לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תאטרון אנטומי
Avatarכינוי:  טלי רבן-הכט

בת: 44

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2005

מֶרְצֶ'נְדָת


 

דרך הפוסטון המשעשע של אולימפיה הגעתי לידיעה על הקמת דת ה"ג'דיי" החדשה. זה סקרן אותי נורא, והתחלתי לחשוב בכל מיני כיוונים.

תמיד תהיתי איך נוצרות דתות. עכשיו יש לי הזדמנות חד-פעמית ממש להיות שם כשזה קורה. לראות היסטוריה בפעולה.

וידוי הכרחי: מעולם לא ראיתי אף סרט של "מלחמת הכוכבים", לא בקולנוע או בוידאו או בטלוויזיה, לא קראתי שום ספר או בדל כתבת ביקורת, לא שמעתי שום פסקול (או לפחות כך נדמה לי), לא קניתי שום חולצת מרצ'נדייז ולא ציטטתי בכוונה תחילה שום רפליקה.

עד כדי כך אין לי מושג (ולא, חברים, אלה לא חיים קלים כשאתה חנון-על).

 

אבל אם נתעלם מהגיחוך הציני המתבקש, הידיעה הזו הצליחה לעורר את הדמיון שלי.

איפה עובר הקו שלפניו אתה מעריץ ואחריו אתה פתאום מאמין דתי?

מה בחומרים שמהם עשויה הסדרה (בעיקר מבחינת נושאי עיסוק והטיפול האסתטי בהם) הופך אותה לאקט של פולחן דתי?

במה אלה חומרים שונים מכל יצירה אחרת?

האם הגענו לעידן שבו הקולנוע או הטלוויזיה הם נושאי המסר הדתי?

או שהם המסר הדתי בעצמו? או שניהם?

הלא גם על תיאטרון "הבימה" נאמר בראשיתו שהוא "בית המקדש החילוני". משפט מוחץ מרוב ריבוי-משמעויות שנגזרות ממנו. ואמנות זו אמנות.

אז למה נדמה לי שיש הבדל בין תיאטרון ציוני עני חדור שליחות, לבין קברניטי האולפנים ההוליוודיים ששולטים בממון ובפוליטיקה?

בדת, כמו באמנות, האם זה משנה כשיש פער בין מטרת העשייה של הסרט (הממ, כסף?) לבין המסר הנקלט אצל הקהל (אור דתי)?

 

יש עוד הרבה תהיות נוספות. מרתק לחלוטין, העניין הזה. אפילו בלי להכיר שמץ מהסרטים.

 

 

נכתב על ידי טלי רבן-הכט , 9/6/2005 20:33   בקטגוריות המסקרנים  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



85,783
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטלי רבן-הכט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טלי רבן-הכט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)