לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Hold your Devil by his spoke and spin him to the ground

Avatarכינוי: 

בן: 37

MSN: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2011

מנות אחרונות


פחות מעשרים וארבע שעות אחרי פרסום הפוסט האחרון, קיבלתי שיחה מהבחורה שסידרה לי את הג'וב הירושלמי. היא אמרה שהתקבלתי. ביום שני כבר הלכתי לדבר עם אחד מאחראי המשמרת במסעדה והסברתי לו, שהמצב החדש מאוד יקשה עלי לתת את ארבע המשמרות השבועיות שהם דורשים. הוא הנהן ואמר לי לחשוב על זה. אחרי משמרת מהתחת, שאחוז לא מבוטל מְתַחַתִיוּתָהּ נבע מאותו מנהל משמרת, החלטתי שלא בכוח. במשמרת הבאה שלי פניתי כבר למנהל המסעדה, ואמרתי לו שאני לא ממשיך. כמובן שהם לא דיברו ביניהם, והייתי צריך לספר את כל הסיפור שוב. נוהל המידור המשיך כשגם מנהל המסעדה לא טרח לבשר למנהלי המשמרת שהחלטתי להתפטר. אם תשאלו אותי, זו היתה הבעיה העיקרית של המקום – ההנחה התמימה למדי שאנשים פשוט יקלטו מהאוויר מסרים שהועברו אליהם. כלומר, מנהל המשמרת הניח שאני כבר אטפל בבעיה שלי בעצמי (השאלה "למה בכלל הרגשת כל כך תקוע עד לשלב שאתה שוקל להתפטר" לא עניינה אותו יותר מדי), מנהל המסעדה הניח שהפצתי לכולם את בשורת סיום העבודה שלי, וגם אני עצמי הנחתי שבמקום עבודה מקובל להעביר הודעות על התפטרות של עובד לאנשים ש... יו נואו, צריכים לדעת מזה. בכל מקרה, אני משתדל לא להיות מריר בנושא. עזבתי בראש מורם יחסית, ומלבד מצעד הבושה שצפוי לי בימים הקרובים, עת אאלץ לחזור למסעדה ולאסוף את המשכורת של השבוע האחרון, אני חושב שהפרק הזה הסתיים יפה.

 

הענן האפרפר האחד שמעיב על תרחיש הלבבות והפרפרים שלי הוא, סורפרייז-סורפרייז, האופי שלי. או מדויק יותר לומר: הצורך הכפייתי שלי לשדר כלפי חוץ שהכל אצלי מהמם וחצי. לאורך כל השבוע, על אף שידעתי היטב שהעתיד שלי במסעדה נמצא בצומת הרחובות לוט וערפל, לא אמרתי כלום לאיש מהצוות הלא-מנהלתי. כל האנשים שאשכרה דיברתי איתם במהלך השבוע, מלצרים של ממש וסתם מתלמדים כמוני – לכולם אמרתי שמגניב לי לגמרי, והנה תיכף מגיע רגע ההסמכה שלי. לעזאזל, אפילו ישבתי ואכלתי שם ארוחת צוות ביום חמישי. זאת בערך המקבילה המקומית להצמדת אגודלים מדממים. רק לבחורה אחת, החביבה עלי בצי המלצרים, אמרתי שאני לא יודע מה העתיד צופן לי. רגע לפני שסיימתי את המשמרת של יום שני, עצרתי לפטפט עמה, וסיפרתי לה גרסה מסולפת של הסיפור. העצה שהשיאה לי (" אם לא כיף לך, אז תלך. הרי את המיליון הראשון שלך לא באמת תעשה מהטיפים פה") אמנם לא חידשה לי דבר, אבל גרמה לי להרגיש קצת פחות חרא על ההימלטות שלי.

