לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


About my iner self, my philosiphy of life


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008


טוב באה לי המוזה והחלטתי לכתוב משל קטן מקווה שתחשבו על כך לעומק.

 

הרס

 

פעם בממלכה רחוקה בה היה קיים סדר והרמוניה למלך ולמלכה נולדו שנים בנים תאומים, כשהיו בני 13 הראה להם אביהם את הממלכה ואמר "יום אחד תשלטו בכל הממלכה הזאת הכל יהיה שלכם עשו בשכל ותמיד תפעלו היושר לעולם אל תהרסו את מה שאני ואמכם כל השנים בנינו ושימרנו."

עברו שנים והמלך והמלכה מתו, אך לפני מותם הזכירו לבנים "שימרו על מה ששימרנו כל השנים וכך תמיד תהיו בטוחים."

האח הבחור הציע שיחלקו את הממלכה אך הצעיר יותר סרב ואמר שכעת שהוא חופשי ללא מגבלות הוא יצא לטייל בעולם ואולי יום אחד כשהיה מוכן יחזור לממלכה וימלא את חובותיו.

כך נפרדו שני האחים וכל אחד פתח בחיים חדשים.

יום אחד החליט האח הבחור לצאת מגבולות החומה ולהתרענן במראה חדש, ללמוד על טיבעו של העולם שמעבר לחומה, וגילה למרבה הפתעתו ששום דבר לא נמצא שם רק יערות, חיות וצמחים.

 הלאחר שגילה שהאדמה מושלמת לעיבוד ומלאת כל טוב התחיל האח הבכור לתהות מה משמעות מילות הוריו "שימרו על מה ששימרנו."

לאחר התלבטות קשה החליט שהוריו דיברו על העיר מאז ומעולם הייתה התוך חומה מוגנת ומבוצרת ולכן החליט לנצל את משאבי הטבע שנמצאים מחוץ לטירה לטובתו.

 

יום אחד חזר האח הצעיר לממלכת הולדתו אחרי שנים של נדידות, ולא האמין למראה עיניו כל מה שהיה מחוץ לחומה הגבהות היערות, החיות והצמחים היפים והנדירים נעלמו במקומם הכל היה מזוהם, שרוף או הרוס והיו בנויים בו הרבה מפעלים שונים ומשונים, הוא נכנס לעיר והופתע לגלות שהכל ניראה כפי שהיה ביום שאותו עזר אותה.

אבל דבר מה היה שונה, לא היו הרבה ילדים בבמלכה כמו תמיד, לא היו יותר צחוקים ושימחת חיים ניראה היה שפשוט שאבו מהאנשים את השימחה.

הוא פגש באישה צעירה ושאל מה קרה ענתה לו האישה "אתה בגדת בנו והחלטת לעזוב ולהתעלם מאיתנו, ואחיך החריב אותנו."

לבסוף הגיע לארמון ופגש באחיו שניראה מבוגר מאוד לגילו ושאל  גם אותו מה קרה?

ענה לו אחיו "כשעזבת החלטתי להרחיב את הממלכה ולהשתמש במקורות הטבע כדי להתקדם, התחילו מלחמות הגברים נהרגו, הילדים גדלו, האנשים חלו, הם שיקרו אתה יודע הם אמרו שנישמו על מה ששימרו ונהיה בטוחים ומאושרים, אני שימרתי את העיר, אך אף אחד וכך לא אני שמח." הסביר האח הבחור.

האח הצעיר הביט באחיו ברחמים "הם לא שמרו על העיר ממה שבחוץ, הם שמרו על מה שבחוץ מהאנשים שבפנים, במסעותי גיליתי שהדבר ההרסני ביותר שקיים הוא האדם, הרסני יותר מנחיל ארבה בשדה טירס, יותר מכך טורף בטבע."

 

כולנו יודעים ומבינים מה המסר של המשל, האח הבכור אלה האנשים שהורסים כל מה שבדרכם, האח הצעיר הוא האנשים שבוחרים להתעלם ולהמשיך בחייהם למרות המודעות, והאשה שפגש היא האנשים שנפגעים שמודעים לכל אך חסרי ישע נגד השלטון.

 

                            מקווה שהפנמתם ונהנתם אשמח לקבל תגובות

                                                                                 שלכם GingerGin

 

 

 

 

נכתב על ידי , 9/5/2008 22:02  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



I am baackk!!!


חזרתי יש סוף סוף החזירו לי את האינטרנט הבני זונות האלה אחרי מאבק קשה, אני כל כך התגעגעתי לאינטרנט המתוק שלי ומישחק הרשת שלי שלא שיחקתי בו כל כך הרבה זמן, סוף סוף (ישמע מוזר) אני יכולה לעשות שיעורי בית כמו שצריך, יש מקורות מידע הללויה, בזמן שלא הייתי דיי התקלקל לי התחשב ואחרי התיקנו אותו אמא שלי סוף סוף קנתה צורב ורמקולים חדשים פשוט תענוג לאוזניים. מיאו....

עכשיו אני יכולה שוב להתכתב עם חברים שמזמן לא דיברתי איתם איך התגעגעתי לזה.

אבל שיהיה... מיאו אני צריכה ללכת אז ביי ביי אני אעדכן אחרי שאחזור מבית הספר בעוד שעה וחצי יש לי רק שעתיים היום הללויה...

  

                                       שלכם תמיד....

                                                            GingerGin

נכתב על ידי , 2/5/2008 08:12  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 32

MSN: 




1,477
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , מדע בדיוני ופנטזיה , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGingerGin אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על GingerGin ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)