותו השיר. את התרגומים אפשר לשלוח לי במייל או לפרסם בבלוג שלכם (אם יש לכם) או בכל במה אחרת, כל עוד אתם שולחים לי לינק.

 

הפרוייקט, תחת השם הזמני "שירת זרים – חצי נחמה", יחל – כך אני מקווה – בפברואר. שיר ראשון יישלח עד סוף השבוע.

 

להרשמה אפשר להגיב כאן ולכלול את המייל שלכם או לחילופין לשלוח לי מייל לפי הכתובת המופיעה בראש הבלוג.

 

בהצלחה!

נכתב על ידי , 14/1/2007 08:36   בקטגוריות פרוייקטים, הפואטיקה של אחרים, סיפרותי, שירת זרים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



224,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשגיא.ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שגיא.ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)