לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Oh I, I want to go back to Believing in everything

Avatarכינוי: 

בת: 37

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2009

משהו בדף הלבן הזה...


נראה מסורבל לפתע.
אם לא אכתוב כאן דבר בעוד ימים ספורים האתר יואיל בטובו להודיע לי שברצונו למחוק 5 שנים כתובות מהחיים שלי. ככל ש-5 שנים אלו לא יהיו מלאות בשטויות, ברובן, הן חלק ממני, ולא אתן לכך לקרות.

הערב הבנתי שהכתיבה חסרה לי במובן מסוים, אבל אין באפשרותי לפענח בימים אלו האם זוהי דווקא כתיבת הבלוג או שמא החברה. מסיבה כלשהי זה אף אחד מהם. ושניהם גם יחד.

אני לא בטוחה שאחזור לכתוב כאן, אולי לעיתים רחוקות, אולי רק כאשר הדבר באמת יחסר, כמו הערב.




נקודה למחשבה, לגבי הנושא החם:
לפני שכולם קמים עם העדר וזועקים "גזענות" שכן הדבר כה פופלרי, הקדישו רגע למחשבה על כך שעולים חדשים, ללא הבדל גזע ומין, תמיד יהיו חלשים יותר בלימודים מאחרים. קשיי לימוד השפה מובילים בד"כ לעיכוב מסויים בהבנת החומר הלימודי בכלל המקצועות הנלמדים בבית הספר, החל משיעורי לשון וכלה בשיעורי המתמטיקה והאומנות.
מעטות היו זעקות ה"גזענות" כשאר נפתחו כיתות האולפן וכיתות נפרדות עבור העולים מברה"מ בראשית שנות ה-90. אני מניחה שחלק לא מבוטל הבין בזמנו שלשם ההשתלבות בחברה, יש ללמוד תחילה את השפה המדוברת והכתובה, כך קל יותר יהיה להבין את הסובבים אותך. על אחת כמה וכמה את המורים המנסים להקנות לך ידע חדש.
באחד העיתונים צוטט ילד שאמור לעלות לכיתה ז', וזעק את זעקתם של רוב הילדים האתיופים שלא התחילו את שנת הלימודים, בנוסף הוא ציין עד כמה זה "לא פייר" שאחיו כן שובץ לכיתה א' בבי"ס מסוים, והוא לא.
המשפט הקודם שציינתי הוא ככל הנראה חלק מהסיבה. רמת השפה של ילד העולה לכיתה א', לא תהיה גבוהה בהרבה מזו של עולה חדש. הפערים החל מכיתה א' יצטמצו מהר יותר שכן רק אז מוקנים הכלים הבסיסיים לקריאה וכתיבה. שלא נציין את העובדה הידועה שככל הילד צעיר יותר, הוא "תופס" את השפה החדשה מהר יותר.
לעומתו, עולה חדש העולה לכיתה ז' יתקשה בלימודים פי כמה וכמה מהתלמיד הממוצע. את הפערים הללו ניתן לראות באותן כיתות שבהן אין ילד או שניים שהוא עולה חדש (לאו דווקא ממוצא אתיופי) אלא הרבה יותר (כפי שתוכנן) הרמה יורדת בצורה דרסטית כאשר התלמידים מתקשים להבין את המורים, הן בגלל הבנת הנשמע/הנקרא והן בשל מחסור מסוים בידע הנרכש בכיתות קודמות. המורים נאלצים לחזור ולהסביר שוב ושוב את החומר (הנלמד, ואף חומר בסיסי יותר שלכאורה התלמידים אמורים לדעת). כך גם נוצרים פערים בין כיתות ובין הידע שהתלמיד היה אמור לצבור במהלך השנה, לבין מה שקורה בפועל. זה לא צריך לקרות.
אני מקווה שיימצא פיתרון לכלל התלמידים בארץ ושכל אחד ואחד מהם יתחיל את שנת הלימודים החדשה ויצליח. אבל באותה הנשימה, אני מקווה שתהיה הבנה מסוימת שזו לא בהכרח גזענות, אלא פערים קיימים, שיש לצמצם. וכיתה נפרדת לתגבור והקניית שפה אינה מצריכה תגובות שליליות של "גזענות!" אלא את ההבנה שיש צורך בכך, בדיוק על מנת שכעבור מספר חודשים או שנים, כשפערי השפה והידע הבסיסי יצטמצמו, לא יהיה צורך לזעוק "גזענות" ויהיה שיוויון הזדמנויות אמיתי עבור תלמיד שבעברו היה עולה חדש לבין זה שלא.



בנימה אחרת:
רגע לפני שאני נאלצת למכור את הכרטיס לאדם לא מוכר לחלוטין-
יש כאן מישהו מוכר שירצה לצפות איתי ב"סיפור הפרברים" בשבוע הבא?

נכתב על ידי , 3/9/2009 21:12   בקטגוריות אקטואליה, עיצוב חדש  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-4/9/2009 13:20




39,952
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNightSky אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NightSky ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)