לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תאטרון אנטומי
Avatarכינוי:  טלי רבן-הכט

בת: 44

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2006

עכשיו ברגש/ מחזה במערכה אחת (טלי רבן)


(ייצוג כלשהו של בית, "כל העולם ספה". נכנסים. ביניהם טינה עתיקה כבושה, מאמץ עילאי לנחמדות)

 

הוא:      לא האמנתי להם לרגע.

היא:      הם בעצמם לא האמינו לעצמם.

הוא:      כמעט צחקו באמצע, ראית?

היא:      והסוף בכלל היה בלתי נסבל.

הוא:      בלי טיפת אמת, בלי רגש.

היא:      פינטר היה מזדעזע.

הוא:      פשוט בושה לתיאטרון, זה מה שזה היה.

היא:      בהתחלה זה דווקא נראה ממש מבטיח.

הוא:      מבטיח, אין מה להגיד.

היא:      אבל פתאום כל כך היה מגעיל הכל, כל כך מגעיל.

הוא:      רציתי לצאת באמצע. זאת את שלא הסכמת.

היא:      כי היה כל כך מבטיח.

הוא:      ופתאום לא היה.

היא:      פתאום נהיה רע.

הוא:      רגע אחד טוב, ורגע אחר כך -

היא:      מתי היה הרגע שפתאום היה מטוב ל -?

הוא:      לא יכול לשים על זה את האצבע.

היא:      חייב להיות הרגע. הרי הכל זה רגעים. חייב להיות הרגע האחד הזה

הוא:      תמיד את חופרת בזה, כמה אפשר לשמוע.

היא:      סליחה שזה מעניין אותי.

הוא:      די, בסך הכל היה ערב נחמד.

היא:      היה יום נחמד.

הוא:      כן, מאוד נחמד.

היא:      תודה.

הוא:      כן, תודה.

 

(פאוזה)

 

היא:      אני עייפה.

הוא:      עוד מוקדם.

היא:      מרגיש מאוחר.

הוא:      עוד אפשר  -

היא:      כן, אפשר.

הוא:      עכשיו?

היא:      רגע.

 

(שניהם מפנים גב זה לזה, פתאום מתרגשים מאוד, מסתדרים- בגדים, שיער, יציבה, מתייפים. ידיים זוחלות באיטיות זה לעבר זו, מגששות, וכשנפגשות מסתובבים בהדרגה שוב זה לעבר זו)

 

הוא:      פשוט מדהימה.

היא:      אני קצת מתרגשת, סליחה.

הוא:      מה סליחה, מה זה שווה אם לא מתרגשים.

היא:      התגעגעתי.

הוא:      כמעט השתגעתי.

היא:      הבית הזה מספיק גדול בשביל שתגור כאן, אתה יודע.

הוא:      את יודעת שאני לא יכול לעזוב אותה.

היא:      אני הייתי מוכנה לעזוב אותו בשבילך.

הוא:      אבל את לא עושה את זה.

 

(מתנשקים ממושכות)

 

היא:      (מתנתקת) מספיק.

הוא:      מה?

היא:      כמה אפשר?

הוא:      מה את רוצה מחיי?

היא:      השלמתי כבר עם הבגידה שלך. מילא.

הוא:      נו, מה עכשיו?

היא:      אבל מה שרוצח אותי-

הוא:      דרמה, דרמה, דרמה.

היא:      למה אתה חייב להיות כל כך-

הוא:      מה?

היא:      מאושר!

הוא:      מאושר?!

היא:      למה כל כך טוב לך פתאום?

הוא:      למה טוב לי? ולך לא טוב?

היא:      כן, אבל-

הוא:      אבל מה?

היא:      לראות שכל כך מצאת את עצמך בתוך זה, לראות אותך כל כך חי-

הוא:      נו?

היא:      זה הורג אותי.

 

(פאוזה)

 

היא:      סליחה.

הוא:      שוב עשית את זה.

היא:      סליחה. סליחה.

הוא:      די, בסדר.

היא:      אין לי אף אחד חוץ ממך.

הוא:      לי אין אף אחת חוץ ממך.

היא:      אני יודעת. (פאוזה) שקרן!

הוא:      זה לא נחשב.

היא:      זה? זה הכי נחשב.

הוא:      טוב, אז תשכחי מזה. נגמר!

 

(פאוזה)

 

היא:      (מחוות פיוס) הלכנו היום לתיאטרון.

הוא:      גם אנחנו. (מגניבים מבט)

היא:      ראיתי אותך בהפסקה, במסדרון.

הוא:      כמעט התנפלתי עליך.

היא:      מול אשתך? (מתרפקת)

הוא:      שתלך לעזאזל אשתי.

 

(היא מרפה ממנו, פגועה)

 

היא:      די, זה כואב.

הוא:      אני מבקש סליחה. את סולחת?

היא:      (עולצת מדי) מה אכפת לי? אנחנו אפילו לא מכירות!

 

(מתנשקים. היא מתנתקת)

 

הוא:      לאן נעלמת?

היא:      איבדתי את הרגע ההוא.

