לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הפיהוק המתמשך


נולדתי עייף ואני חי כדי לנוח


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

פרטיות ברשת


בואו נחשוב רגע על כל הנושא של פרטיות ברשת. בקורס שלמדתי באוניברסיטה שעסק בנושא של עתידנות אמר המרצה, פרופסור ליימן וילציג, כי בעתיד לא תהיה פרטיות. לאט לאט אנחנו באמת מוותרים על הפרטיות שלנו. כבר כמה וכמה פעמים כתבתי פה שגוגל משתלטים לי על החיים. הם יודעים מהי היסטורית החיפושים שלי, במה אני מתעניין. יש להם את המיילים שלי, את התמונות וכשמריצים חיפוש קטן על השם שלי אפשר לדעת עלי המון רק מדף התוצאות הראשון שיתקבל. אנחנו נמצאים עכשיו בפתחו של עידן חדש. בקוריאה כבר מחייבים רישום של פרטים מלאים בטוקבקים. ובישראל זה בדרך (אולי)

מה זה אומר? זה אומר שעכשיו משווקים יוכלו להיות הרבה יותר ממוקדים בספאם שהם ישלחו אלינו. למה? בואו נחשוב. אתם כותבים טוקבק באתר ונרשמים בשם המלא שלכם. ביצעתם כאן כמה פעולות שאומרות למשווק המסור את הדבר הבא:

  1. אני גולש באתר הזה
  2. אני מתעניין בתחום המסויים הזה שבו התפרסמה הכתבה
  3. הנושא מספיק מעניין אותי כדי שאני אכניס את הפרטים שלי ואכתוב תגובה
  4. כתבתי בנושא אחד אני בטח מגיב בנושאים שונים
  5. ניתן ליצור פרופיל משתמש שלך לפי התגובות שלך

אתם בטח חושבים שלמשווקים אין את הכתובת מייל שלכם כי זה לא מפורסם. אבל אם התחייבתם לכתוב את הפרטים המלאים שלכם, ואתם מתרגלים לכך בסופו של דבר ימצאו אותכם, אם לא במייל הפרטי אז במייל של העבודה שמפורסם ליד שמכם.

היתרונות לפרסום שמות בטוקבקים יהיה מניעת הטוקבקים השיווקיים/ממומנים כמו שהם מופיעים בכתבתו של ליאור הנר (כך גם לטענתו) ומניעת טוקבקי נעצה, את החסרונות ציינתי.

 

כרמל וויסמן היא שופטת בתחרות שבה ישתתף בלוגר על תקן עיתונאי ויסקר את הכנס של איגוד האינטרנט הישראלי. כחלק מתחרות זו ישנם תנאי מכרז לכתיבת פוסט בנושאים בהם יעסוק הכנס.

פוסט זה נכתב כדי להשתתף בתחרות. למרות שלא בטוח שאני רוצה לזכות, אני כן רוצה להשתתף. כי מדובר בנושאים שמעניינים אותי. ככה שאם רוצים לחשוב על שאלות שיש להעלות בכנס להלן כמה שאלות שנובעות ממה שכתבתי:

  1. מה ימנע מהמשווקים ליצור מאגר מידע שכזה?
  2. האם חסימת התגובות להופעה במנועי חיפוש תהווה חסם מספיק? היום ניתן היה לראות שלפי חנן כהן זה תלוי במנועי החיפוש.
  3. מה ימנע מגנבי זהויות לדעת יותר ויותר פרטים על אנשים? (היום כמעט כל אחד שבא לו יכול להוריד את המסד נתונים של משרד הפנים למצוא את מספר תעודת הזהות ופרטים אישיים)
  4. מה ימנע מאותם גנבי זהויות להזדהות בשם של אדם אחר (ולהסתתר מאחורי IP באיזה בית קפה אינטרנטי) ולבצע את כל אותם הפעולות שההזדהות הייתה אמורה למנוע?

אז אם אתם פרנואידים...

נכתב על ידי , 21/1/2007 15:57  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גארפילד ב-11/2/2007 08:27




כינוי: 

בן: 45

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

24,602
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגארפילד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גארפילד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)