 

ובעצם, למה שארגיש חרא? מלבד הנטיה המולדת שלי להרגיש חרא כלפי כל בחירה שאני מבצע, מה פה בעצם מעניק לי את הלוקסוס לכעוס על עצמי? שום כלום, זה מה. אני עוזב מקום שלא היה טוב אלי, ושאני לא הייתי טוב אליו, אחרי חודש. זה לא שצברתי שם רזומה חסר תקדים, והם לא יוכלו להסתדר בלעדיי. אפילו לא הספקתי ללמוד את השמות של כולם, למען השם, ואם כף רגלי לא דרכה במקום לפני שנתקלתי במודעת ה'דרושים' שלהם, מה יגרום לי לחזור לשם בעתיד? בטח לא הכבד הקצוץ, ידידיי. אז זהו. היה בסדר גמור, וטוב שנגמר לפני שהתחלתי, כמו בכל מערכת יחסים שאני מנהל, לבוז לכולם. אני מניח שלא תהיה לי ברירה אלא להזכיר את העזיבה שלי גם בפני הצוות שיהיה נוכח במקום בשעה שאבוא לאסוף את המעטפות שלי (והנה עוד משהו שאתגעגע אליו- מעטפות מלאות מזומנים. גוד טיימז), אבל יאללה, נו. החיים קשים, אוקיי? לפעמים עושים גם דברים שלא כל כך נעים לדמיין, וממילא כבר חזרנו על שתי נקודות מפתח בפוסט הזה:

 

א.       התקשורת הפנימית במקום לקויה מיסודה.

ב.       אני הולך לשקר להם בנוגע לסיבה בגינה עזבתי, ולהציג את עצמי כתמים יחסית, אז יש מצב שהמוניטין שלי שם לא יוכפש לגמרי.

 

ונקנח (חה!) בצרה אחת קטנה: למלצר הו, כה חמוד יש יום הולדת בשבוע הבא. נקרא לו חמודי, למרות הווייב הערבי הקשה שזה שולח. ביליתי כשבעים אחוז מזמן המשמרות המשותפות לי ולחמודי בבהייה בו, בתקווה שזה יגרום לי להיתקל בשולחן סורר, מה שכמובן יאלץ אותו לבוא ולעזור לי לאסוף דברים מהרצפה. החלק של ההיתקלות בשולחנות עבד כמו בובה, אבל החלק של העזרה קצת פחות. ניחא, הוא עדיין חמוד.

בכל מקרה, עוד הוא מפטפט על יום הולדתו המתקרב, ותוהה עמנו כיצד יציין את המאורע, הוא פלט: "אני רק חודש בעיר, אני עוד לא מכיר פה אף אחד". ליבי הזערורי-גם-ככה התכווץ בחמלה. "בוא אלי!", זעקתי מנטלית. "נחגוג לך יום הולדת בצפיה בדפנה לוסטיג בערוץ הבידור הישראלי, ואחר כך אולי נאכל קורנפלקס מהקופסא ונשתה דיאט קולה". הפצרתי בו שלרגע, רק לרגע הקטן ביותר, יביט בי ויבין. אבל הוא לא. וזה בסדר, כי ככה סטרייטים עובדים; אתה בוהה ובוהה, עוגב עליהם במבטיך ומצליב אצבעות כדי שיבחינו בפוטנציאל שלך להיכרך אחריהם כאחרונת הגרופיות, ולהם רק אכפת אם יצליחו לעמוד בדרישת מינימום האנשים של המקום אותו הם רוצים לשכור ביום ההולדת שלהם. אוי לי ולשכמותי... אשכרה שקלתי לרגע למשוך את הפארסה שלי במסעדה שבוע נוסף, כדי שיהיה לי תירוץ ללכת ליום ההולדת שלו. אבל גם הגבולות שלי, עלובים ככל שיהיו, הוצבו איפהשהו, ואל לי לחצותם. אז מזל טוב, חמודי. תמיד תהיה לנו השיחה האחת שניהלנו מול הלוקרים של הצוות, בה היית הראשון מזה תקופה ארוכה שהבין את ההומור שלי. אחשוב עליך בחיבה, ואשכח אותך מתישהו בחצי השנה הקרובה, אם ירצה השם.

 

ואגב שכינה וקדושה: ביום שני אני מתחיל לעבוד בירושלים. יהיה מזוויע, אני כבר משוכנע. מזוויע, נטוש ונעדר כל מלצרים חמודים, אבל לפחות יהיו ספרים.

שבוע טוב.