הוא:      לא שוב.

היא:      אני מוכרחה להבין מתי זה היה.

הוא:      אין לנו הרבה זמן, בעלך בדרך.

היא:      היה כל כך מבטיח, והתחיל, מצחיק, ופתאום -

הוא:      את הורסת הכל.

היא:      פתאום ממש לא מצחיק-

הוא:      הרסת.

היא:      רק ניסיתי להבין.

הוא:      היית כל כך מדהימה בהתחלה. הרסת.

היא:      סליחה. סליחה.

הוא:      כל זה היה רעיון שלך.

היא:      אני יודעת.

הוא:      זה היה רעיון טוב.

היא:      אני לא יכולה יותר.

הוא:      זה היה רעיון מצוין!

היא:      זה יצא משליטה.

הוא:      אני אוהב אותך.

היא:      יצאנו משליטה.

הוא:      זה הכל בדמיון שלנו.

היא:      אתה בוגד בי כל הזמן.

הוא:      זה לא אני.

היא:      אתה בוגד בי מול העיניים שלי!

הוא:      זאת לא את.

היא:      אני אפילו לא יכולה לעצום עיניים.

הוא:      זה היה רעיון שלך.

היא:      ובכלל לא אכפת לך שאני שם!

הוא:      אני לא בוגד בך עם אף אחת!

היא:      אתה חושב?!

הוא:      את אשתי. אני אוהב אותך.

היא:      זאת לא אני. זאת הפילגש. אותי אתה שונא.

הוא:      בשבילך הסכמתי לכל ההצגה הזאת.

היא:      לא ממש סבלת.

הוא:      אני לא אוהב לפגוע בך.

היא:      אתה לא מספיק לא אוהב את זה.

הוא:      זה היה רעיון שלך.

היא:      דמיינתי דברים אחרת.

הוא:      כשאנחנו ככה, אני אוהב אותך.

היא:      אתה מחקה אהבה של אחרים.

הוא:      לא. אני רואה אותך. כל יום את כמו נכה, ואז מתחילים, ופתאום את הולכת. רצה!

היא:      בורחת.

הוא:      אני אוהב להסתכל לך בעיניים כשאת ככה.

היא:      רק אז אתה מסוגל להסתכל לי בעיניים בלי להרוג אותי.

הוא:      כי פעם הבטחת לי אושר גדול. לא קיימת.

היא:      זה לא היית אתה. זו לא הייתי אני.

הוא:      רוקנת אותי לגמרי.

היא:      מצצת ממני הכל. תליין שלי.

הוא:      את לא קורבן. את אשתי. תמיד תהיה אהבה.

היא:      אבל צריך גם חיבה. אין חיבה בין ערפדים.

 

(פאוזה. נסיון אחרון למשחק)

 

הוא:      נפרדתי ממנה. ממש עכשיו.

היא:      (אחרי שתיקה. מחליטה לשתף פעולה עם המשחק) לא האמנתי שזה יבוא.

הוא:      זה היה בלתי נמנע. אני אוהב אותך.

היא:      תחיה איתי. מבטיח?

הוא:      מבטיח.

היא:      כמו שאנחנו עכשיו?

הוא:      כשזה כל כך נכון, זה לא יכול להשתנות.

 

(חיבוק ארוך וטוב לו. בעצם סוף. מתוך החיבוק השחקנים מתקלפים מהדמויות, והטקסט הראשון- עדיין בחיבוק-  הוא כבר ניצן של סקפטיות פסקנית. הם מפנים את הבמה מהתפאורה, מפרקים את ההצגה)

 

הוא:      לא האמנתי להם לרגע.

היא:      הם בעצמם לא האמינו לעצמם.

הוא:      כמעט צחקו באמצע, ראית?

היא:      והסוף בכלל היה בלתי נסבל.

הוא:      בלי טיפת אמת, בלי רגש.

היא:      פינטר היה מזדעזע.

הוא:      פשוט בושה לתיאטרון, זה מה שזה היה.

היא:      בהתחלה זה דווקא נראה ממש מבטיח.

הוא:      מבטיח, אין מה להגיד.

היא:      אבל פתאום כל כך היה מגעיל הכל, כל כך מגעיל.

הוא:      רציתי לצאת באמצע. זאת את שלא הסכמת.

היא:      כי היה כל כך מבטיח.

הוא:      ופתאום לא היה.

היא:      פתאום נהיה רע.

הוא:      רגע אחד טוב, ורגע אחר כך -

היא:      מתי היה הרגע שפתאום היה מטוב ל -?

הוא:      לא יכול לשים על זה את האצבע.

היא:      חייב להיות הרגע. הרי הכל זה רגעים. חייב להיות הרגע האחד הזה -

 

  

-סוף-

 

 

 (כל הזכויות שמורות. זו עדיין סקיצה התחלתית, הערות יתקבלו בברכה)

 

נכתב על ידי טלי רבן-הכט , 8/5/2006 17:33   בקטגוריות דרמה  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



85,783
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטלי רבן-הכט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טלי רבן-הכט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)