לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ביקורות מוזיקה וכתבות תרבות - עמי ברנד

עמי ברנד, מבקר המוזיקה של "מקור ראשון". מעלה לכאן מהדברים שהופיעו בעיתון: ביקורות על מוזיקה ישראלית, לפעמים מחו"ל ולפעמים כתבות מגזיניות.

כינוי:  עמי ברנד

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2004

קטאמין


לא מתכסים בשמיכה


Katamine E.P - Katamine ; הוצאה עצמית, הפצה: 'נו דיסטריביושן'


 


מוזיקה איננה עניין של עונות. יש כמובן מוזיקה שיותר מתאימה ללוות רוח שורקת וטיפות על השמשה, אבל זו לא מהות, אלא רק תפאורה. מצד שני, יש בהחלט מוזיקה שרק להאזין לה גורם בהכרח לדמיין את אותן רוחות.  'קטאמין' הוא הרכב שמאחוריו אסי תגר, שכתב את כל החומר, ועידו סגל. לדיסק הזה יש דווקא עטיפה מרשימה ומושקעת עם צילום ילדות בשחור לבן. זהו אי.פי בן חמישה שירים. אחד מהם גרסת כיסוי לשיר של 'סוניק יות''. תגר הוא ישראלי שבילה תקופות ארוכות בחו"ל. בגיל 12 עבר עם ההורים לדרום אפריקה, שנתיים לאחר מכן ללונדון ואחר כך חזר לארץ לצבא. רק אחר כך הוא פנה לעסוק במוזיקה. הוא שוב בלונדון, לומד ב'רויאל אקדמי'.


המוזיקה שקטה וצלולה. גיטרות ושירה. פולק ורוק רך שנע בין ניק דרייק לאליוט סמית' שתגר אפילו זכה ללוות בגיטרה בהופעות. העגמומיות שולטת אבל היא מהסוג המפרה. כזה שגורם לרצות לצאת החוצה, לא להתכסות בשמיכה מעל לראש. כמו עמרי לוי שהוציא השנה אלבום פולק שלם באנגלית והצדיק לחלוטין את הבחירה בשפה הזרה, 'קאטמין' בהחלט יוצרים רושם טוב וציפייה להמשך.


בשמיעה ראשונה השירים כאן נשמעים לא שייכים לשום דבר. רק אחר כך הקסם שלהם לוקח את המאזין רחוק מכאן ומהקיץ הלוהט של אוגוסט. האלבום השלם של 'קאטמין', כך נכתב באתר 'מומה', יופק בידיו האמונות של ברי סחרוף ויכלול גם תמיכה של נגנים נוספים ומוכשרים כמו אורי פרוסט ('כרמלה גרוס וגנר') ועודד פרח ('רעש').

 

נכתב על ידי עמי ברנד , 2/9/2004 02:05  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



2,800
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעמי ברנד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עמי ברנד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)