נכתב על ידי , 15/1/2011 21:31  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנות ראשונות


החבר של השותף מתקלח במים קרים. אני חושב שזה מסכם היטב את האופי שלו, ואת הסיבה לכך שכרגע, כשרק שנינו בדירה, אנחנו משתדלים לא להחליף משפטים של יותר משלוש מילים בינינו. הוא שאל אותי אם האכלתי את הדגים המטופשים שהוא ודִי מגדלים, ועניתי שלא. הוא פצח במונולוג הומוריסטי ארוך על זה, והתעלמתי ממנו לחלוטין אגב שטיפת כלים. הבוז הרב שאני רוחש כלפיו עושה את זה קל להדהים. דִי יצא לעשרת ימי תענית בפרויקט "תגלית" (סחים- הם בכל מקום), והמתיחות הלא-נעימה שגם ככה שוררת בדירה הולכת ומתעצמת. שלב המכות יהיה לא פחות ממרהיב, אני מבטיח לכם מראש.


אבל בכלל לא רציתי לדבר על החיים השיתופיים שלי. למעשה, לראשונה מזה זמן רב, דווקא התחשק לי לִקְטוֹר קיטורים על מקום העבודה שלי. להלן תקציר היסטוריית התעסוקה שלי בחודשים האחרונים: אבטלה-אבטלה-אבטלה מיום נחיתתי בארץ, פלאס סירוב גורף לכל הצעה, ולו הידידותית ביותר, לכל משרה שהיא. אחרי המעבר תל אביבהּ, השתעשעתי ברעיון מציאת העבודה, אבל לא באמת עשיתי שום דבר בנושא. לקראת אמצע נובמבר זכיתי להצעה מהממת מתחום ההוצאה לאור, שאף למיקומה בניכר (AKA ירושלים) לא נתתי להוריד לי את החשק. הלכתי, התראיינתי, חיכיתי לתשובות. עד היום לא קיבלתי שום מענה מסודר, אבל המקור שלי דאג היטב להסביר לי שאין מה לשמור על אופטימיות.

אז היום אני מלצר.

תיקון: מלצר מתלמד. למעשה, אני חושב שיהיה נבון להתקשר למישהו מספר השיאים של גינס, כי לא ידוע לי על שום מקרה בהיסטוריה המתועדת של מישהו, שאשכרה התלמד במסעדה כלשהיא יותר משבועיים. ובכן, חודש תמים חלף, ולמרות ההתקדמות הלא מבוטלת שלי בתחום הגשת המזון (קרי, העובדה שעכשיו אני יודע לאן להוציא חלק מהמנות, גם אם טרם הפנמתי את המלאכה העדינה של איזון תריסר צלחות על פרק יד), אני לא באמת יודע מה אני עושה. כלומר, אני מגיע בזמן לכל משמרת שנקבעת לי, לבוש וחגור במדֵי המקום, ואני צולח את המשמרות הנ"ל בצורה כמעט מכובדת, ועדיין... לא. כלומר, אני לא שם באמת.

בשבוע שעבר, לקראת סיומה של משמרת צהריים, הטיל עלי מנהל המשמרת להכין מלאי צלחיות של הממרח אותו אנחנו (שם גוף קולקטיבי, כיאה הן לשם המקום והן לתחושת קן הנמלים האופפת אותו בשעות מסוימות) מגישים עם לחם הבית. כיוון שמעולם לא התנסיתי בפעולה מעוררת השתאות זו, לקח לי קצת זמן להבין איך בדיוק הוא רוצה שאעשה את זה. נאלצתי להעזר במלצרים אחרים וגם קצת לאלתר. טיפ למלצרים לעתיד מביניכם: צלחת ומגש זה היינו הך. על כל פנים, כאילו לא די בכך שאני תקוע בתחתית שרשרת המזון במקום הזה, או בכך שאחרי חמש שעות עבודה הדבר האחרון שבא לך הוא לטבול עד למרפקיך בפסטו, טרח אותו מנהל משמרת להתייצב מדי חמש דקות וליטרלי לנשוף בעורפי. "יותר מהר, זה כבר היה צריך להיות גמור בשלב הזה", הוא פלט ביובש. בעודי מדמיין עצמי משקע את פרצופו משוסע השפה עמוק בתוך התערובת הירקרקת, עצרתי עצמי מלבכות.

