לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ביקורות מוזיקה וכתבות תרבות - עמי ברנד

עמי ברנד, מבקר המוזיקה של "מקור ראשון". מעלה לכאן מהדברים שהופיעו בעיתון: ביקורות על מוזיקה ישראלית, לפעמים מחו"ל ולפעמים כתבות מגזיניות.

כינוי:  עמי ברנד

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2004

ביוקרת סינגלים - אמדורסקי ואם סי שירי


ממלא ומשכלל


 


אספ אמדורסקי – יום אחד ; הד ארצי


 


לפני חמש שנים הודיע אסף אמדורסקי שהוא פורש מכתיבת מוזיקה בעברית ומתכוון להתמקד ביצירת קטעי דאנס אלקטרוני. הוא לא עמד בדיבורו, וטוב שכך. השיר החדש שלו, 'יום אחד' מתוך אלבום שייקרא 'דאונטאון תל אביב", מצליח לאסוף מהתקופה הדאנסית שלו השפעות היוצרות אווירה של התחדשות. 'יום אחד' נקרא במקור 'מסע ארוך' והוקלט בביצוע 'חלב ודבש' עם לאה לופטין כסולנית. את הפופ החלול של 'חלב ודבש' ממלא אמדורסקי בעומק ורגש ומשכלל עם סקרצ'ינג (נגינה לאחור של תקליט ויניל) ועבודת קלידים רעננה. כמעט צריך את רשימת הקרדיטים כדי להיווכח שלא מדובר בשיר מקורי שלו. יעל גבירץ, מילים, וקובי אשרת, לחן  יכולים לרוות נחת מהניעור הנאה של אמדורסקי לשיר שלהם.


 


 


בלי התנשאות


MCשירי – מתי תחייכי;  הד ארצי


 


זירת הראפ/היפ הופ כבר מזמן הפכה לחלק מהמיינסטרים המקומי. למרות שיש יוצרים רבים, המשבצת הנשית נשארה משום מה ריקה. ובכן, לא עוד. אחרי שיתוף פעולה עם 'הדג נחש', MCשירי, חלוצת הראפ הנשי, מתחילה קריירת סולו. ב'מתי תחייכי' היא מעזה ללכת על הנושא החשוב והלא מטופל מספיק של נשים מוכות. הפניה שלה את האישה המוכה נעשית בגובה העיניים. אין בה תוכחה או התנשאות. המיליטנטיות הפמיניסטית העולה מהטקסט נעטפת ברית'ם אנד בלוז עכשווי ובפזמון קליט. לעומת להקת האם, 'הדג נחש' שירי מוכיחה יכולת טקסטואלית ומוזיקלית משובחת ולא נופלת בקלישאות או בעברית משובשת. אין ספק שיש לה מה להציע.


 


 

נכתב על ידי עמי ברנד , 4/8/2004 14:36  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



2,800
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעמי ברנד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עמי ברנד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)