לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ביקורות מוזיקה וכתבות תרבות - עמי ברנד

עמי ברנד, מבקר המוזיקה של "מקור ראשון". מעלה לכאן מהדברים שהופיעו בעיתון: ביקורות על מוזיקה ישראלית, לפעמים מחו"ל ולפעמים כתבות מגזיניות.

כינוי:  עמי ברנד

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2004

מאיר אריאל - המיטב


 


על הצד הבטוח.


 


מאיר אריאל – המיטב; אן-אם-סי


 


תופעה ידועה היא בעולם שאמנים מתים מוצאים תקליטים במהירות ובקצב של היו מביישים אמנים חיים. מדובר, כמובן, בהקלטות גנוזות ובאוספים. מאז מותו של מאיר אריאל הופיעו אוסף הקלטות ביתיות משופרות תחת השם 'מודה אני', אלבום בהופעה, 'בהופעה אחרונה 1999', די וי די בהופעה וקופסה רטרוספקטיבית בת חמישה דיסקים.


האוסף החדש, 'המיטב', יכול להיחשב כמעין קיצור של הקופסה. שני דיסקים המסכמים כרונולוגית את הקריירה של אריאל כזמר. הדיסק הראשון מציג יצירה הומוגנית יותר האופיינית לתקופה שלפני התהדקות הקשר שלו עם היהדות. הדיסק השני איננו אחיד מבחינת הרמה בעיקר כי אלבומו הנוקב ביותר מהתקופה ה'דתית', 'רישומי פחם' מיוצג באוסף בשיר אחד בלבד, ולא המוצלח מביניהם ('שמעתי שאת נמצאת').


מאיר אריאל, למרות גדולתו הבלתי מעורערת ככותב מילים, לא הצליח כמעט ליצור אלבום אחיד ברמתו. כזה שיכול להיות מוזכר כיצירת המופת האולטימטיבית שלו. משום כך, אלבום אוסף איננו בהכרח רעיון מגונה. אלא שכמובן, תמיד תלוי מי עורך את האוסף ומה הן מטרותיו. ליאור מזרחי שערך, הלך על השיטה המקובלת באן אם סי בסדרת 'המיטב'. כלומר היצמדות לסדר הכרונולוגי עד לרמת הסדר המקורי של השירים באלבום שממנו נלקחו. גישה כזאת, כאשר היא משולבת עם הצורך לדלות בעיקר את השירים המוכרים, יוצרת אוסף הפוחד מהצדדים הפחות נגישים של אריאל, הולך על הצד הבטוח בתקווה לככב במצעדי המכירות. גישה זו נראית מוזרה ביתור דווקא אצל אמן שמסחריות אף פעם לא הייתה הצד החזק שלו.


השיר היחיד כאן שלא הופיע מעולם על דיסק הוא ביצוע של אריאל לשיר של יהודה עמיחי שהולחן לערב שירי משוררים שהתקיים ב-98'. מדובר בשיר בינוני שאינו משיאו של עמיחי כמשורר או של אריאל כמלחין. לעומת זאת, השירים שנלקחו מהקלטת ההופעה האחרונה, 'עכשיו להתאהב' ו'שלל שרב' יכולים לחסוך את קניית הדיסק ההוא, שכן מדובר ב'היילייטס' של ההופעה. הביצוע הנדיר של אריאל ל'שלל שרב' באווירה פוליקרית-יוונית.


קשה להבין מי קהל היעד של המוצר הזה; אוהב אריאל אמיתי לא יכול להסתפק בצמד הדיסקים האלה על פני הקטלוג המלא ואילו המאזין המתחיל, ייטב לו אם יפנה ל'זרעי קיץ' או לאלבום הבכורה המופתי, 'שירי חג מועד ונופל'.

נכתב על ידי עמי ברנד , 2/9/2004 02:08  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



2,800
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעמי ברנד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עמי ברנד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)