בכלל, מסתבר שזה המוטיב הלוהט שלי בעבודה הזאת: לעצור את עצמי מלבכות, בערך אחת לשתי משמרות. כשזה לא אותו מנהל משמרת ערל לב ושפתיים, זה צ'קר (האדם האחראי על התאום בין המטבח לצוות ההגשה) נבחני, מלצרית שרושפת מבטי "מה נראה לך", לקוחות שנוזפים בך בגין טעויות שאתה לא ביצעת או סתם ההרגשה הכללית הנהדרת, הכרוכה בהיותך דרגה אחת מעל זבוב במרק. באותה משמרת, נשלחתי להביא משהו מהקומה בה ממוקמים גם השירותים, ועל הדרך עצרתי להשתין. רק שם פתאום התחוור לי שלא מצמצתי כמעט שעה. כלומר, אני בטוח שפיזית זה קרה לא אחת, אבל איפהשהו בדרך שבין העובדתי למוחשי (וואו, הנה משפט שממש לא מסביר את עצמו), לא שמתי לב שהעיניים שלי צחיחות. עצמתי אותן לשניה וחשבתי שהן לעולם לא תיפקחנה מעצמן.

זה די עלוב, לא? אני אשכרה נכשל בעבודה האחת, ששאר העולם המערבי מתיחס אליה כברירת מחדל. זה כמו להיכשל בנשימה או משהו. גם התגובות סביבי נעות על ציר לא מאוד תומך. הפסימיים קוראים לי לעזוב, ולזה אני עונה: אחלה, אבל לאן ללכת? זה היה יכול להיות תוסס ומקסים אם כסף היה נופל עלי מהשמיים, אבל כרגע יש לי שכ"ד לשלם (דונט גט מי סטרטד בנושא הזה, אגב) ובגדים לקנות. אני זקוק להכנסה קבועה, שלא דורשת ממני התמקצעות או תואר. האופטימיים יותר יודעים להגיד שמלצרות זה תמיד חרא, עד שמתישהו זה קצת פחות חרא. זאת גישה שאני יכול להסכין איתה, אבל היא פחות או יותר מאלצת אותי למחול על כבודי, ולהודות: אני גרוע במה שאני עושה.

אני שונא להיות גרוע במה שאני עושה. שונא-שונא-שונא-שונא-שונא. הייתי מהילדים האיומים האלה, שלא מצליחים להתמיד בשום חוג, כי הם תמיד מצפים קום בוקר אחד ולדעת הכל. לא הייתי רגיל להתאמץ בשביל דברים מיוחדים, ובטח שלא בעבור משהו טריוויאלי. בחיי, שחשבתי שתקופת ההתלמדות שלי במסעדה תיראה כמו פרק של "לא כולל שירות", כולל הנאמברים. אמנם מוזיקה מפוקפקת באיכותה יש שם ועוד איך, אבל הטייטס לא אותו טייטס, ואני לא שיר גוטליב. אפילו לא סער פיין או עידו מוסרי. ועולם בו אני יוצא נפסד לעידו מוסרי הוא עולם אכזר.

זה לא שאני אומר נואש. יש לי פיקסציה משונה למקצוע משחר נעוריי, וגם עכשיו, כשאני רואה את אחורי הקלעים השוחקים והמשמימים של המנגנון, קשה לי לומר שזה דוחה אותי. הלא הפנטזיה שמקננת במוחו של אדם היא, ובכן, פנטזיה. כל התגשמות שלה תמיד מלווה בתחושה של התפכחות או אכזבה, וזה סבבה מבחינתי. אני עוד לא מרגיש שעבדו עלי בעיניים כל השנים האלה. אני כן מרגיש שמגיע לי יותר. אני אתאכזב מאוד לגלות שאין כאן איזה טריק, או קשר סודי של אחווה וצחוק בין האנשים. כרגע אני תופס את המקום הקבוע שלי- שורה שניה מהסוף, לבד, שומר לעצמי את ההערות המרושעות על כל שמוצג לפניי - אבל זה קצת כמו הקרנה פעילה. אני מחכה לקיוּ שלי, ויודע שזה רק עניין של זמן לפני שאחשוף את המחוך הנוצץ שמתחת למעיל שלי, ואהיה לחלק מההופעה. זאת המתנה מעאפנה, אבל אני מקבל אותה בהבנה. בחיוך אמיץ. כשחושבים על זה, מקום בו נדרש ממני לעטות חיוך מנומס בשעה שמבפנים אני מייחל למות הוא אנלוגיה מושלמת לחיים שאני גם ככה חי. אין, תמיד ידעתי- אני אהיה מלצר מעולה.
נכתב על ידי , 9/1/2011 01:00  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShadowBoxer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ShadowBoxer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)