בשעה טובה קיבלתי תעודה. אני פורשת אותה לפניי ומביטה, יש בה הרבה מספרים ומילים שלא אומרות כלום- זאת אומרת: המילים אומרות משהו אבל לא את מה שכתוב בהן.
בכל פעם שאבא שלי כותב תעודות אני צוחקת מחדש, אבא שלי מורה לכימיה וכמו כל שאר המורים גם הוא מקבל חוברת שבה כתובים ציונים ולידם הערות מותאמות, או במילים אחרות: ההערות לא קשורות בשיט לתלמיד, אלא רק לציון שקיבל.
על-כן אני פורשת בפניכם את התעודה שלי על כל ציוניה, הערותיה והמילים שהמורות באמת היו רוצות להיד וגם: מה באמת מגיע לי:]
תהנו:]
תורה: 78 "לומדת יפה מאוד ומשתתפת בשיעור. שאלותייך מעשירות את השיעור"
דבר המורה: במבחנים את לא משהו אבל לפחות את לא מפחדת לשאול!
אני אומרת: ניחא....
נביא: 80 "את מסוגלת להגיע להישגים הרבה יותר גבוהים"
דבר המורה: אני מורה פרפרקציוניסטית, את לא משהו במבחנים וגם שאלות מיוחדות את לא שואלת, אבל אני רוצה לתת לך מוטיבציה בכ"ז: אולי יום אחד תהיי מורה!
אני אומרת: ההיי היה מגיע לייותר! אני ממש *לומדת* את השיעור הזה!
בקיאות: 84 "לומדת יפה ומשתתפת בשיעור. יישר כח! עלייך להתאמץ יותר להתרכז בשיעור ולא להתעסק בדברים אחרים, להכין שיעורי בית ולהגישם בזמן. בהצלחה רבה!"
דבר המורה: התחלתי את ההערה ובאמצע חטפתי התקף של פיצול-אישיות. גם לי עצמי לא ברור איך תלמידה יכולה גם להתעסק בדברים אחרים וגם ללמוד יפה ולהשתתף בשיעור, סימני הקריאה הופכים את כל ההערה שלי לחדורת מוטיבציה! הידד!
הלכה: 78 "לומדת יפה מאוד ומשתתפת בשיעור. חשוב לך להבין כל דבר ולא לקבלו כמובן מאליו ולהביע את דעתך. יישר כח!"
דבר המורה: אני אותה מורה מההערה הקודמת אבל הפעם אין סתירות בהערה שלי, סימני הקריאה עדיין הופכים את כל ההערה לחדורת מוטיבציה! הידד!
אני אומרת: נו ב-א-מ-ת. הלכה??!! מתי אי פעם אני אצטרך לשחוט פרה?! ואם כבר מקצוע לא חשוב עליל: למה לא 80?
גמרא: 100 "מצטיינת בכיתה ומראה ידע רב"
דבר המורה: התלמידה היחידה שיודעת את ההבדל בין ש"ס לש"ץ.
אני אומרת: גמרא זה למאאגניבים, עושם חברותות!! יאייי
ספרות: 89 "בעלת חשיבה ספרותית, ותורמת רבות לשיעור. כדאי להקפיד על נוכחות מלאה."
דבר המורה: על-אף העובדה שאני מורה לספרות אני לא יודעת שלא שמים ו' החיבור אחרי פסיק, ובכל זאת אני עושה זאת! בנוסף לכך המצאתי מושג חדש בשפה העברית והעברתי ביקורת על חיסוריה של התלמידה ולעומת זאת ביקורת חיובית וכל זאת באחת-עשרה מילים!
אני אומרת: גיא אוני זה אחלה ספר ובסי פופקין לא שווה בכלל את ההתייחסות שלי, אבל למה לא 90?
לשון: 82 "את עובדת יפה בכיתה, ומגלה הבנה בחומר הנלמד"
בדבר המורה: למרות שגם אני מורה ללשון אני לא יודעת איך משתמשים נכון בו' החיבור. מצד שני אני מורה מאאגניבה כי אני מדברת לתלמידה בגובה העיניים.
היסטוריה: 90 "לומדת עם הלב והראש אך קשה לך להקשיב בעיקביות במהלך כל השיעור"
דבר המורה: התלמידה היא חביבת הכיתה ויודעת את החומר חבל"ז, רק חבל שהיא לא מסוגלת לשבת על תחת לאורך שיעור שלם.
