לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


תאטרון אנטומי
Avatarכינוי:  טלי רבן-הכט

בת: 44

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2006

המחזאי של הומור הגרדומים


הלא הוא ג'ורג' טאבורי, מספר:

 

"המופע התיאטרלי הראשון שראיתי היה כשהייתי בערך בן שלוש. הלכתי עם אבא לקרקס. היו שם ליצנים, קוסמים, חיות, הכל היה מאוד יפה. ואז לוליינית אחת עמדה גבוה, על החבל, יפהפיה, מלכותית, לבושה בתלבושת מנצנצת. היא קדה לקהל, ובשנייה הבאה נפלה וצללה מטה. שכבה מרוסקת, מתה בתוך בריכה של דם. הייתי בהלם, אני זוכר שעשיתי במכנסיים. כולם הזדעזעו. למחרת הלכתי שוב. הייתי בטוח שזה מה שתיאטרון אמור להיות- לוליינית יפהפיה מתרסקת כל ערב אל מותה לשלולית של דם. זה נראה לי מדהים, יפהפה, מזעזע, מטלטל. אבל למחרת זה לא קרה, ואני התאכזבתי. כך תיאטרון נחרת לי בזכרון עד היום- כתערובת של יופי, התפעלות, אימה, זוועה וטרור."

 

 

עוד על טאבורי, במאי ומחזאי השואה הגרוטסקית- בהמשך. בינתיים, לינקים:

 

על טאבורי והסוגיה היהודית-

http://muse.jhu.edu/demo/theater/v029/29.2zipes.html

 

על טאבורי וברכט (ראיון)-

http://www.theaterderzeit.de/content/arbuech3b.php

 

נכתב על ידי טלי רבן-הכט , 7/6/2006 00:15   בקטגוריות ציטוטים  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



85,783
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטלי רבן-הכט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טלי רבן-הכט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)