לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הפיהוק המתמשך


נולדתי עייף ואני חי כדי לנוח


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

אבא עשיר אבא עני


רוברט קיוסאקי הוא אדם חכם. אני לא מדבר על העובדה שהוא מיליונר מהשקעות הנדל"ן שלו. אני מדבר על זה שהוא בעצם הפך את עצמו למותג. בתור מותג הוא הוציא משחק בשם CASHFLOW שאותו הוא משווק על ידי פרסום הספר אבא עשיר אבא עני ושאר הספרים שיוצאים תחת הכותרת "מבית הסופר שהביא לכם את אבא עשיר אבא עני". כן, כולם קוראים לזה מרוץ עכברים. גם רוברט קיוסאקי וגם יואל סלע.

אני קרוב לסוף הספר ומסתכל טוב על החיים שלי ויודע שאני במסלול של המרוץ עכברים אבל רק בתחילת הדרך. ובראש שלי עובר הציטוט שקראתי היום.

אז כן אני מתכנן לחסוך, להשקיע ולצבור. כן אני כבר יודע בדיוק ממתי אני מתחיל לעשות את זה. ואני יודע שהדבר שאני הולך להאבק בו הכי הרבה הוא הציניות והפחד שלי. הרי זו הסיבה שאני לא מהמר בויקטור צ'נדלר או בכל אתר הימורים כזה או אחר. הפחד להפסיד. למרות שאני יודע שאם מישהו יודע מספיק על הדברים הסיכון בלהמר באתר הימורים כזה או אחר הופך להיות סיכון מחושב בדיוק כמו השקעה בבורסה.

למשל, מי שזיהה את הטרנד ואת העובדה שהגימלאים יכנסו לכנסת ונכנס לצ'נדלר להמר בנושא עשה קופה. לא בדקתי מה היחס שלהם אבל בהתחשב בכך שזו הפעם הראשונה שהם נכנסו לכנסת אני מתאר לעצמי שהיחס שלהם לפני שהטרנד זוהה הפך להיות מכרה זהב בשביל מישהו. כשאני ואחי ראינו את נינט בכוכב נולד הראשון באודישנים שנינו אמרנו שהיא עולה לגמר. אם היינו מהמרים אז היינו זוכים בהרבה כסף מן הסתם. אבל אני בוחר לא להמר אלא ללמוד לעבוד נכון ולא לסמוך על אלת המזל שתהיה הגבירה שלי ללילה זה או אחר.

אז כן בשלב מסוים בחיי אני שואף להרוויח קצת הרבה מעל לממוצע. האם עשיתי משהו בנידון עד עכשיו?לא. חבר שלי עבד במשך 3 שנים בעבודה עם רכב פלאפון ומשכורת מעל לממוצע. לא גבוהה אבל אחת כזאת שהוא יכל לחסוך בה טוב. אבל הוא לא עשה את זה. היום הוא מצטער על זה. בזמנו לא הבנתי איך זה שהוא לא חסך. אבל היום אני רואה שגם אני לא חוסך מהכסף שאני מרוויח. התירוץ שלי היה טוב ואני עדיין חושב ש"התכנון הפיננסי" שלי לחודשים האחרונים היה נכון. אבל זהו. מהמשכורת הבאה (זאת של אפריל) אני הולך לחסוך ולהשקיע. הסיבה שאני כותב את זה פה היא  א. שאני אזכור את זה. ב. שאני אראה את זה מול העיניים.

אז בחודשיים שלושה הקרובים אני אתחיל ללמוד קצת על כלכלה ומה זה בכלל מניות. הגיע הזמן שהידע שלי בנושא לא יהיה משמועות וקטעי שיחות. אני רוצה להסתכל על הדף של  המניות ולהבין מה כתוב שם. מה זה המכפיל, למה זו עלתה למה זו ירדה ולמה יש את אלו שהשקיעו והצליחו ואת אלה שהשקיעו והפסידו. כל שנה יש תחרות בידיעות בין חמישה יועצי השקעות וקוף. עד עכשיו הייתי הקוף, אני יודע שאני לא הולך להיות יועץ השקעות בזמן הקרוב אבל אני רוצה להגיע מתי שהוא בחיי למצב שבו גם אני אדע לשחק בשוק כמו עיתונאית העסקים של מעריב שקיבלה מהם אלף שקל שיחקה איתם במשך חודש ויצאה עם ארבעים אלף שאותם היא ניצלה לחופשה. בינתיים אני יותר קרוב למצב של חנוך דאום שאת אותם אלף שקלים ניצל לקנות כרטיסי חיש גד ולכעוס על זה שהוא לא זכה בהם במשהו שכיסה את ההוצאה. (הכתבה)

בקיצור. תוכנית החומש שלי מתחילה.

 

נכתב על ידי , 30/3/2006 22:15  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דוד ב-3/4/2006 01:34




כינוי: 

בן: 45

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

24,602
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגארפילד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גארפילד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)