אני אומרת: המורה, את צודקת.
אנגלית 5 יח"ל: 91 "עובדת יפה. אחראית ורצינית. המשיכי כך!"
דבר המורה: עובדת יפה, אחראית ורצינית. המשיכי כך!
אני אומרת: yes i can! na na banana!!!!
מתמטיקה 5 יח"ל: 79 "מקורית במחשבתך מגיאה להשגים נאים"
דבר המורה: לא כולם יכולים לקבל 100 בחמש יחידות אבל לפחות את מבינה את המשפטים.
ביולוגיה: 88 "תלמידה טובה מאוד"
אני אומרת: אני מעריצה את המורה על החוסר-כנות שלה:]
צדק חברתי: 95 "הגשת עבודה מצוינת. יש לך מעורבות אישית מובהקת בנושא הצדק החברתי, חבל שנעדרת לעיתים מהשיעורים.
דבר המורה: את תלמידה מצוינת רק חבל שלא בכיתה שלי...
אני אומרת: העבודה שלי הייתה צריכה לקבל 100 במקצוע הזה וגם הציון שלי היה צריך להיות מאה. איך לעזאזל נתת מאה לתלמידה שאמרה אצלך בשיעור שצריך לזרוק את כל הערבים לים??!!
חינוך גופני: 100 "יחסך ללימודים ראוי לשבח"
דבר המורה: הרגע יצאתי לחופשת לידה והדבר האחרון שבבא לי הוא למלא ציונים: יאללה מאה לכל השכבה!
אני אומרת: נממ.... תודה?
תולדות המוסיקה: 90 "את מעלה את רמת הדיון בקבוצה כשאת נמצאת, כשאי שתפחיתי באיחורים והעדרויות"
דבר המורה: אם היה לי שקל על כל פעם שהתלמידה הזאת הייתה נמצאת בשיעור כבר הייתי יכולה לקנות סנדוויץ' בקפיטריה.
תורת המוסיקה: 95 "שולטת יפה בחומר הנלמד"
דבר המורה: בחומר שאני מלמדת ארבע פעמים- היא שולטת.
אני אומרת: מזל שאני במחש יחידות מתמטיקה, זה הופך הכל לפשוט יותר.
הרכב כולל: 85 "נוכחותך חיונית! העדרויותייך הרבות פוגמות ברצף העבודה בהרכב."
דבר המורה: אני לא מאמינה שנתתי 85 לתלמידה ששהייתה ב8% מהשיעורים.... מערכת החינוך בארץ חר****
אני אומרת: אני לא מאמינה שקיבלתי 85 במקצוע שהיית בו רק 8% מהשיעורים.... מערכת החינוך בארץ חר****
עיבודים: 95 "נפש של אומן, יצירתית ומעמיקה. עבודה עקבית ומתמידה תביא אותך רחוק בע"ה"
דבר המורה: רואים שיש לך נפש של אומן: רוב השיעורים את עסוקה בחלומות. אם היית מתעוררת דמי פעם בטח ההיית מביאה אותם אל הפועל.
אני אומרת: בשיעורים שאני לא בוכה אני ישנה ובשיעורים שאני לא ישנה אני בוכה, כנראה שבאמת שי לי נפש של אומן!
היה עוד מקצוע ששכחו להכניס לתעודה אבל הוא היה שולי כזה... קוראים לו "הרכב קולי" ואני מניחה שההערה בו הייתה מאוד דומה להרכב הכללי אם לא זהה...
את דבר המחנכת אני אחסוך מכם ורק אציין שהוזכרה בו העובדה שעלי "ללמוד גם לקבל, להקשיב בסבלנות לאחר, להתאים את עצמך"
מעניין- האם אני אמורה להתאים את עצמי גם כשאומרים לי שיום אחד אני אמצא את עצמי תלויה על עץ בעזה והחברים הערבים שלי יתקעו לי סכין בגב?
בכ"א הממוצע שלי הוא 88 ככה שהכל אחלה סבבה גדול וכל השאר:]
אז איך היו התעודות שלכם? מה אתם אומרים- ציונים זה לא הכל בחיים והאם מערכת החינוך בארץ היא אכן חר***?
שבת שלום, שירה:]